מדיוונד: ההכנסות צמחו, אבל גם ההפסד
חברת הביו-טכנולוגיה הישראלית מדיוונד הנסחרת בנאסד"ק (סימול:MDWD) מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי. הכנסות החברה זינקו במאות אחוזים לכ-5.4 מיליון דולר, אך היא רושמת הפסד נקי של כ-3.4 מיליון דולר. החברה הכתה את צפי האנליסטים להכנסות אך פספסה בשורה התחתונה.
הכנסות החברה אשר מוחזקת ע"י כלל ביוטכנו 2.21% (35%) ושותפתה המסחרית בארה"ב וריסל (NASDAQ: VCEL), ברבעון הרביעי, עמדו על כ-5.4 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקרו מהכנסות משירותי פיתוח אשר מסופקים ל-BARDA. החברה הכתה את צפי האנליסטים, שצפו הכנסות של כ-4 מיליון דולר.
בשורה התחתונה, דיווחה החברה על הפסד נקי, של כ-3.4 מיליון דולר, (הפסד של 13 סנט למניה) ברבעון הרביעי של 2019, בהשוואה לרווח נקי של כ-10.6 מיליון דולר, (רווח של 39 סנט למניה) לרבעון הרביעי של 2018. המעבר להפסד מיוחס לכך שבמהלך הרבעון הרביעי 2018 נרשמה הכנסה חד פעמית בסך 12.1 מיליון דולר כתוצאה מהסכם הפשרה עם טבע, אשר הוכר בחלקו כפעילות שהופסקה. החברה לא עמדה בצפי האנליסטים שעמד על הפסד של 10 סנט למנייה.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם בכ-1.1 מיליון דולר, בהשוואה לרווח גולמי של כ-0.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2018, אשר מקורו מגידול בהכנסות.
- אליסיו של כלל ביוטכנולוגיה זינקה ב-81% בנאסד״ק ל-158 מיליון דולר
- מנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה: "15 שנה חיכינו, הגיע הזמן לראות תוצאות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם בכ-3.1 מיליון דולר, לעומת הפסד מפעילויות נמשכות של כ-2.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2018. זאת לאור העובדה שברבעון הרביעי של 2018 נרשמה הכנסה חד פעמית בגין הסכם הפשרה עם טבע בסך של כ-7.4 מיליון דולר, אשר הביאה לרווח תפעולי בסך של כ-5.3 מיליון דולר.
"שנת 2019 הייתה שנת מפנה עבור מדיוונד, ואנו ממשיכים עם מומנטום חיובי זה לעבר שנת 2020, שאנו צופים שתהיה משמעותית", אמר שרון מלכה, מנכ"ל מדיוונד. "אנו שמחים על התחלת המחקר הקליני שלב 2 עבור EscharExבארה"ב, אשר נועד להעריך את היעילות והבטיחות של הטיפול להטרייה של כיבים ורידיים באמצעות מתן עורי של התרופה אחת ליום. המחקר מאפשר להשוות את EscharEx מול קבוצת הביקורת של הפלסבו וכן "ראש בראש" מול הטיפול הלא-כירורגי המקובל כיום בארה"ב. אנו מאמינים ש-EscharEx יכול לשנות את כללי המשחק ולמלא צורך רפואי משמעותי שנותר ללא מענה. אנו מצפים לבצע הערכת ביניים של המחקר עד סוף השנה".
"בתחילת 2019 פרסמנו את תוצאות מחקר שלב 3 DETECT ב-NexoBrid בארה"ב, אשר השיג את כל יעדי הניסוי העיקריים והמשניים. לאחר מכן פרסמנו את נתוני הבטיחות לטווח ארוך מתקופת המעקב, אשר היו ברי השוואה בכל זרועות המחקר. כעת אנו מרכזים את מאמצינו בהגשת הבקשה לרישיון התרופה, אשר מתוכננת לאמצע השנה, ומתכוננים לקראת השקה מסחרית בארה"ב יחד עם שותפתנו, חברת וריסל. בנוסף, תכנית NEXT החלה לפעול ומאפשרת את המשך השימוש הקליני ב-NexoBrid בחולים בארה"ב במהלך הכנת הבקשה לרישיון התרופה ובחינתה. לסיום, ההצטיידות של BARDA בתרופה טרם הגשת ה-BLA, הינה אבן דרך משמעותית בשותפות שלנו עם BARDA. אנו מאמינים כי ההצטיידות ב- NexoBrid תשפר משמעותית את המוכנות הלאומית של ארה"ב לאירועי כוויות רבי נפגעים".
- 3.12654 25/02/2020 23:22הגב לתגובה זוחברה פח שלא הרוויחה אגורה בעשרים שנות קיומה. אף אחד לא רוצה את הסחורה שלהם. רק פראיירים משקיעים ומפסידים
- 2.דירה=קורת גג 25/02/2020 17:32הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 1.מושחתייהו 25/02/2020 16:25הגב לתגובה זואבקש מבן דודי שיקנה עבורי.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
