"תמכרו בעליות" אומר אסטרטג השקעות ב-UBS, "ה-S&P 500 יכול לרדת מתחת ל-5,000 נקודות"
אסטרטגים בכירים, ובראשם בהאנו באווג'ה, האסטרטג הראשי של UBS, מזהירים כי המשקיעים לא צריכים להיסחף באופוריה אחרי הזינוק בשווקים, וקוראים להם לנצל כל עלייה כדי למכור עד שיתבררו השפעות המכסים על הצמיחה הכלכלית.
הדחייה במכסים, שמורידה את התעריפים ל-10% על רוב המדינות למשך שלושה חודשים, מסירה מהשולחן תסריטים קשים בטווח הקצר, כמו מלחמת סחר גלובלית מלאה או נזק כלכלי מיידי חמור. עם זאת, המכסים על סין דווקא מועלים ל-125%, ותגובת סין – העלאת מכסים על ייבוא אמריקאי ל-84% – ממחישה כי המתיחות בין שתי המעצמות הכלכליות נמשכת ויכולה להחמיר. המהלך של טראמפ נתפס כתגובה ללחץ של יותר מ-75 מדינות שביקשו משא ומתן, וכן כתגובה לתנודות הקשות בשוק האג"ח, שם התשואות על אגרות חוב ל-10 שנים זינקו אתמול מעל 4.5% לפני שירדו בעקבות הדחייה מעט ל-4.32%. אך למרות ההקלה הזו, מומחים רבים טוענים שהשווקים רחוקים מלהיות מחוץ לסכנה.
בהאנו באווג'ה מ-UBS מדגיש כי אי-הוודאות סביב מדיניות הסחר של הממשל נותרת גבוהה. הוא מזהיר כי ה-S&P 500 עלול לרדת מתחת לרף ה-5,000 נקודות – רמה שכבר נשברה בתחילת השבוע לפני הזינוק של יום רביעי – אם המכסים יחזרו לאחר 90 הימים או אם המשא ומתן לא יוביל להסכמות משמעותיות. לדבריו, השוק נמצא במצב שביר, והעליות הנוכחיות הן הזדמנות למכירה ולא לקנייה. העצה הזו מגיעה על רקע חששות מפני האטה כלכלית חריפה, כאשר חברות עשויות להימנע מהשקעות ולהוריד תחזיות רווחים בשל אי-הבהירות לגבי עלויות הסחר העתידיות.
התנודתיות בשווקים בשבוע האחרון ממחישה את המצב הלא יציב. לפני ההכרזה על ההשהיה, ה-S&P 500 צנח ביותר מ-13% מאז תחילת אפריל. שוק האג"ח, שנחשב למקלט בטוח, סבל אף הוא מתנודות קיצוניות, כאשר מכירת אגרות חוב ביום שלישי עוררה חששות מפני נטישת משקיעים זרים. ההצלחה במכרז האג"ח ביום רביעי, שמראה ביקוש יציב, הרגיעה מעט את השוק, אך התשואות הגבוהות ממשיכות לשקף סיכונים של אינפלציה והאטה כלכלית.
- פנסיה במסלול S&P 500 - ההגנה שלא מדברים עליה
- "ה-S&P 500 יגיע ל-7,000 בסוף שנה"; מה התחזית ל-2026?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המצב הנוכחי מושפע גם מהתפתחויות גלובליות רחבות יותר. השווקים באסיה ובאירופה, שסבלו מירידות חדות בתחילת השבוע, מראים סימני התאוששות לאחר ההודעה של טראמפ, אך החשש מפני הסלמה נוספת נותר בעינו.
האסטרטגים מסכימים כי השלב הבא תלוי במה שיקרה לאחר תקופת הדחייה, אם כי הם גם חוששים ממהלכים קשים מול סין וגם מההשפעה דה פקטו של המכסים ההדדיים בין סין לארה"ב. היקף הסחר בין המדינות שהיה קרוב ל-600 מיליארד דולר בשנה עשוי על פי ההערכות להתכווץ לכ-100 מיליארד דולר.
