20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

08:10 טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.3%

08:10 טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.2%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

אל על צללה 14.3% אחרי הדו"חות - "אתגר לא פשוט עבור החברה"

 |  14
חוטפת חזק
Share
חברת אל על פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון השני של 2017 ואמנם הציגה גידול קל של 0.6% בהכנסות ל-541 מיליון דולר ועלייה בשיעור התפוסה במטוסים ברבעון ל-84.3% לעומת 83.1% ברבעון מקביל אשתקד, אבל בשורה התחתונה הציגה גם ירידה של 53% ברווח הנקי ל-16.4 מיליון דולר.


הוצאות ההפעלה את אל על גדלו בכמעט 20 מיליון דולר אל מול הרבעון המקביל אשתקד כאשר הסיבה המרכזית לכך היא גידול של 12 מיליון דולר בסעיף הוצאות השכר. לפי הודעת החברה, הגידול בהוצאות השכר נבע ממספר גורמים, אשר העיקריים שבהם הינם היחלשות הדולר ביחס לשקל, עלייה בשכר העובדים עקב תוספות שכר על פי הסכמי השכר של החברה, לרבות ההסכמים שנחתמו עם מגזר הטייסים, בחודש דצמבר 2016 ובחודש פברואר 2017 וכן בשל עדכון הפרשה בגין הליכי שומת הניכויים. בנוסף גדלו, הוצאות הדס"ל (דלק סילוני) בשיעור של 6.2% של החברה. הגידול בהוצאות קוזז על ידי קיטון בהוצאות החכירה אד הוק של מטוסי נוסעים ומטען ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, הוצאות המכירה של אל על גדלו ב-7.2% ל-54.6 מיליון דולר, בין היתר בשל עלייה בהוצאות הפרסום של החברה, כתוצאה מהשקת מסעות פרסום חדשים לקראת פתיחתו של יעד חדש והגעת מטוסי ה-787.

מניית אל על צללה 14.3% במחזור הרביעי בגודלו בתל אביב (60 מיליון שקלים). מניית אל על שהייתה הכוכבת הגדולה של הבורסה בת"א בין 2015 ל-2016 ועלתה מאות אחוזים ברקע לירידה הדרמטית במחיר הנפט, איבדה 40% בסוף 2016 תחילת 2017 כ-40% משוויה, בעיקר בשל המשבר מול הטייסים שגרר גידול משמעותי בהוצאות. מאז הצליחה המניה להתאושש וכבר החלה להתקרב לרמת השיא, אבל כעת הדו"חות שוב מפילים את המניה.

גיל מוסבי, אקסלנס: "דו"חות אל על מצביעים על יציבות ברמת ההכנסות אך שחיקה ברווח. תנועת הנוסעים בנתב"ג ממשיכה לשבור שיאים ולמרות ירידה בנתח השוק של אל על, מספר קטעי הנוסע עלה ברבעון ב-2.4%. שינוי תמהיל הטיסות הוביל לירידה של 1.3% בהיקף הק"מ המוטס. המחיר לק"מ מוטס עלה מעט ולכן החברה מציגה עלייה קלה של 0.6% במחזור ההכנסות ברבעון. נתון בולט נוסף הוא שיעור התפוסה הגבוה במטוסי החברה, 84.3%, שיעור גבוה גם ביחס לחברות תעופה בעולם שתורם את חלקו לשורה העליונה. עם זאת, הרווח הגולמי ושיעור הרווח ירדו. הסיבות הן: עלייה בהוצאות ההפעלה של החברה (כ-20 מיליון דולר ברבעון) כתוצאה מעלייה בשכר שנבעה מהיחלשות הדולר מול השקל, מתוספות שכר וממענקים חד פעמיים, וכן מעלייה בהוצאות על דלק סילוני (6.2 מיליון דולר מעל הרבעון המקביל אשתקד). גורמים נוספים שהעיבו על שורת הרווח הנקי, הם עלייה בהוצאות הפרסום (גם בגלל פתיחת יעד חדש) ובהוצאות ההנהלה והכלליות, כאשר היערכות לקליטת מטוסי דרימליינר גובה הוצאות עודפות. החברה מסיימת את הרבעון עם קיטון חד ברווח הנקי לבעלי המניות (כ-16 מיליון דולר). נראה כי עוצמת התחרות בנתב"ג, גם מול חברות הלגאסי וגם מול חברות הלואו קוסט, מעמידים אתגר לא פשוט עבור החברה אך מחירי הנפט הנמוכים, בד בבד עם שקט תעשייתי מול עובדי החברה בשלב זה והוספת יעדים רווחיים, פועלים לטובתה".  דוד מימון מנכ"ל אל על: "אל על התמודדה ברבעון השני עם הגידול העצום בתחרות בנתב"ג. למרות זאת ההכנסות עלו בשל גידול בקטעי הנוסע, שיעור התפוסה עלה, תזרים המזומנים איתן ואנו שומרים על חוסנה הפיננסי של החברה. אנו שמחים לבשר כי החודש יגיע מטוס הדרימליינר הראשון מדגם בואינג 787-9, שיחל לפעול בשבועות הקרובים ויצעיד את אל על לעידן חדש. המטוס, הוא הראשון מבין 16 שיגיעו עד לסוף שנת 2020."
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

