גיל אגמון: "השוק יירגע אך ישמור על כמויות"
נהירה של ישראלים ליריד המכירות של אלבר בחול המועד סוכות
"בשנת 2009 נמכרו רק 170,000 מכוניות, אבל היא הייתה מהשנים הטובות בענף כי כולם חיכו למכוניות", אומר אגמון. "אם היינו מחברים את ציפיות היבואניות ב-2012 היינו מגיעים לשוק של 280,000 כלי רכב בשוק שרצה פחות או יותר כ-170,000 מכוניות. זה יצר עודפי היצע אדירים בשוק. היה עודף מטורף שחלקו נבע מהחלטות לא טובות של היבואניות וחלק מדחיפה של היצרניות, אבל זה יגמר. חלק מהשחקנים שנכוו יהיו יותר זהירים בייבוא".
אגמון מצביע על כך שהשינויים הגדולים שמתרחשים כיום בתעשיית הרכב האירופאית בשל המשבר יתרמו לייצוב שוק הרכב המקומי. לטענתו, מה שקורה כיום באירופה הוא שעמודי הטווח של התעשייה מתחילים בחיתוך מהותי של כמויות הייצור והעלאת מחיר המכוניות. מהלך דומה לזה שנעשה באמריקה על ידי שלוש הגדולות בתקופת המשבר. ומסיבה זו היצרניות ידחפו לשוק הישראלי פחות מכוניות במחירים נמוכים יחסית.
כמו כן, אגמון מאמין שהדבר ישפיע גם על שוק היד השנייה. "משומשות היום לא נמכרות במחיר נורמלי בגלל עודף ההיצע, אבל כשהעודף ייגמר זה ייצב גם את מחירי היד השניה ב-2013. ולכן השנה תהיה רגועה יותר גם כאן". "אני חושב שהמכירות יהיו באותה כמות של השנה הנוכחית אבל עם יותר ביקוש מלמטה ופחות דחיפה של היבואניות", מסכם אגמון את ציפיותיו מ-2013.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