אם טראמפ לא יפתור את מלחמת הסחר מול סין, השווקים יתקשו לעלות וכנראה ירדו. ב-UBS מצפים לשוק דובי במקביל להאטה חריפה בכלכלה. אך יש גם תרחישים חיוביים בסביבת הממשל, בראיונות לתקשורת מסבירים שהם מצפים לסגור את השיחות בטווח של כשלושה חודשים, ומאמינים שגם אם סין יימצא פתרון שהגיוני לשני הצדדים.
- 7.מה לגבי לא לנסות לתזמן את השוק זה נכון רק לירידות קטנות (ל"ת)אב של השקעות 12/04/2025 10:44הגב לתגובה זו
- 6.ששון ערגליות 12/04/2025 02:09הגב לתגובה זואז אין לי מה להפסיד כי את הנפילות של החברות הללו כבר ספגתי. AMD מרוול נייקי גוגל פוט לוקר טבע מודרנה AML ונובונורדיסק. מעכשיו אם אני קונה זה רק ת.ס ממונפות יומיות שורי או דובי.
- מתי תפנימו רק סלים! בדמי ניהול אפסיים! תראה לוגמא את ונגארד. (ל"ת)עמית 12/04/2025 14:24הגב לתגובה זו
- 5.שווילי 10/04/2025 21:03הגב לתגובה זוביטקוין צפוי לעלות אגרסיבי!
- 4.הנפילות בבורסה ימשיכו עוד חודשים. 10/04/2025 17:28הגב לתגובה זוהסינים ינצחו במלחמת המסחר את האינפנטיל המטורלל טראמפ.
- שמאלן שקרן ומטורלל לך לעזה (ל"ת)אנונימי 11/04/2025 01:40הגב לתגובה זו
- ביביסט חסר השכלה (ל"ת)אנונימי 12/04/2025 10:22
- 3.אנונימי 10/04/2025 16:40הגב לתגובה זוכשגופי השקעות ממליצים למכור זה כי הם רוצים לקנות מניות בזול בכספי הנוסטרו שלהם טחר כך יריצו את השוק מהכספים של המשקיעים בשיא הם ימכרו את הנוסטרו שלהם ואז יפלו את השוק דרך כספי משקיעים כדי לקנות שוב בזול
- אז מה אתה אומר לקנות באי הוודאות שקיימת כעת (ל"ת)בני 10/04/2025 18:55הגב לתגובה זו
- 2.נו אז מה. טראמפ יתן הוראה לקנות (ל"ת)מומו 10/04/2025 16:25הגב לתגובה זו
- 1.בהאנו באווגה waw (ל"ת)אנונימי 10/04/2025 15:49הגב לתגובה זו
- ואני חשבתי שהממליץ הוא בהנו טגניה. (ל"ת)אנונימי 10/04/2025 22:37הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אסיה בורסות (גרוק)ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ
אחרי יום שנפתח חיובי ונסגר שלילי בוול סטריט, האווירה השלילית מגיעה גם לשווקים במזרח שסגרו בירידות חדות; ההשפעה מורגשת גם בדולר שמתחזק גם מול השקל; החוזים מתקנים מעט מהירידות של אתמול ועולים עד 0.3%, ומה עם שוק הקריפטו?
המסחר באסיה נסגר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.
הירידות בוול סטריט מובילות את הדולר להתחזק, והוא נסחר הבוקר סביב 3.28 שקל לדולר, עלייה של כ-0.8%. לעמוד שער הדולר
באירופה המסחר צפוי להיפתח בירידות, ברקע הירידות החדות בוול סטריט ובאסיה. החוזים על מדד היורוסטוקס 50 מאבד כ-1.4%, וברחבי אירופה החוזים מצביעים על פתיחה שלילית של 0.8-1.5% במדדים המובילים.
המסחר באסיה
יפן נפלה 2.3% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי הבנק המרכזי מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ.
- השוורים שועטים: אסיה בעליות, החוזים בירוק בוהק
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדרום קוריאה התמונה הייתה אף קיצונית יותר: הקוספי נפל בכ-3.8%, כשהסנטימנט כלפי מניות שבבים, במיוחד סמסונג ו-SK הייניקס היה שלילי בהמשך לירידות במניות הטכנולוגיה בוול סטריט.