14 תגובות ב-11 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
11 אזרח 17/08/2017 12:28 חזרנו עם אל על מברצלונה אתמול .
מטוס שכנראה לא נותרו הרבה כמהו בעולם . ללא מסכים אפילו לא במחלקת עסקים . דיילות מחורבנות . בקיצור חברה מיותרת בהחלט .
בטוח 27/08/2017 09:10 הטיסות הבטוחות ביותר בעולם חשוב מכל השיט.. (ל"ת)
10 רחמים 17/08/2017 10:56 אלעל חברה רקובה בגלל ועד כוחני ומושחת
ולא תחרותית בגלל השבתתה בסופי שבוע
9 מוטי442 17/08/2017 09:58 אל על היא חברה לא יעילה עם הרבה מאוד עובדים מיותרים. (ל"ת)
8 יעקב 16/08/2017 21:41 מכבסה של מילים של נציג אקסלנס
דבר דוגרי אדון גיל : 1. שכר העובדים בשמיים. 2. לא טסים בשבת. 3. שירות גרוע - גם מיועד למגזר החרדים . 4. תחרות בפתח. 5. למרות תפוסה של סרדינים ההכנסות לא עולות. 6. מאחרים תמיד! אין עתיד לא חברה!!!!
7 יש 16/08/2017 20:22 זה בדיוק מה שחיכיתי ! עכשו שווה להשקיע באל על !!! (ל"ת)
6 moses 16/08/2017 14:06 "אל על, אמן לא יהיה אותכם לעולם"
להמשיך למכור את המניה עד שלא ישאר זכר מהחברה המזעזעת הזאת.. אל על לא טסים איתכם לעולם
דניאל 16/08/2017 16:36 אחת החברות הגרועות בעולם.
חברה מהגרועות בעולם.בשירות.במחירים ובעצם בהכל.אבל מה הפלא כל המדינה נראית ככה.גם בחינוך בין האחרונים בעולם.פשוט נעשינו מדינה פח.
5 ג 16/08/2017 12:27 פאמפ אנד דאמפ (ל"ת)
4 טייסי אלעל 16/08/2017 12:02 זבל זבל זבל (ל"ת)
3 מני 16/08/2017 10:23 אנליסטים שמובילים אותנו המשקיעים לקנות ביוקר
מי שמנתח את הניתוחים של רוב האנליסיטים והמלצות לקנייה וכו' ומיישם קנייה לאור ההמלצות, רואה כי צריך לפעול הפוך מההמלצות... האם יש כאן הטעייה מכוונת או סתם חוסר מקצועיות - שהרשות לני"ע תתחיל לבדוק....
2 אבי 16/08/2017 10:13 החברה שייכת לעובדים. בעלי מניות פה מקום אחרון
בקיצור שתרד עוד 80% אולי נחשוב אם שווה קניה.
1 מלך סעודיה 16/08/2017 10:06 אם ה$ ןמחיר הנפט ירדו איך הוצאות הדס"ל עלו? (ל"ת)
ולעזזל עם החברה 16/08/2017 21:00 העובדים המאוגדים חלבו את החברה (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.