גיל אגמון: "השוק יירגע אך ישמור על כמויות"

ראיון עם מנכ"ל דלק מוטורס: מאמין ששוק הרכב הישראלי יהיה הרבה יותר יציב ב-2013
אלי שאולי |

נהירה של ישראלים ליריד המכירות של אלבר בחול המועד סוכות

גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס – יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו – צופה שבשנת 2013 תישמר אותה רמה של מכירת מכוניות חדשות בשוק הרכב המקומי, אך מאמין שהיא תהיה הרבה יותר יציבה ורגועה. כלומר, ללא אותה כמות מבצעים מטורפת ומכוניות עם "אפס קילומטרים" שנמכרו על ידי חברות הליסינג.
 

"בשנת 2009 נמכרו רק 170,000 מכוניות, אבל היא הייתה מהשנים הטובות בענף כי כולם חיכו למכוניות", אומר אגמון. "אם היינו מחברים את ציפיות היבואניות ב-2012 היינו מגיעים לשוק של 280,000 כלי רכב בשוק שרצה פחות או יותר כ-170,000 מכוניות. זה יצר עודפי היצע אדירים בשוק. היה עודף מטורף שחלקו נבע מהחלטות לא טובות של היבואניות וחלק מדחיפה של היצרניות, אבל זה יגמר. חלק מהשחקנים שנכוו יהיו יותר זהירים בייבוא".

אגמון מצביע על כך שהשינויים הגדולים שמתרחשים כיום בתעשיית הרכב האירופאית בשל המשבר יתרמו לייצוב שוק הרכב המקומי. לטענתו, מה שקורה כיום באירופה הוא שעמודי הטווח של התעשייה מתחילים בחיתוך מהותי של כמויות הייצור והעלאת מחיר המכוניות. מהלך דומה לזה שנעשה באמריקה על ידי שלוש הגדולות בתקופת המשבר. ומסיבה זו היצרניות ידחפו לשוק הישראלי פחות מכוניות במחירים נמוכים יחסית.

כמו כן, אגמון מאמין שהדבר ישפיע גם על שוק היד השנייה. "משומשות היום לא נמכרות במחיר נורמלי בגלל עודף ההיצע, אבל כשהעודף ייגמר זה ייצב גם את מחירי היד השניה ב-2013. ולכן השנה תהיה רגועה יותר גם כאן". "אני חושב שהמכירות יהיו באותה כמות של השנה הנוכחית אבל עם יותר ביקוש מלמטה ופחות דחיפה של היבואניות", מסכם אגמון את ציפיותיו מ-2013.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל

תקרת הגרעון בשנת 2026 תהיה בשיעור של 3.9% מהתוצר 

רן קידר |

אושר בממשלה התקציב לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל. מדובר על גירעון של 3.9%, בהחלט סביר. התקציב, מסבירים באוצר, נועד להחזיר את הכלכלה הישראלית למסלול של צמיחה ואחריות בצד הוצאות הממשלה, לאחר שלוש שנים של תקציבי מלחמה בהן הכלכלה הישראלית תמכה את המערכה הבטחונית.

במסגרת התכנית הכלכלית תהיה הפתחה במס הכנסה בדרך של ריווח מדרגות המס. תקציב משרד הביטחון יגדל באופן משמעותי על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להתמודד עם האיומים הנשקפים, והוא יעמוד על סך 112 מליארד ש"ח. ערב המלחמה עמד תקציב הבטחון על 65 מליארד ש"ח.


השרים אישרו את הרפורמה בענף החלב שנועדה להתמודד עם המונופולים הגדולים השולטים בשוק החלב ולהביא להוזלת החלב והגבינות. 


עוד מקצה התקציב תוספת משאבים משמעותית לשורת נושאים בעלי חשיבות ציבורית וכלכלית עליונה, ובהם הקצאה של למעלה מ-3 מיליארד ש"ח לתוכנית לקידום הבינה המלאכותית במשק והטמעתה במשרדי הממשלה, ונושאים רבים נוספים להרחבת ההשקעה בתשתיות והאצת הצמיחה במשק.


בין הרפורמות הנכללות במסגרת התכנית הכלכלית תקודם חבילת צעדים בתחום הפיננסי, החלת מס רכוש על קרקעות פרטיות פנויות שאינן חקלאיות, וכן חבילת תיקוני חקיקה להאצת פרוייקטים של תשתיות לאומיות.