בגלל רוחב הכביש: רשות הכבאות לא מאשרת פרויקטי תמ"א 38

ענת דניאלי | (3)

פרויקטים רבים של התחדשות עירונית לא מקבלים אישורים ובעצם 'נתקעים' כי אינם מקבלים את אישור רשות הכבאות, משום שכביש הגישה לבניין צר, ורוחב הדרך פחות מ-4 מטר, כך הסתבר היום בדיון ועדת המשנה לשירותי כבאות בראשות ח"כ נאוה בוקר, יו"ר הוועדה: "המצב בלתי נסבל. חטא על פשע. אין מענה בזמן חירום ומונעים קידום פרויקטים חיוניים לשכבות חלשות ולמעמד הביניים. לרבים הפרויקטים האלה הם הסיכוי היחיד לרכוש דירה".  בעקבות הדיון הוחלט כי בעוד כשבועיים יתקיים דיון נוסף ועד אז נדרשו רשות הכבאות ונציגי התאחדות בוני הארץ להגיע להבנות בעניין. 

חיים תמם, ראש אגף בטיחות אש ברשות הכבאות אמר בדיון: "אנחנו חייבים להבטיח שרכב כיבוי יוכל להגיע לבניין. הכנו את התקנה יחד עם הקבלנים. הגדרנו מה צריך. ככל שיחזקו מבנים זה יתרון. רידדנו את הדרישות. אנחנו מסתפקים בחדר מדרגות קיים".

 

עו"ד אמיר הלר, התאחדות בוני הארץ: "מינהל התכנון כותב שהפרשנות שלכם לרוחב כביש הגישה לא נכונה, שהכוונה רק לגישה בתוך המגרש ולא לרחובות שמובילים לבניין, ואתם ממשיכים לפרש פרשנות מחמירה. אתם גוף מנהלי ולא יכולים לעשות מה שנראה לכם. בבניין החדש יתקינו ספרינקלרים ויקבלו פתרונות כיבוי הרבה יותר טובים". תמם הגיב על כך, "אבל הכבאית צריכה להגיע מתחנת הכיבוי לבניין".

עו"ד רועי שובל, התאחדות בוני הארץ: "באים לדיירים שגרים בבניין לא בטוח ואומרים להם שהם לא יכולים לחזק את הבניין כי הדרך הציבורית לבניין שלהם הוא פחות מ-4 מטר. אין להם איך להשפיע על הדרך הציבורית בצומת. מנגד יש הערכות אפוקליפטיות על עשרות אלפי הרוגים ברעידת אדמה. צריך להכיר בכך שהפרויקטים להתחדשות עירונית משפרים מצב קיים מבחינה בטיחותית".

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רמת גני 11/01/2017 10:39
    הגב לתגובה זו
    האיום והסכנה ברורים. אתם מהמעטים שפועלים כדי להציל חיים ללא תמורה בטובות הנאה. אל תיכנעו ללחצים והבטחות. הפקקים המטורפים הם עוד מכשול בדרך להגעה ליעד . ככה שרוחב כביש מתאים הוא הכרחי. אל תתנו למושחתים ומוטי הכסף להוביל את דרככם. הציבור מאמין בכם ומעריך. אל תוותרו.
  • 2.
    חנה 10/01/2017 22:25
    הגב לתגובה זו
    מקווה מאוד שהרשויות..כיבוי אש..ומהנדס העיר יקפידו על "בניה עפ"י דרישות הבטיחות המחמירות..בין אם בהתחדשות עירונית או תמ'א ולא להקל ראש מדובר בנושאים מצילי חיים !!!
  • 1.
    הפרוייקטים האלה הם הסיכוי היחיד לרכוש דירה??? (ל"ת)
    נאוה בוקר-הכל בסדר?? 10/01/2017 17:12
    הגב לתגובה זו
דירה להשכרה
צילום: תמר מצפי

בזמן שכולם עוקבים אחרי מחירי הדירות, המשבר האמיתי מתפתח בשוק השכירות

מחירי הרכישה נבלמו ואף ירדו בכ-2% ומעלה, אבל שכר הדירה לחוזים חדשים קפץ ביותר מ-6% בשנה האחרונה. מה עומד מאחורי הפער הזה, למה הפתרון לא יגיע מירידה בריבית בלבד ומה יקרה בשכר הדירה?

נדב אטיאס |

בדיונים הציבוריים על שוק הדיור בישראל, רוב תשומת הלב מוקדשת לשאלה הקלאסית: האם מחירי הדירות יעלו או ירדו. כל פרסום של נתונים חדשים מלווה בכותרות על מגמות המחירים, תחזיות של אנליסטים ודיונים על הריבית והשפעתה על שוק הנדל"ן. אולם ניתוח מעמיק של הנתונים מגלה שהזירה שבה מתרחש השינוי העמוק באמת היא דווקא שוק השכירות, שהולך ותופס את מרכז הבמה.


