צביקה שווימר אלקטרה צריכה
צילום: יח"צ
דוחות

ההפסד הנקי בקרפור כמעט נמחק, ההכנסות זינקו ב-31% ל- 795 מ' שקל

ההתאוששות בקרפור - מגזר הקמעונאות רשם עליה של 31% בהכנסות ל-795 מיליון שקל, כאשר ההפסד המגזרי הצטמצם ל-300 אלף שקל לעומת 41.2 מיליון שקל ברבעון המקביל
רוי שיינמן | (2)

אלקטרה צריכה  אלקטרה צריכה -0.65% דיווחה על הכנסותיה לרבעון הראשון של השנה, ממנה עולה כי ההתאוששות של קרפור, כפי שכתבנו בעבר, ממשיכה. במגזר קמעונאות מזון, ברבעון הראשון טיפסו ההכנסות בכ-31% לכ-795.2 מיליון שקל, לעומת כ-608.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות במגזר גדלו ברבעון בשיעור של כ-27%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בסניפים שהוסבו לקרפור שפעלו באופן מלא ברבעון הראשון של 2024 זינקו בשיעור של כ-53.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA במגזר המזון טיפס לכ-61 מיליון שקל, לעומת כ-13.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד המגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו והכנסות רה-ארגון ברבעון הסתכם בכ-300 אלף שקל לעומת הפסד של כ-41.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול פעילות רשת 7-ELEVEN רשמה החברה רווח מגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו והכנסות רה-ארגון של כ-4.3 מיליון שקל במגזר.

 

נכון למועד הדוח הוסבו 92 סניפים לקרפור. בנוסף החזירה החברה את כלל פעילות האון ליין לחזקתה והיא פועלת לצמצום נרחב של כוח אדם ועלויות בתחום זה.

סך ההכנסות של הקבוצה ברבעון הראשון של 2024, טיפסו בכ-20% לכ-1.76 מיליארד שקל, לעומת כ-1.47 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון לשנת 2024 עמד על כ-18.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-10.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול מגזר המזון, שנמצא בתהליך צמיחה משמעותי, מסכמת החברה את הרבעון הראשון של 2024 עם רווח נקי מיוחס לבעלי המניות בסך כ-36.2 מיליון שקל, לעומת כ-23.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2024 עלה בכ-20% לכ-516 מיליון שקל לעומת כ-430 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה זינק ב-500% והסתכם ב-65.1 מיליון שקל לעומת 10.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון של 2024 עלה בכ-66% לכ-161.5 מיליון שקל, לעומת כ-97.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בנטרול השפעות IFRS 16 ברבעון הראשון של שנת 2024 עלה בכ-227% לכ-74.2 מיליון שקל, לעומת כ-22.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הוצאות המימון, נטו ברבעון הראשון של 2024, הסתכמו בכ-50.5 מיליון שקל, לעומת כ-49.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה ליום 31 במרס 2024 הסתכם לסך של כ-1.03 מיליארד שקל.

 

במגזר קמעונאות חשמל במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ואת שקם דיוטי פרי, עלו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-18% לכ-570 מיליון שקל, לעומת כ-484 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון, גדלו בכ-19.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול מכירות חנויות הדיוטי פרי, גדלו המכירות בחנויות הזהות אשר פעלו באופן מלא בתקופת הדוח בשיעור של כ-26% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הרווח המגזרי לפני הוצאות אחרות נטו עלה בכ-63% לכ-29.8 מיליון שקל, לעומת כ-18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

במגזר ספורט ופנאי, הכנסות המגזר ברבעון הראשון צמחו בכ-72% לכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-72 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי הגידול במכירות נבע מהמשך הרחבת פעילותה של חברת סער באמצעות פתיחת סניפים חדשים ומגידול במכירות לסיטונאות בעיקר כפועל יוצא של מלחמת "חרבות ברזל" וכן, כתוצאה מהרחבת פעילותה של Adidas באמצעות פתיחת סניפים חדשים החל מהרבעון הראשון של שנת 2024.

 

המכירות בחנויות זהות במגזר בחברת סער, אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון, עלו בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות של Adidas עלו בכ-25% בהשוואה לרבעון המקביל.

 

הרווח המגזרי לפני הוצאות אחרות נטו ברבעון הראשון יותר מהוכפל לכ-13.2 מיליון שקל, לעומת כ-6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

במגזר מוצרי צריכה חשמליים הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-302 מיליון שקל, לעומת כ-346.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה הקיטון בהכנסות נבע בעיקר כתוצאה מירידה במכירות בתחום מערכות חימום לחו"ל כתוצאה משינויי רגולציה והורדה של סובסידיות באירופה. כמו כן, נרשמה ירידה מתונה יותר בפעילות המזגנים בשוק המקומי כתוצאה מהשפעת המלחמה על מסירת דירות חדשות.

 

הרווח המגזרי ברבעון לפני הוצאות אחרות, נטו ברבעון הסתכם בכ-29 מיליון שקל, לעומת כ-36.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח נבע בעיקר מהירידה בהכנסות כאמור. 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מריה 29/05/2024 09:58
    הגב לתגובה זו
    חייבת להיות המהלך העסקי הבא. יש ביקוש רב למזון לא כשר שהוא טעים יותר וזול יותר, ללא העלויות הכבדות של משגיחי הכשרות.
  • 1.
    משה 29/05/2024 09:53
    הגב לתגובה זו
    מהפכה !! החברה שווה לפחות פי שתיים משווי השוק שלה היום !!
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.