טסלה מודל 3. צילום יואב פולסטסלה מודל 3. צילום יואב פולס

מחוקקים בטקסס דורשים לדחות את השקת הרובוטקסי - זאת הסיבה

קבוצת מחוקקים מטקסס דורשת מהחברה לעכב את הפיילוט עד כניסת חוק רגולטורי חדש לתוקף; מאסק מתכנן להתחיל כבר השבוע עם צי ראשוני של רכבים אוטונומיים – אבל לא ברור מי יהיו הנוסעים בפיילוט ובאיזה איזור הוא יתקיים


חיים בן הקון |

 

קבוצת מחוקקים דמוקרטים מטקסס פנתה השבוע לחברת טסלה Tesla 1.8%   בבקשה לדחות את השקת שירות הרובוטאקסי שלה באוסטין – המתוכננת לראשון הקרוב – עד חודש ספטמבר, אז צפויה להיכנס לתוקף חקיקה חדשה להסדרת תחום הנהיגה האוטונומית במדינה.


במכתב שנשלח ביום רביעי, טענו המחוקקים מאזור אוסטין כי דחיית ההשקה “תשרת את טובת הציבור מבחינת בטיחות ותסייע בבניית אמון ציבורי בפעילותה של טסלה”. אם טסלה תבחר בכל זאת להשיק את השירות החודש, הם דורשים מהחברה להעביר מידע מפורט שיבהיר כיצד היא מתכוונת לעמוד בדרישות החוק החדש עם כניסתו לתוקף.


המהלך מגיע על רקע השאיפה המוצהרת של מנכ”ל טסלה, אילון מאסק, לבסס את עתיד החברה על טכנולוגיות נהיגה אוטונומית – מהלך שמסמן סטייה מהתמקדות בצמיחה מואצת של מכירות רכבים חשמליים.


כיום, החוק בטקסס מאפשר לחברות נהיגה אוטונומית לפעול באופן חופשי כל עוד הרכבים רשומים ומבוטחים. עם זאת, החוק החדש, שעדיין ממתין לאישור סופי מהמושל הרפובליקני, יחייב חברות לקבל אישור רשמי להפעלת רכבים אוטונומיים במדינה. החוק אף יקנה לרגולטורים סמכות לבטל אישורים במקרים שבהם הרכב מסכן את הציבור, וידרוש מחברות להציג מידע על אופן התמודדות המשטרה וכוחות ההצלה עם רכבים אוטונומיים באירועים חריגים.


טסלה ומאסק לא הגיבו לפניית המחוקקים, וגם פרטי ההשקה נותרו מעורפלים: מאסק ציין בעבר כי הפיילוט יתחיל עם 10 עד 20 רכבי Model Y באזורים “הבטוחים ביותר” של אוסטין. אך טרם נמסר מי יהיו הנוסעים, כיצד יתומחר השירות, באילו אזורים בדיוק יפעל או כיצד תתבצע בקרה על הרכבים בזמן אמת.


ההשקה המתקרבת זוכה לתשומת לב רבה מצד משקיעים ואנליסטים, כאשר חלק ניכר משווי השוק של טסלה מיוחס לציפיות מהפיתוחים העתידיים בתחום הרובוטאקסי והרובוטים ההומנואידיים – אשר טרם הגיעו לשוק בפועל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה