ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

ההכנסות של דלתא צמחו ל-290 מיליון שקל; זינוק ברווח הנקי

הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות ואתרי האונליין של מותגי החברה וכן, מתוספת מכירות רשתות החנויות החדשות. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך של כ-15.3 מיליון שקל
איציק יצחקי | (2)
נושאים בכתבה דלתא ענת בוגנר

ההכנסות הרבעון של דלתא מותגים דלתא מותגים -0.87% ברבעון השלישי של השנה צמחו בכ-35% לכ-289 מיליון שקל, כשהרווח הנקי זינק בכ-88% לכ-30.6 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד - כך עולה מהדוחות הכספיים של החברה. ברבעון המקביל אשתקד עמדו ההכנסות על כ-214.4 מיליון שקל - הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות ואתרי האונליין של מותגי החברה וכן, מתוספת מכירות רשתות החנויות Victoria`s Secret ו- Bath & Body Works שהושקו באפריל 2024 ואתר האונליין של המותג Bath & Body Works.

דלתא רשמה גידול של כ-88% ברווח התפעולי ברבעון השלישי שהסתכם בכ-44 מיליון שקל לעומת כ-23.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, תוך שיפור בשיעור הרווחיות התפעולית ל-15.2% מסך ההכנסות. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך של כ-15.3 מיליון שקל המתווסף לכ-249 מיליון שקל שחולקו בשנת 2024, הכולל דיבידנד מיוחד בסך כ-200 מיליון שקל לאור הרווחיות הגבוהה ותזרים המזומנים החזק בשנתיים האחרונות.

ברבעון השלישי המכירות בחנויות זהות (207 חנויות) כולל אתרי האונליין האורגניים דלתא, פיקס, Panta rei ו-Victoria's Secret גדלו בשיעור של כ-26.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגדלו ב-21.8% ללא אתרי האונליין לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עוד מספרים מהדוח: תזרים מזומנים מפעילות שוטפת איתן שהסתכם בתשעת החודשים הראשונים בכ-168.4 מיליון שקל לעומת כ-123.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי צמח בכ-39% והסתכם בכ-170.4 מיליון שקל לעומת כ-122.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-59% לעומת כ-57.1% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי נובע בעיקר מהגידול במכירות. הגידול בשיעור הרווח הגולמי מסך המכירות נבע בעיקר מדיוק תמהיל המוצרים וגידול בביקושים שתרם למכירתם בשיעורי הנחה מופחתים, מנגד חל קיטון מהשפעת הפיחות בשער החליפין של השקל מול הדולר, נטו מתוצאות עסקאות ההגנה ומהעלייה בעלויות ההובלה.

הרווח הנקי ברבעון השלישי זינק בכ-88% והסתכם בכ-30.6 מיליון שקל לעומת רווח נקי בסך של כ-16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ​ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-425.4 מיליון שקל לעומת כ-520.8 מיליון שקל בסוף הרבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מתשלום דיבידנד לבעלי המניות ב-12 החודשים האחרונים בסך של כ-257 מיליון שקל. מנגד, חל גידול ברווח הנקי ב-12 החודשים האחרונים בסך של כ-163 מיליון שקל.

מכירות האינטרנט של החברה ברבעון השלישי של שנת 2024 צמחו בכ-60.4% והסתכמו בכ-41.4 מיליון שקל לעומת כ-25.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מכירות האינטרנט, למעט המותג Bath & Body Works שהושק באפריל 2024, הסתכמו בכ-40.2 מיליון שקל, גידול של כ-55.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס,  Victoria's ,Secret  Pante rei ו-Bath & Body Works שהושק באפריל 2024.

כזכור, בחודש אפריל 2024 הושק המותג המוביל בתחום מוצרי הטיפוח והאווירה לבית  Bath and Body Work עם פתיחת 5 חנויות ראשונות ואתר סחר אלקטרוני, בהמשך לחתימת ההסכם לזיכיון בלעדי, במסגרתו החברה תפעיל רשת של כ-28 חנויות בנוסף לאתר האינטרנט בישראל. כמו כן, בחודש אפריל נפתחו 4 חנויות ראשונות מתוך 11 של המותג ;Victoria's Secret אתר הסחר האלקטרוני החל לפעול בדצמבר 2022.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי ברבעון השלישי צמח ב-88.6% והסתכם בכ-44.0 מיליון שקל, לעומת כ-23.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023 ושיעורו מההכנסות עמד על כ-15.2% לעומת כ-10.9% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מגידול משמעותי במכירות החברה בכל ערוציה.

ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים אמרה היום: "תוצאות הרבעון השלישי משקפות את היכולת המתמשכת במימוש האסטרטגיה שלנו בהרחבת פעילות מותגי החברה ותמהיל מוצרים מגוון .החברה מציגה גידול עקבי בהכנסות וברווח, כאשר הרבעון השלישי של השנה היה רבעון חזק, הן בפן המסחרי והן בפן התפעולי. הגידול בהכנסות שנובע בעיקרו מגידול של 26.6% במכירות החנויות הזהות של כלל המותגים, כולל אתרי האונליין, והשיפור בשיעורי הרווחיות מבטאים את תנופת הצמיחה של החברה כאשר ברבעון השלישי ניכר גידול משמעותי בכל מדדי הרווח ובתזרים מפעילות שוטפת לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

"המומנטום החזק בפעילות האונליין נמשך בתשעת החודשים הראשונים של השנה אשר היוותה כ-13.6% מסך מכירות החברה. כיום פועלים חמישה אתרי אינטרנט עצמאיים של המותגים דלתא, פיקס, ,Victoria's Secret Panta Rei ו-Bath & Body Works שהושק באפריל 2024".

