מספר סיבות לאופטימיות בתעשיית המוליכים למחצה
ניתן לקבל אינדיקציות לצמיחה ואופטימיות בתעשיית המוליכים למחצה מההערכות להיקף ההשקעות בתעשייה. רק לפני חודשיים, בתחילת השנה, התחזית של SEMI להוצאות רכישת ציוד של יצרני הסמיקונדקטורס (Fab) בשנת 2012 הייתה לירידה של כ-11% לעומת שנת 2011. התחזית העדכנית מתחילת מארס היא לשינוי אפסי לעומת 2011, ולגידול של כ-16% עבור שנת 2013 לשיא של כ-45 מיליארד דולר.
ניתוח עדין יותר של התחזית מורה כי SEMI צופה השנה לגידול של 14% לעומת 2011 בהוצאות לציוד לייצור צ'יפים (WFE) על פיסות סיליקון בגודל 300 מ"מ.
הסיבה לשינוי המשמעותי הם הדיווחים שחברות הענק כמו סמסונג הגדילו את תקציבי ההשקעות בציוד לרמות שיא, הייניקס הגדילה את תקציב ההשקעות לשנת 2012 בשיעור של 23% לכ-3.75 מיליארד דולר, UMC הגדילה את תקציב ההשקעות שלה ב-25% לכ-2 מיליארד דולר, אינטל הגדילה את תקציב ההשקעות שלה הרבה יותר מהצפוי, לשיא היסטורי של כ-12.5 מיליארד דולר.
SEMI מציינת שאם המגמה תמשך וחברות נוספות, מעבר לאינטל, סמסונג, הייניקס ו-UMC יתאימו ויגדילו את תוכניות ההשקעה בציוד שלהן, ההוצאות לרכישת ציוד בתעשיית המוליכים למחצה יכולות לעבור לגידול לעומת שנת 2011.
תמיכה בהערכות של SEMI נמצאת בדוח האנליסטים של CITI מה-5 למארס המציין כי הבדיקות האחרונות מורות על גידול במפעלי הייצור של מוליכים למחצה, וכרגע הוא רחוק מלהסתיים. הם מצפים כי החברות האמריקניות בתחום שהם מכסים ידווחו על גידול בהזמנות של 15-25% ברבעון הראשון, ועל גידול רבעוני עוקב נוסף בהזמנות ברבעון השני של 2012.
האנליסטים של CITI רואים סבירות גוברת שגם TSMC וגם Samsung יגדילו את השקעותיהם הקפיטאליות (Capex) בשנת 2012 כדי לענות לביקוש ב-28 ננומטר. הם מעריכים ש-TSMC תוסיף 1.5-2.5 מיליארד דולר לתקציב ההשקעות שלה העומד כיום על 6 מיליארד דולר, וחברת סמסונג תגדיל את תקציב ההשקעות שלה ב-1.5-3 מיליארד דולר. כתוצאה מכך, האנליסטים רואים סבירות להגדלת ההזמנות במחצית השנייה של השנה, ואת הפוטנציאל לגידול בהזמנות לציוד לייצור צ'יפים (WFE) ב-5-10% בשנת 2012. האנליסטים מציינים כי אם התחזית תתממש, משמעותה גידול של כ-30% ברווח למניה בשנת 2012 בחברות המובילות בתחום.
תמיכה נוספת בהערכות אלו התקבלה ממקורות נוספים. על פי העיתונים חברת TSMC, חברת ייצור המוליכים למחצה העצמאי הגדולה בעולם, הודיעה ב-7 למארס על כוונתה המיידית להרחיב את מצבת העובדים שלה בכ-2,000 עובדים כדי לתמוך בהגדלת כושר הייצור ובפיתוח הטכנולוגי שלה.
האתר דיגיטיים דיווח לאחרונה ממקורות בתעשייה בטייוואן, כי החברה פועלת בניצול מלא של יכולת הייצור שלה, ומצב זה צפוי להימשך עד סוף הרבעון השני של 2012. יומיים לאחר מכן, ב-9 למארס דווח ממקורות בטייוואן כי כתוצאה מביקושים מעבר לכושר הייצור שלה, היא צפויה להרחיב את יכולת הייצור שלה באמצעות התקנת ציוד חדש בקווי 300 מ"מ. מקורות אלו ציינו כי TSMC עשויה להגדיל את השקעותיה הקפיטאליות לשנת 2012. לכן בסופו של דבר, נראה שיש מקום לאופטימיות זהירה.
- 4.חזי 23/03/2012 19:14הגב לתגובה זוכתבה תמימה לכאורה ואחריה יגיעו סדרת כתבות מטעם. כנראה משהו עומד לקרות פוליטי או מחאתי כי אמנון לא כותב סתם הוא כותב רק לטובת אינטרסנט כלשהו
- 3.נ נוביק 23/03/2012 18:12הגב לתגובה זופוטוגלי הוא משקיע כושל שהקנאה בהצלחת משקיעי הגז העבירה אותו על דעתו.לכן מכר את נשמתו לרב מלכיאור שמומן על ידי נוכלי הגז המצרי.
- 2.התמים 23/03/2012 12:11הגב לתגובה זוהממאיס את כל האתר
- 1.שמעון 22/03/2012 18:25הגב לתגובה זופורטוגלי ספר לנו בבקשה מי הפעיל אותך ואת הרב כנגד משקיעי הגז.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
