לוסיד רכב חשמלי
צילום: Lucid Motors- אתר החברה

המתחרה הקטנה של טסלה מזנקת ב-50%; האם גילו אותה?

היא נוסדה על ידי יוצאי טסלה, הרכבים החשמליים שלה נחשבים מאוד איכותיים ויוקרתיים, אבל היא לא מצליחה להגיע לנתח שוק; אולי עכשיו זה ישתנה? על השת"פ בין אובר ללוסיד

אדיר בן עמי | (2)
נושאים בכתבה לוסיד טסלה

חברת הרכב החשמלי לוסיד Lucid Motors 36.24%  הודיעה על מהלך דרמטי מאוד - שותפות עם אובר ועם חברת הטכנולוגיה Nuro לפיתוח והפעלה של צי רכבי רובוטקסי. ההודעה מובילה לעלייה של 50% במניה בטרום פתיחה.

לוסיד נוטסדה על ידי יוצאי טסלה והיא נחשבת איכותית עם דגמים טובים ויוקרתיים. קרן ההשקעות של ערב הסעודית היא משקיעה גדולה בחברה, אך עד היום היא לא תפסה נתח שוק משמעותי. ההסכם עם אובר הוא מאוד חשוב בשבילי, הממשעות שהיא נכנסת לעולם של הרובוטקסי דרך אובר בערים שונות וזה יגדיל את התפוצה של הרכבים שיהפכו לסוג של מוניות ברכבי ערים שונות באופן שהבעלים שלהם יוכלו לייצר כסף באופן שוטף במקביל לשימוש שלהם ברכב. כלומר קונים רכב ומקבלים גם מכונה ליצור הכנסה.  

לפי ההסכם, לוסיד תספק את הרכבים, אובר תעמיד את רשת הנסיעות המתקדמת שלה, ו‑Nuro תשלב את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה, המכונה Nuro Driver. השירות צפוי לצאת לדרך בשנה הבאה, והיעד הוא פריסה של למעלה מ‑20 אלף רכבים אוטונומיים של לוסיד עם טכנולוגיית Nuro בששת השנים הקרובות.

המהלך מציב את לוסיד ישירות בזירה שבה פועלות כיום שחקניות גדולות כמו טסלה, שהשיקה בסוף יוני שירות רובוטקסי באוסטין, טקסס, ו‑ויימו של אלפבית, שמבצעת מעל 250 אלף נסיעות אוטונומיות בשבוע. מעניין לציין כי גם ויימו וגם אובר משתפות פעולה במיזם דומה, מה שמחזק את ההבנה שהמרוץ לרכב האוטונומי בעיצומו.

השותפות החדשה מייצרת ללוסיד יתרון כפול: מצד אחד, היא מקבלת הזדמנות להרחיב את היקף הייצור והשיווק של הרכבים שלה לתחום חדש, ומצד שני, היא מתחברת לשתי חברות שכבר מוכרות בזירה הטכנולוגית והתחבורתית.


לוסיד נסחרת אחרי העלייה בכ-10.3 מיליארד דולר, במחיר של 3.4 דולר למניה. היא צפויה למכור השנה ב-1.4 מיליארד דולר ושנה הבאה בסכום כפול (עוד לפני ההתייחסות לעסקה הנוכחית). ההפסד שלה אמור לרדת מ-0.9 דולר לשנה ב-2025 ל-0.65 דולר למניה בשנה הבאה.  הדרך לרווחיות היא ארוכה כשבדרך החברה עשויה להזדקק להנפקת-גיוס הון או חוב. למעשה, זו הסיבה העיקרית לכך שהמניה לא מתרוממת.

הפוטנציאל אולי גדול, אבל המשקיעים מבינים שכל חצי שנה - שנה החברה תחזור לשוק כדי לגייס הון, וכשזה קורה המניה יורדת כי לרוב זה נעשה במחירים נמוכים מהשוק ויש התאמה של השוק למחיר הנמוך יותר.  

קיראו עוד ב"גלובל"

כדי שמעגל הקסמים הזה ישתנה צריך אחד משניים - או שאתה יודע לדבר ולמכור את העסק כך שהשווי מספיק גבוה והנפקות לא משפיעות על המחיר (אילון מאסק השתמש ביכולות האלו ולמרות שהעסקים שלו מפסידים הם שווים מאות מיליארדים, טסלה שווה טריליון - אבל כמובן שהיא במקום אחר לעומת לוסיד, היא  מובילת שוק מכל הבחינות) או שאתה מגיע לאיזון או מתקרב אליו. זה לא המצב של לוסיד, ולכן החשש הגדול.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    20 אלף ב 6 שנים השתגעתם (ל"ת)
    אנונימי 17/07/2025 18:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל המכוניות החשמליות מטסלה והלאה נדונו לכישלון צורב והעלמות בתוך 43 חודשים בדיוק מהיום... (ל"ת)
    אנונימיפרופסור למדעי החשמל 17/07/2025 16:49
    הגב לתגובה זו