4.5 מיליון שקל יקבלו לקוחות פרטנר וסלקום כהסכם פשרה בתביעה ייצוגית

החברות הגיעו להסכם פשרה בתביעה הייצוגית נגדם, שהוגשה לאישור בית המשפט המחוזי בתל-אביב
|

בהסכם פשרה בתביעה הייצוגית נגד סלקום, פרטנר ואתר 'פופיק' שהוגש לאישור בית המשפט המחוזי בתל-אביב. נקבע כי חברות סלקום ופרטנר יחזירו את הסכומים ששילמו בגין קבלת הודעות טקסט מאתר האינטרנט 'פופיק' בהיקף כולל של כ-4.5 מיליון שקל. זאת כאשר התביעה המקורית עמדה על 56 מיליון שקלים. לכתבה: תביעה ייצוגית: נגד פרטנר, סלקום ואתר 'פופיק', בהיקף של 56 מ' שקל

על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים, עומרי רוטשילד, ניב רון ואלכס ברקמן- התובעים, לבין פרטנר, סלקום טלכלל וסלקט, נקבע כי הנתבעים ישיבו למנויי פרטנר וסלקום את הסכומים ששילמו בגין קבלת הודעות טקסט שנשלחו אליהם מאתר פופיק, מבלי שזוכו באופן מלא על כך - בין אם הסכימו לקבל את ההודעות ובין אם לאו. לתובעים המייצגים ישולם גמול בשיעור של 4.5% מסכום הפשרה ולבא-כוחם, עו"ד מיכאל בך, ישולם שכר-טרחה בשיעור של 14% מסכום הפשרה.

על פי הבקשה אשר הוגשה בחודש מרץ האחרון, על ידי עורכי הדין מיכאל בך ועידן איידן ממשרד מיכאל בך ושות', שלח אתר ההיכרויות, 'פופיק', הודעות טקסט רבות באופן אקראי למנויי סלקום ופרטנר, וחייב אותם ב-5 שקלים לכל הודעה. משלוח הודעות הטקסט והחיוב נעשו ללא אישור ממנויי הסלולר - מקבלי ההודעות מעולם לא נרשמו או ביקשו להירשם לאתר ההיכרויות ולא אישרו כל חיוב בחשבונם. מחגיגת ההכנסות נהנו גם חברות פרטנר וסלקום.

ביסוד התביעה נגד חברות הסלולר פרטנר וסלקום עמדה הטענה כי הן אלה שיצרו את הפלטפורמה שאיפשרה ל"פופיק" לחדור לכיסיהם של אלפי מנויים ולגזול את כספם. התובעים טענו כי היה על חברות הסלולר לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע שימוש לרעה בהוראת הקבע שניתנת להן על ידי הציבור. חברות הסלולר מצדן, ניסו לגלגל את האחריות למחדל לחברות התוכן.

בית המשפט דחה את טענות חברות הסלולר וקבע כי ההתקשרות של חברות הסלולר עם חברות התוכן אינה מסירה מעליהן את האחריות. חברי הקבוצה מסרו לחברות הסלולר את כרטיסי האשראי שלהן, ולחברות הסלולר קמה חובת זהירות לנקוט בכל אמצעי הזהירות להבטיח כי לא תבוצע גביה שלא כדין מתוך כרטיסים אלה. זאת במיוחד כאשר חברות הסלולר נהנו אף הן והפיקו רווח מן הפעילות של פופיק.

מבדיקות שערכו החברות עולה, כי פרטנר חייבה את מנוייה בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקל וחברת סלקום חייבה את לקוחותיה בכ-2.4 מיליון שקל. החברות לקחו על עצמן לאתר את מספרי קווי הטלפון אליהם נשלחו הודעות SMS, והן ישיבו את הכספים באמצעות זיכוי לחשבון הטלפון של הלקוחות.

חברות הסליקה טלכלל וסלקט נוספו כנתבעות לפשרה. השבת הכספים תעשה על ידי טלכלל וסלקט באמצעות פרטנר וסלקום. בהסכם מודגש, כי ההסכמה של החברות לצירופן לתביעה לא מהווה משום הודאה כלשהי בטענות אלא נעשית רק לצרכי הסכם הפשרה, תוך הכחשה מוחלטת של כל טענה המייחסת להן חבות או אחריות לגביית כספים שלא כדין על ידי פופיק.

חשוב לציין כי הלקוחות לא אמורים לראות את הזיכוי מיידית, כיוון שהפשרה עדיין כפופה לאישור ביהמ"ש, לפרסום הפשרה ברבים ולכך שלא יהיו מתנגדים לפשרה מקרב צרכנים שרוצים בכל זאת לתבוע. החברות התנו את האישור בכך שבמידה ויותר מ-200 לקוחות יודיעו כי הם פורשים מההסכם, הן יוכלו לחזור בהן מבלי צורך לנמק מדוע.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות