שוקי המניות באסיה ירדו; הניקיי איבד 1%, היין התחזק, הבנקים איבדו גובה

המגמה השלילית המשיכה, כאשר השווקים נפלו היום תחת החשש מהיעצרות הצמיחה הגלובלית, הפסדי הבנקים וחב' האחזקה שלחו את השווקים לתחום האדום, היין התחזק העיב על היצואנים היפנים
עידן קייסר | (1)

הניקיי ירד 1%, ההנג סנג איבד 0.9%, והמדד המשולב של שנגחאי השיל 0.5%. הקוספי הדרום קוריאני נחלש 0.3% והבורסה של אוסטרליה דעכה ב-0.2%.

בראייה שבועית, בורסת הונג קונג איבדה 2.9% מערכה, השווקים ביפן נחלשו 1%, בדרום קוריאה ירדו השווקים 0.7% ובאוטרליה השילו המדדים בסיכום שבועי 0.3%.

"השוק החזיר את הפוקוס שלו חזרה לדברים היסודיים. כשמביאים אותם לתחשיב כולל, המידע הסיני מאתמול בשילוב המידע האירופי בנוגע לייצור, מציעים כי הכלכלה הגלובלית מאטה את הקצב", כך אמר לינוס ייפ, אסטרטג בשנגחאי סקיוריטיס מהונג קונג.

הפסדי הבנקים שלחו את שווקי אסיה לטריטוריות אדומות; מניות הבנק החקלאי הסיני נפלו 3.4%, לאחר שלא עמדו בתחזיות האנליטסים. הבנק התעשייתי והמסחרי של סין ירד 1.6% ובנק התקשורת הסיני איבד 1.3%.

חברות ההחזקות בהונג קונג ירדו גם הן, כאשר אגילה נכסים צללה 2.7%, קאי נכסים נחלשה 2.1%. הספקית של אפל, חברת פוקסקון השיגה תשואת יתר של 1.8%, לאחר שהפירמה אמרה שהיא עברה לרווח תפעולי בשנת 2011. גם חברת הייצוא והלוגיסטיקה לי&פאנג בע"מ התקדמה 3.7% לאחר שהציגה גידול של 24% ברווחי השנה שעברה.

היצואנים ביפן התקשו מאוד נוכח המידע השלילי מאירופה ונוכח היין החלש. היחלשות היין נפסקה במהלך המסחר, ושער החליפין נקבע ברמה של 82.92 יין לדולר.

תאגיד סוני ירד 2.6%, פנסוניק השילה 2.9% מערכה, טושיבה נפלה 2.9%. בגזרת כלי הרכב, היצרנית ניסאן ירדה 1.7% וטויטה היפנית נחלשה 1.6% בסיום המסחר.

גם בסיאול, היצואנים ספגו מכה, כאשר חברת המסכים של LG איבדה 2.7% וחברת האלקטרוניקה של LG צללה 3.6%.

בסידני, עיר הבירה האוסטרלית, היו אלה חברות המשאבים הטבעיים שהובילו את הירידות; BHP ביליטון ירדה 1.2%, ריו טינטו איבדה 1.8% מערכה ופורטסקיו מתכות נחלשה 1.8%, כאשר חרושת שמועות בנוגע לרכישתה חגה מעל מחזור המסחר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)
    מיתון2012-13 23/03/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)

ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר

החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות

ליאור דנקנר |

סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.

סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.


הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק

מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.

מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.

בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.