Freescale חשפה שבב ההופך כל גאדג'ט לסלולרי
יצרנית ומפתחת השבבים Freescale Semiconductor (לשעבר מוטורולה סמיקונדקטור) הכריזה על שבב ה-MXC (Mobile Extreme Convergence), המבוסס על הדור הבא של פלטפורמת ה-DSP אשר פותחה במרכז הפיתוח של Freescale בישראל. שילובו של השבב במוצרי צריכה אלקטרוניים שונים, כמו נגני MP3, נגני DVD ניידים ומצלמות דיגיטליות, הופך אותם למערכות סלולריות ניידות לכל דבר.
השבב, שגודלו כגודל בול דואר, מתוכנן כך שיקטין באופן משמעותי את ההשקעה בפיתוח ובחומרים, הנחוצים לייצור מכשירים ניידים ברמת איכות גבוהה. הפלטפורמה החדשה מסוגלת למעשה להחליף עד 400 רכיבים, הקיימים כיום במוצרי הצריכה האלקטרוניים השונים, כגון מחשב כף-יד ונגני MP3, ולהטמיע בהם יכולות אלחוטיות דוגמת: Wlan, BlueTooth, Zigbee, UWB, WiMax ו-GPS.
"זהו הדור הבא של פלטפורמות מבוססות DSP, אשר פותח במרכז הפיתוח שלנו בארץ", אומר היום (א') נשיא ומנכ"ל נציגות החברה בארץ, ישראל קשת. לדבריו, "מדובר בפלטפורמה חדשנית בעלת ביצועים גבוהים, אשר תשתלב בכל מוצרי Freescale מבוססי ה-DSP בעתיד".
מוצרים מבוססי MXC יצרכו פחות משאבי זיכרון, על ידי שימוש בשיטת "זיכרון משותף" (Shared Memory) וניצול אופטימלי של זיכרון ה-Cache (זיכרון לזמן קצר - ש.פ.). זוהי הפלטפורמה הראשונה, העושה שימוש במודם בעל ליבה אחת (SCM-Single Core Modem), המשולב במעבד בעל יכולות עיבוד גבוהות - על שבב סיליקון אחד בטכנולוגיית 90 ננו-מטר. בחברה אומרים כיום, יתרונות אלו תורמים לעלייה של 70% ביכולות העיבוד ולחיסכון של 50% בצריכת האנרגיה, לעומת שבבים בעלי ליבה כפולה.

מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על
הלוי עובר מכרטיסי אשראי לתעופה - האם בן טל-גננסיה תעבור מתעופה לכרטיסי אשראי?
לוי הלוי, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות למנכ"ל אל על. המהלך מסמן סיום תקופה של דינה בן טל-גננסיה בתפקיד, שנמשכה כשלוש שנים ופותח דף חדש עבור חברת התעופה הלאומית בתקופה מאתגרת. התקופה של בן טל-גננסיה היתה נהדרת לחברה עם רווחי שיא בשל תקופת המלחמה.
פרידה מכאל בעיתוי רגיש
הלוי עוזב את כאל בעיתוי רגיש. רק ביום חמישי האחרון פורסם כי בנק דיסקונט הגיע להסכם עם קבוצת יוניון-הראל השקעות על מכירת השליטה בכאל בתמורה ל-3.75 מיליארד שקל. ההסכם כולל גם מנגנון של תשלומים עתידיים שעשויים להביא את התמורה הכוללת עד לרף של כ-4 מיליארד שקל. מדובר בעסקה משמעותית בשוק הפיננסי המקומי, והעזיבה של הלוי אומנם היתה צפויה, אבל לא בכזו מהירות.
הלוי נחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי בשנים האחרונות. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול המתחרות ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בעולם האשראי הצרכני והדיגיטלי, ושיפרה את רווחיותה.
אתגרי אל על
כעת הוא עובר לאתגר מסוג אחר לחלוטין: ניהול חברת תעופה לאומית המתמודדת עם שורה של אתגרים, תחרות בינלאומית שנעלמה בשנים האחרונות אבל צפויהלחזור ולשחוק את הרווח, תנודות חדות במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות מחמירות וצורך מתמשך בשדרוג צי המטוסים.
- כאל ממשיכה את מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים – החברה במגעים למכירה
- שינויים בהנהלת דיסקונט: לוי הלוי מונה לראש חטיבת טכנולוגיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להביא מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים ולא מתעשיית התעופה עצמה עשויה לשקף גישה ניהולית שונה: דגש על התייעלות, ניהול סיכונים פיננסיים והובלת תהליכי מיזוגים או שיתופי פעולה עסקיים.