לאזארד משאירה את דלק רכב במדדים, מפצלת החזקות
חברת דלק רכב, חברה בת של קבוצת דלק (54.2%) הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, לא תעזוב בעדכון הקרוב את המדדים בבורסה בתל אביב, לאחר שהחזקות אחד מבעלי העניין הגדולים בחברה, לאזארד ניהול השקעות, פוצלו.
דלק רכב המנוהלת ע"י גיל אגמון הייתה אמורה לעזוב את כל המדדים בבורסה בהם היא חברה, לאחר שנכנסה אליהם רק בעדכון הקודם, כיוון שלא עמדה בשיעור החזקות הציבור המינימלי (20%) כפי שנקבע ע"י הבורסה.
היום, יום טרם היום הקובע לעדכון המדדים, לאחר "חודשיים של רדיפה" הצליחו בדלק רכב לגרום ללאזארד (Lazard Asset Management LLC) לשלוח את החזקותיה המפוצלות להחזקות עבור לקוחות שהם קרנות נאמנות בארצות הברית ועבור לקוחות אחרים.
לאזארד הינה ספקית שירותי ייעוץ פיננסי וניהול נכסים בכל העולם אשר מנהלת השקעות עבור ארגונים, שותפויות, גופים ממשלתיים, איגודים מקצועיים, קרנות פנסיה, חברות ביטוח, בנקים ולקוחות פרטיים באירופה, ארה"ב, אסיה, אוסטרליה ודרום-אמריקה. לאזארד נוסדה ב-1848 ומרכזה בהמילטון, ברמודה ומנהלת נכסים בהיקף של כ- 140 מיליארד דולר.
מניות המוחזקות שלא על ידי בעלי עניין נקראות בשפת הבורסה "מניות צפות," וכדי להיכלל במדד ת"א 25 ו-75 הבורסה דורשת לפחות 20% מניות צפות. תנאי סף נוסף מתייחס לשווי הכספי של המניות הצפות: המעו"ף מחייב שווי העולה על 400 מיליון שקל, ומדד תל אביב 75 דורש שווי העולה על 100 מיליון שקל. בתוך כך, נציין, כי שיעור החזקות הציבור שהיה נדרש לפני כחודש עמד על 25%, אך לאור הירידות שנרשמו בשנה האחרונה בבורסה שפגעו מאוד בשווי החברות, הקטינה הבורסה את רף המינימום.
עד היום כל החזקות לאזארד בדלק רכב נחשבו כהחזקות בעלי עניין, כפי שמוגדרים ע"י תקנון הבורסה ולא כהחזקות גוף מוסדי. לכן, שיעור החזקות הציבור בחברה עמד טרם הדיווח על 19.32%. אך כעת, לאחר שהחזקות ענק ההשקעות פוצלו ל'לאזארד ניהול נכסים - עבור קרנות נאמנות בארצות הברית' ול-'לאזארד ניהול נכסים - החזקות אחרות', כך שהראשונה תחזיק 4.84% והאחרונה 5.07%, החזקותיו מהסוג הראשון תיחשבנה כ"החזקות ציבור" לפי החלק השביעי לתקנון הבורסה.
לפיכך, החזקות הציבור בדלק רכב נאמדים כעת ב-24.16%. בעלי העניין הנוספים בדלק רכב, בנוסף לקבוצת לאזארד, הם קבוצת דלק, המחזיקה ב-54.2% מהמניות, והמנכ"ל גיל אגמון המחזיק 16.43% מהון המניות.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
JAECOO
מותג רכב שלא היה כאן לפני שנה וטיפס לראש טבלת המסירות במהירות חסרת תקדים
מותג הרכב JAECOO פרץ השנה לשוק הישראלי באופן כמעט נדיר. המותג כלל לא היה כאן ב-2024 ותוך חודשים הפך לשחקן מרכזי. דגם ה-JAECOO 7 היה הדגם הנמכר ביותר בארץ עם 14,400 מסירות בעשרת החודשים הראשונים, לפני יונדאי קונה, טויוטה קורולה וקיה פיקנטו.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השילוב בין עיצוב פרימיום, טכנולוגיה מתקדמת, אבזור עשיר וצריכת דלק מרשימה – לצד תג מחיר נגיש – דיבר לישראלים, כולל נהגים שעברו ממשפחתיות או חיפשו אלטרנטיבה לחשמליות. JAECOO הפך ל-SUV הנמכר ביותר בכל הזמנים בישראל.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
