החברה שנהנית מהנפילה של טסלה
בזמן שטסלה בירידה, גם בשוק המניות וגם בתפיסה הציבורית, יצרנית רכב חשמלי אחרת, לוסיד מתרוממת במכירות. כך לפחות על פי המנכ"ל הזמני שלה מארק וינטרהוף שאמר בתקשורת האמריקאית שהביקוש לרכבי לוסיד עולה גם כי הרבה בעלי טסלה מוכרים ורוכשים רכבי לוסיד. לוסיד היא שחקנית קטנה בשוק עם הכנסות של 2% מהכנסות טסלה, ועדיין כשמנכ"ל אומר זאת - יש לזה משמעות.
לוסיד תופסת מקום בשוק
לוסיד, Lucid Motors 1.87% שמתמקדת בייצור כלי רכב חשמליים יוקרתיים, השיקה לאחרונה את ה-Grand Lucid Gravity, רכב שטח חשמלי שמיוצר כולו באריזונה, כולל המנוע, יחידות ההנעה ומודולי הסוללה. וינטרהוף מדגיש את המחויבות של החברה לייצור מקומי, וחשף: "50% מההזמנות שיש לנו כרגע מגיעות מבעלי טסלה לשעבר. המגמה הזו התחזקה במיוחד בשני החודשים האחרונים", מה שמצביע על שינוי בהעדפות של לקוחות שכבר מכירים את עולם הרכב החשמלי. הוא רמז לכך שחלק מהמגמה עשוי להיות רצון להתרחק מטסלה: "הם מחפשים אפשרות שלא ממשיכה להיות טסלה."
המעבר הזה לא מפתיע לגמרי. טסלה, למרות מעמדה כמובילת שוק, מתמודדת עם אתגרים תדמיתיים. אילון מאסק, המזוהה עם החברה יותר מכל מנכ"ל אחר בתעשייה, נקשר לעמדות פוליטיות שתומכות בדונלד טראמפ, מה שגרם לחלק מהלקוחות – במיוחד בשווקים ליברליים כמו קליפורניה – להרגיש לא בנוח עם הזיהוי הזה. בנוסף, הדגמים של טסלה לא עברו שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, מה שמותיר לקוחות שמחפשים חידושים טכנולוגיים או עיצוביים עם תחושה שהם נשארים מאחור.
עם זאת, קשה לראות את לוסיד כתחליף לטסלה. היא קטנה במונחי מכירות, היא לא מספקת מגוון רחב של רכבים והיא במצוקה פיננסית והפסדי עתק. המעבר מרכבי טסלה הוא כנראה מגמה וכנראה שזה ישפיע לטובה על מכירות לוסיד, אבל אל תצפו למעבר לרווח בלוסיד ולקפיצת מדרגה כלשהיא. ולגבי טסלה - כן, יכולה להיות בעיה. חלק עוברים ללוסיד, חלק עוברים לכלי רכב אחרים, יש קבוצה גדולה של אנשים לא רוצה להיות מזוהה עם טסלה ומאסק: "אני מחנה רחוק מהבית, שלא יראו שיש לי טסלה"
סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
סרגיי ברין, מייסד גוגל ממשיך לחלק מניות בשווי עתק: אחרי זינוק של 100 מיליארד דולר בהונו האישי השנה, תרם לעמותות הפועלות בתחומי מחלות עצביות, אקלים ופרקינסון
סרגיי ברין, ממייסדי גוגל ואחד האנשים העשירים בעולם, תרם השבוע מניות של חברת האם אלפבית בשווי כולל של יותר מ-1.1 מיליארד דולר. לפי דיווח לרשות ניירות ערך בארצות הברית (SEC), התרומה כללה מעל 3.5 מיליון מניות של אלפבית, מבלי לציין במפורש את כל הגופים המקבלים. עם זאת, דובר מטעם משרד המשפחה של ברין אישר שרוב הסכום, כ-1 מיליארד דולר, הועבר לעמותה Catalyst4, שהוקמה על ידי ברין בשנת 2021 ומקדמת מחקרים בתחום מחלות מערכת העצבים המרכזית לצד פתרונות אקלימיים.
בנוסף, סכום של כ-90 מיליון דולר הועבר לקרן המשפחתית של ברין, ועוד 45 מיליון דולר הועברו ל-Michael J. Fox Foundation, עמותה ידועה שמובילה מחקר סביב מחלת הפרקינסון. זו אינה הפעם הראשונה שברין מחלק מניות אלפבית: במאי 2025 תרם כ-700 מיליון דולר לאותן שלוש עמותות בדיוק.
