חברות נדל"ן אמריקני: גל ההנפקות בדרך אלינו
ניהול השקעות בעולם של נזילות רבה והיעדר אלטרנטיבות בסביבת ריביות אפסיות הפך למשימה מאתגרת במיוחד. אולי אין דוגמא טובה יותר מההתייחסות להשקעה באותן אג"ח של חברות נדל"ן מחו"ל (אמריקניות ברובן) שעושות עלייה ומגייסות חוב בשוק ההון המקומי. גל נוסף שכזה צפוי להגיע בקרוב לבורסה המקומית.
חברות האלה בהחלט לא זהות, אבל יש להן מאפיינים דומים: לרוב מדובר בחברות שלא היו קיימות קודם לכן, התאגדו באיי בבתולה לצורך גיוס החוב בשוק ההון הישראלי, פועלות בשוק הנדל"ן האמריקני, שם גם יושבת ההנהלה שלהן והן נמצאות בבעלות בעלי מניות אמריקני עם זיקה יהודית/ישראלית.
בדומה לגיוס חוב לחברות הישראליות, DO כאן מדובר במימון חברת החזקות שעומדת מעל הנכסים עצמם, ומנפיקה אג"ח כשכבת מימון נוספת בנוסף להלוואות הבנקאיות שכנגדן משועבדים הנכסים. אותן חברות החליטו לבוא לארץ מאפשרות למינוף החברה כתחליף להכנסת משקיעי הון פרטיים ודילול עצמי. מדובר בגיוס חוב בריבית נמוכה, שככל הנראה לא היו יכולים לגייס בה בארה"ב. תורמת לכך גם העובדה ששוק ההון בארה"ב תומך בדרך כלל רק בחברות נדל"ן גדולות מאוד או קרנות ריט, אבל לא בחברות בסדר גודל בינוני ומטה.
גיוסי החוב הללו התקבלו בשוק ההון המקומי בחשדנות רבה ומובנת, ועוררו מחלוקות קשות בקרב הפעילים בשוק ההון:
- למרות שריביות נמוכות קיימות בכל שוקי ההון בעולם, הן בוחרות דווקא לבוא לארץ. נשאלת השאלה, מה הן מחפשות בישראל? להערכתי התשובה ברורה - מדובר ב מימון זול מאוד לעומת המימון היותר יקר שהן היו נאלצות לשלם בגיוס חוב או הון בארה"ב.
- האם תיקי השקעות של עשירים מניבים יותר מהשקעות הציבור הרחב?
- הנפקה מוצלחת לג׳מיני - מזנקת ביום המסחר הראשון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- מכיוון שהחברות לא מוכרות בארץ ורשומות באיי הבתולה - קיימת אי וודאות מסויימת לגבי ההסדרים המשפטיים הנלווים לחדלות פירעון במידה ותתרחש. לא כל שטרי הנאמנות מספיק חד משמעיים בנושא זה. לדעתי יהיה צורך ששטרי הנאמנות יהיו הרבה יותר חד משמעיים בהנפקות הבאות.
- החשדנות התגברה לאחר הפרסום התקשורתי בנוגע ל תשלום גבוה עבור יועצי הנפקות בגין "תפירת" ההנפקות והמתווכים הפיננסים. אני מוצא שהנושא זכה לתהודה גדולה מדי. כמו בכל תחום וענף כלכלי אחר, עבודת תיווך, הפצה וייעוץ שווים כסף, ולגיטימי שהלקוח מחליט כמה לשלם. על כך בנויים ענפים רבים ועובדים רבים מתפרנסים הן בוול סטריט והן בכל שוק הון אחר בעולם.
אחרי כל זאת, בבואו להחליט את החלטת ההשקעה באג"ח של חברות אלו, המשקיע הישראלי צריך לבחון את ההשקעה באופן ענייני. יש צורך להבין שעבודת ניהול ההשקעות היא בחירה מבין אלטרנטיבות, ובחירה בין אלטרנטיבות שונות מביאה להחלטות השקעה אחרות.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
תשואות האג"חים של חברות הנדל"ן האמריקני נסחרות עד עתה בדרך כלל בתשואות גבוהות יותר מהתשואות של האג"ח הישראליות ברמות דירוג וסיכון דומות. מכאן, שלהערכתי ההשקעה באג"ח אלו יכולה להיות מעניינת לבחינת השקעה. לעומת זאת, השוואת אותן תשואות לאלטרנטיבות השקעה אחרות, כמו למשל להשקעות ישירות בנכסי נדל"ן אמריקני דומים המניבות בדרך כלל תשואות גבוהות יותר, מגלה שההשקעה באג"ח של חברות אלו הרבה פחות כדאית.
המחלוקת בין פעילי שוק ההון המקומי נובעת מהסתכלות שונה על אלטרנטיבות השקעה אחרות לאג"חים אלו. למשקיע הישראלי שהשקיע באג"ח בבורסה בתל אביב מדובר באלטרנטיבה ראויה. חלק מגופי ההשקעה המקומיים מוגבלים בהשקעות בחו"ל בכלל ובהשקעות ישירות בפרט, ולכן הם בוחרים להכניס לפורטפוליו שלהם אג"חים של חברות אלו, שכן מדובר בקבלת תשואה גבוהה יחסית לעומת חברות ישראליות ברמת סיכון דומה.
כשבוחנים את הנתונים הפיננסיים של אותן חברות, רואים שחלק מהן חברות טובות עם הון עצמי גבוה מאוד במונחים ישראליים, יחסי מינוף נמוכים יחסית ושאר יחסים פיננסיים טובים, ולכן גם קיבלו דירוג טוב יחסית מחברות הדירוג המקומיות. רובן עברו בהצלחה את משבר 2008. דירוגן משקף סבירות גבוהה כי במצבן הנוכחי יש להן יכולת שירות חוב טובה. עם זאת, ברוב המקרים הן נסחרות בתשואות גבוהות מאשר חברות ישראליות ברמות מינוף דומה, ולכן להערכתי הן ראויות לבחינת השקעה.
מצד שני, כשהאלטרנטיבה היא השקעות בנדל"ן אמריקני דומה בצורה ישירה, התשואות באג"ח חברות אלו לא מספקות. לכן הגיוני וטבעי שגופי השקעה היכולים להשקיע בחו"ל באופן ישיר בנכסי הנדל"ן בתשואות גבוהות, יימנעו מהשקעה ב"קומה העליונה" בתשואות נמוכות יותר. יש צורך לזכור שההשקעות הישירות בנדל"ן האמריקני אינן נגישות לכל המשקיעים הישראלים, וחייבים היכרות והבנה בשוק המקומי.
מעבר לכך, במיוחד בחברות אלו נדרש ניתוח לעומק של כל סדרה וחברה. יש צורך להבין לעומק את כל גורמי הסיכון הספציפיים והמאקרו כלכליים שעלולים להשפיע על תמחור האג"ח. לאור הצלחת ההנפקות עד כה, קיימת סכנה שחברות פחות טובות יגיעו לארץ, ולכן ניתוח שכזה - כולל ביטחונות מספקים, סלקטיביות בבחירה ומעקב מתמיד - הכרחי להצלחה בהשקעה בחוב של חברות אלו.
- 1.לפחות אינם נוכלים כמו תשובה וזיסר (ל"ת)דניפה 14/10/2014 10:29הגב לתגובה זו

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.