בוגנר הוסיפה כי החברה ממשיכה למנף את חוזקת מותגי הקבוצה לצד נאמנות הלקוחות עם מועדון לקוחות המונה כ-1.3 מיליון חברי מועדון. "אנו מאמינים שהמהלכים בהם נקטנו בשנתיים שחלפו לפיתוח וחדשנות של המותגים ימשיכו לקבל ביטוי חיובי בתוצאות החברה, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה מצויינת. פשוט מצויינת. בית ספר! (ל"ת)
    קמעונאי 18/11/2024 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מניית דלתא גליל תעלה 6 אחוז. (ל"ת)
    אסולין 18/11/2024 09:12
    הגב לתגובה זו
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

ישראל רייף יו"ר אפקון
צילום: עזרא לוי

60 מיליון שקל: מור נכנסת לאפקון עם השקעה בהקצאה פרטית

סך הגיוס מגיע לכ-74 מיליון שקל, יחד עם הפניקס, מנורה, ספרה ואלטרנטיב שהעמיקו השקעה

ליאור דנקנר |

קבוצת אפקון אפקון החזקות 4.34%  , שפועלת בתחומי ההנדסה, האנרגיה, התעשייה והתשתיות בישראל ובשווקים בינלאומיים, מדווחים על מהלך שמכניס לחברה משקיע מוסדי חדש. מור בית השקעות מור השקעות 0.11%   משקיעה כ-60 מיליון שקל באפקון החזקות במסגרת הקצאה פרטית של מניות, ובכך נכנסת לראשונה להשקעה בקבוצה. מבחינת השוק זה עוד סימן לכך שהחברה מצליחה למשוך גופים גדולים לעסקאות ממוקדות, בלי רעש מסביב. ההשקעה מביאה את מור להחזקה של כ-3.8% מהונה של אפקון, ובמקביל היא מקבלת גם אופציות שעשויות להגדיל את האחזקה בהמשך. במילים פשוטות, זה מהלך שמתחיל בנתח קטן יחסית, אבל משאיר למור דלת פתוחה להגדיל נוכחות אם התנאים יתאימו.

במקביל למניות, יוקצו למור אופציות לפי שווי חברה של כ-2.120 מיליארד שקל. אופציות הן זכות לרכוש מניות בעתיד במחיר שנקבע מראש, ואם ימומשו מור צפויה להפוך לבעלת עניין באפקון. בעל עניין זה גוף שמחזיק נתח מהותי מהחברה ומגיע איתו גם סט חובות דיווח רחב יותר, ככה שהכניסה כבר הופכת ליותר מסתם השקעה נקודתית. להקצאה הפרטית הצטרפו גופים מוסדיים נוספים ובהם הפניקס, מנורה, ספרה ואלטרנטיב בית השקעות, כך שסך המזומן שייכנס לאפקון במסגרת המהלך יעמוד על כ-74 מיליון שקל. בשורה התחתונה, אפקון מקבלת הזרמת הון לא קטנה, וגם מחזקת את השורה של השמות שמופיעים לצידה.


מפת בעלי העניין והשליטה בקבוצה ומי ילווה את העסקה

עם מימוש האופציות, מור צפויה להצטרף כבעלת עניין נוספת בקבוצת אפקון, לצד הפניקס שמחזיקה בכ-7% מהחברה, מגדל עם כ-6% ומנורה עם כ-6%. מעל כולם נמצאת משפחת שמלצר, בעלת השליטה בקבוצה, עם כ-63% מההון. בפועל, מדובר בהרחבה של מעגל הגופים המוסדיים סביב החברה, תוך שמירה על שליטה ברורה אצל בעלת השליטה. זה מהלך שמוסיף עוד שכבת תמיכה פיננסית, אבל לא מזיז את מרכז הכובד של השליטה. בגלל זה ההקצאה נתפסת כמהלך ממוקד שמחזק את החברה בלי להפוך את המבנה שלה על הראש.

החתמים שליוו את העסקה הם רוסאריו קפיטל ומנורה מבטחים חיתום. מבחינת החברה, זה עוד מהלך שמסדר לה אוויר קדימה ומחזק את החיבור עם המוסדיים שמלווים אותה גם בסבבים כאלה.

באפקון מציגים את המהלך כחלק מהכיוון הכולל של הקבוצה, ומדווחים שההשקעה משקפת הבעת אמון בפעילותה של אפקון, באסטרטגיית הצמיחה שלה ובפוטנציאל ארוך הטווח של הקבוצה. בחברה מדגישים בעיקר את הפן של שותפות והמשך צמיחה, ולא רק את המספרים היבשים.