
זינוק של 31% בהוצאות בכרטיסי אשראי בשבוע השני למבצע "עם כלביא"
למרות הגבלות פיקוד העורף, הציבור הוציא 9.7 מיליארד ש"ח באשראי; עלייה חדה נרשמה בענפי ההלבשה, המסעדות והתעופה, לעומת ירידה של כ-15% ברכישות ברשתות המזון
נתוני חברת שבא, המנהלת ומפתחת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב, מצביעים על כך שבשבוע השני למבצע "עם כלביא" בין יום שישי ה-20 ביוני ליום חמישי ה-26 ביוני נרשם זינוק של 31.4% בהוצאות של הציבור בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שקדם לו בין ה-13 ל-19 ביוני
2025.
בשבוע השני של המבצע הצבאי מול איראן, שגם במהלכו היו הגבלות של פיקוד העורף על הפעילות במשק עד להסרתן ביום רביעי האחרון, סך ההוצאות באשראי הגיעו לסכום של 9.713 מיליארד ש"ח לעומת סכום של 7.392 מיליארד ש"ח בשבוע שלפניו.
בשבא מציינים כי היקף ההוצאות של הציבור הישראלי בשבוע השני של "עם כלביא" היה נמוך בשיעור של 3.9% בלבד לעומת השבוע האחרון שלפני המבצע בין ה-6 ל-12 ביוני שבמהלכו היקף ההוצאות באשראי עמד על 10.112 מיליארד ש"ח. היקף ההוצאות בשבוע השני של "עם כלביא"
היה גבוה ב-40% מהשבוע השני של "חרבות ברזל" מה-15 עד ה-21 באוקטובר 2023 שבו סכום ההוצאות עמד על 6.939 מיליארד ש"ח.
ברוב ענפי המסחר המרכזיים של המשק הישראלי נרשמה בשבוע האחרון מגמה חיובית. בשונה מהמגמה, היקף הרכישות ברשתות המזון ירד ב-14.8% והגיע לסכום של 1.387 מיליארד ש"ח לעומת 1.628 מיליארד ש"ח בשבוע הראשון למבצע. בענף המסעדות, בתי הקפה והמזון המהיר נרשמה עליה של 20.7% בהוצאות והסכום בלע 591.148 מיליון ש"ח לעומת 489.959 מיליון ש"ח בשבוע שלפניו.
- אחרי הפסקת האש - זינוק של 47% בהוצאות באשראי
- ירידה בקניות באשראי בסופ"ש הראשון למלחמה - אבל זינוק ברשתות המזון
ענף ההלבשה וההנעלה רשם זינוק של פי 2.23 בהוצאות ועמד על 408.276 מיליון ש"ח לעומת 182.975 מיליון ש"ח בשבוע שקדם ל"עם כלביא".
ענף התעופה, שהיה מושבת בשל סגירת המרחב האווירי של ישראל, זינק בשיעור של פי 2.66 והיקף ההוצאות בו עמד על 125.022 מיליון ש"ח לעומת 47.005 מיליון ש"ח בשבוע הראשון
של "עם כלביא".