הפער שהולך ונפער


הנתונים מדברים בעד עצמם. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדד מחירי הדירות ירד ב-7 חודשים בכ-2%, תלוי באזור. אולם בניגוד גמור למגמה זו, נרשמה עלייה משמעותית במחירי שכר הדירה. הנתונים מראים ששכר הדירה לחוזי שכירות חדשים, בשונה מהסכמי שכירות קיימים וחתומים, עלה בשנה האחרונה ביותר מ-6%.


מאחורי המספרים הללו מסתתר צורך בסיסי: מי שלא קונה - צריך לגור איפשהו. זוגות צעירים, משפחות בתחילת דרכן ויחידים או גרושים שאין ביכולתם לרכוש דירה למגורים, עוברים לשוק השכירות. התוצאה היא מצב שבו הביקוש לשכירות קופץ, בעוד ההיצע גדל בקצב איטי הרבה יותר.



אחד הגורמים המשמעותיים ללחץ על שוק השכירות הוא הגל הרחב של פרויקטי פינוי-בינוי והתחדשות עירונית המקודמים ברחבי הארץ. כאשר בניין ישן מפונה מדייריו כחלק מתהליך של הריסה ובנייה חדשה, הדיירים הקיימים, רבים מהם זוגות צעירים או משפחות צעירות, מוצאים את עצמם נדרשים למצוא דירה חלופית בשכירות למספר שנים עד סיום הפרויקט.


בשכונות רבות ברחבי הארץ מקודמים כיום מספר פרויקטי פינוי-בינוי במקביל, לעיתים שישה או שבעה פרויקטים בשכונה אחת בו-זמנית. הבעיה מחריפה משום שהדיירים המפונים רוצים או צריכים להישאר באזור המגורים המקורי, משיקולים של מוסדות חינוך לילדים, עבודה וקרבה למשפחה. כתוצאה מכך, הם נאלצים למצוא שכירות זמנית באותה שכונה או קרוב אליה עד לסיום הפרויקט, מה שמייצר ביקוש נוסף על השכירות הקיימת גם כך באותו אזור.

עמית בירמן מנכ"ל שיכון ובינוי. קרדיט: עומר סומךעמית בירמן מנכ"ל שיכון ובינוי. קרדיט: עומר סומך

שיכון ובינוי בונה על המטרו - "הפרויקט יפגוש את הקבוצה כיזמית וכקבלנית ביצוע"

עמית בירן, מנכ"ל החברה על המטרו ותוצאות החברה ברבעון האחרון

רן קידר |

 שיכון ובינוי מדווחת על עלייה בהכנסות הרבעון השלישי ב-6.2% לכ-2.37 מיליארד שקלים ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עלה בכ-42% ל-392 מיליון שקלים - כ-16.6% מסך הכנסות הקבוצה ביחס ל-12.4% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות נמשכת הסתכם ברבעון ל-232 מיליון שקלים – 9.8% מסך ההכנסות. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ל-55 מיליון שקלים

בתשעת החודשים הראשונים של 2025 חל גידול של כ-16.5% בהכנסות לכ-7 מיליארד שקלים; גידול של כ-47% ברווח הגולמי לכ-1.2 מיליארד שקלים; גידול של כ-4.3% ברווח התפעולי ל-724 מיליון שקלים והכל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים החברה עברה לרווח נקי בסך של 325 מיליון שקלים לעומת הפסד נקי של כ-220 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד

 

אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב


במהלך הרבעון השלישי, הקבוצה התקשרה בהסכם מחייב למכירת 40% מהזכויות בשותפות מעונות הסטודנטים בתל אביב בתמורה צפויה בסך של כ-85 מיליון שקלים. עם סגירת העסקה יירשם רווח לאחר מס בסכום של כ-135 מיליון שקלים והחוב הפיננסי המאוחד של החברה יפחת בכ-400 מיליון שקלים.

לאחר תאריך המאזן, נחתם הסכם מחייב למכירת הפעילות בניגריה ויחד עם פירעון חוב בינחברתי לחברה צפוי תזרים מזומנים לאחר מס בטווח של כ-67-77 מיליון דולר. לסוף הרבעון, צבר ההזמנות מסתכם לכ-18.6 מיליארד שקלים ונמשך הגידול בצבר קבלנות ישראל שנאמד בכ-14.2 מיליארד שקלים