כתבה באותו הקשר: המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
המהלך הפילנתרופי מתרחש בתקופה שבה מניית אלפבית נסחרת בשיא של כל הזמנים, לאחר ראלי מרשים השנה שמגיע ברקע להצלחות החברה בתחום הבינה המלאכותית. העלייה במניה מונעת בין היתר מדיווחים על מכירות שבבי AI לחברות כמו מטא ומהשקת ג'ימיניי 3 שנתפס כחזק ואיכותי.
- המהלך הכלכלי פורץ הדרך של מועדון הפוטבול ומה קרה היום לפני 66 שנה
- גוגל נופלת ב-5.5%: פספסה בהכנסות וברווח ומפילה גם את מטא ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברין, שמחזיק בכ-6% ממניות אלפבית, נהנה מהמשך התעשרות מהירה. הונו האישי מוערך ב-253 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם עם זינוק של 100 מיליארד בשוויו מתחילת השנה.

מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק
הכנסות נובמבר הגיעו ל־92% מהשיא של 2019; שחקני הפרימיום מגדילים הימורים, אך הכלכלה הסינית החלשה והרגולציה המחמירה מטילות צל על המשך הצמיחה
הכנסות ההימורים הגולמיות (GGR) במקאו עלו בנובמבר 2025 ב־14.4% לעומת השנה הקודמת, והסתכמו בכ־21.1 מיליארד פטאקה (כ־2.6 מיליארד דולר). הנתון עולה על תחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של כ־10.5% בלבד. הביצועים משקפים התאוששות מתמשכת בענף, שהושפע קשות ממגפת הקורונה וממדיניות סינית מחמירה, אך גם מדגישים תלות גבוהה בקהל פרימיום ובאירועי בידור.
ההישג מחזיר את ההכנסות לרמה של 92% משיאי 2019, טרום המגפה, עלייה משמעותית בהשוואה ל־83.3% בעשרת החודשים הראשונים של 2025. נובמבר, חודש מסורתית חלש בשל עונתיות, הפך לנקודת מפתח בהתאוששות, הודות לשילוב של גורמים מקומיים וגלובליים. עם זאת, ההתאוששות אינה אחידה: בעוד שוק הפרימיום מראה חוזק, השוק העממי (mass market) מאופק יותר, עם עלייה של כ־8% בהכנסות.
המהמרים הכבדים חזרו - ועם יותר כסף
סקר של סיטי מאמצע נובמבר מצביע על עלייה של 5% במספר שחקני הפרימיום (premium mass), שהגיע ל־540 איש – שיפור לעומת 514 בשנה הקודמת. סכום ההימורים הממוצע למהמר זינק ב־13% משנה לשנה, ל־26,754 דולר הונג קונגי (כ־3,440 דולר), גבוה ב־2% מרמות חג השנה הסיני (CNY) בינואר. הנתונים גם מצביעים על עלייה של 19% בסכום ההוצאה על הימורים..
חברות ההימורים כולל Sands China, Galaxy Entertainment, Wynn Macau ו־MGM China, הגיבו בהשקת מבצעים ממוקדים, כולל הטבות VIP והנחות על חדרים, וזאת גם כדי לפצות על צמצום פעילות היוקרה על ידי השלטונות הסיניים.
- הסינים עדיין בבית ומניות הקזינו במדינה בנפילה חופשית
- בסין חוזרים לסגרים בגלל הקורונה, ומניות הקזינו מוחקות 5% בטרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברות ההימורים במקאו עלה ב־4% בנובמבר, לעומת ירידה של 0.4% במדד הנג סנג, סימן לאופטימיות בתחום. עם זאת, התנודתיות גבוהה.
בדוח של סיטי הגדירו את מקאו לעיר "בידור מלאה", בעוד בעבר נתפסה כעיר של הימורים. האירועים והקונצרטים בשלוש השנים האחרונות תרמו מאוד לגידול בביקורים בעיר ולמיצוב כעיר בידור וזה מביא במקביל גם לעלייה בכמות המהמרים. באוקטובר נרשמו 3.47 מיליון ביקורי תיירים בעיר, עלייה של 10.8% משנה לשנה, בעיקר הודות לשבוע הזהב הסיני (Golden Week). נתוני נובמבר מבטאים יציבות לעומת אוקטובר.
המעבר לבידור מגוון כולל קונצרטים, תערוכות והופעות משכו על פי ההערכות קרוב ל-1 מיליון מבקרים נוספים השנה.
