דוחות

נובולוג: צמיחה של 10% בהכנסות ושל פי 15 ברווח הנקי

נובולוג דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה – החברה מציגה צמיחה בהכנסות יחד עם צמייחה חדה ברווח הנקי
חיים בן הקון | (1)

חברת נובולוג נובולוג 0%  דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה: הכנסותיה לאורך התקופה הסתכמו על 465 מיליון שקל, לעומת 420 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 10.7%. הרווח הנקי לתקופה הסתכם על כ–11.8 מיליון שקל, לעומת 727 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד – עליה בשיעור של כ–1,538%. העליה בהכנסות מוסברת על ידי החברה בצמיחה של חטיבת הלוגיסטיקה.

עיקרי התוצאות הכספיות

הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ–465.7 מיליון שקל, לעומת כ-420.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של כ-10.7%. העלייה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נובעת בעיקר מעלייה בהכנסות בחטיבת הלוגיסטיקה. הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-1.33 מיליארד שקל, צמיחה של כ-6.8% לעומת כ-1.25 מיליארד שקל בתקופה המקביל.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-44.4 מיליון שקל לעומת כ-38.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-15%. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-136.2 מיליון שקל לעומת כ-130.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של כ-4.3%.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-16.9 מיליון שקל לעומת כ-2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.  זאת, בעיקר כתוצאה מעלייה ברווח הגולמי, ירידה בהוצאות השכר ובהוצאות אחרות. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-54.6 מיליון שקל, גידול של כ-39.7% לעומת כ-39.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

ה-המתואם EBITDA הסתכם בכ-35.8 מיליון שקל, עלייה של כ-41% לעומת 25.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-109.1 מיליון שקל לעומת כ-91.1 מיליון שקל, עלייה של כ-19.8%.

הרווח לתקופה הסתכם בכ-11.8 מיליון שקל לעומת כ-0.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח לתקופה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-38.3 מיליון שקל לעומת כ-3.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

יתרת המזומנים של הקבוצה ברבעון השלישי של 2024 עומדת על כ-239.9 מיליוני שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד נוסף בסך של 10 מיליון שקל אשר מצטרף לשתי חלוקות קודמות ב-2024, בחודשים מרץ ואוגוסט, כך שסך הדיבידנד שחילקה החברה מתחילת 2024 נאמד בכ-40 מיליון שקל. 

אביעד בוסי, מנכ"ל החברה ״נובולוג ערוכה למתן מענה לביקושים הגדלים בתחומים בהם אנו פועלים״

מר אביעד בוסי, מנכ"ל החברה, בתגובה על התוצאת הכספיות: ״תוצאות הרבעון השלישי משקפות את המשך יישום מהלכי הצמיחה והמיקוד בחברה, בהתאם לתכנון, בשלושת מגזרי הפעילות, המייצרים תמהיל הכנסות ורווח מגוון, ומספקים לחברה גמישות עסקית וניהולית בתנאי שוק משתנים.״

קיראו עוד ב"שוק ההון"

שלושת מגזרי הפעילות של נובולוג הן לוגיסטיקה, שירותי בריאות ודיגיטל. על כך מוסיף בוסי: ״הצמיחה ברווח נובעת מכל המגזרים, כתוצאה מגידול בהכנסות מהסכמים חדשים ושיפור בהצעת הערך ללקוחות, וכן כתוצאה ממהלכי התייעלות ושיפור נצילות, בין היתר תוך התבססות על המרלו"ג החדש שמחזק את מעמדנו התחרותי. נובולוג ערוכה למתן מענה לביקושים הגדלים בתחומים בהם אנו פועלים.״

  

על התוכנית האסטרטגית של החברה מפרט המנכ״ל: ״לפני כחודשיים פרסמנו את התוכנית האסטרטגית שלנו, המתבססת על ארבעה מיקודים מרכזיים: מיקוד בלקוחות, מנועי צמיחה, יעילות תפעולית וחדשנות. החברה החלה ביישום התוכנית ואנו פועלים עם לקוחותינו ליצירת שיתופי פעולה שיניבו להם ערך ויחזקו עוד יותר את הקשרים העסקיים בין החברות. מודל פעילות זה זוכה לעניין גובר מצד הלקוחות, ואנו מאמינים כי יישומו יבוא לידי ביטוי בתוצאות החברה לאורך הרבעונים והשנים הבאות.״

דירקטוריון נובולוג אישר חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל, שמצטרך לעוד 30 מיליןו שקל שחולקו עד כה מתחילת שנה. על כך מוסיף המנכ״ל: ״נובולוג ממוצבת היטב להמשך צמיחה רווחית. במקביל, אנו מחלקים הרבעון דיבידנד נוסף, זו הפעם השלישית ב-2024, כך שסך הדיבידנד המצטבר שחולק מתחילת השנה מגיע לכ-40 מיליון שקל. לחברה מאזן חזק, ללא חוב, לצד יתרת מזומנים גבוהה ויכולת לייצר תזרימי מזומנים המאפשרים לנו להמשיך ולבחון הזדמנויות עסקיות ולהשיא ערך לבעלי המניות״.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יריב 19/11/2024 11:01
    הגב לתגובה זו
    מסוגלת אולי להגיע למכפיל 20 אם תמשיך בשיפור וזה לא אטרקטיבי לחברה שהצמיחה שלה לא מהירה במיוחד. מי משלם שווי של מעל ל 800 מיליון עבור נובולוג?
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס 0%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה. 

העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה בתנאים מסוימים אם יידרשו.