ההפסד הנקי בקרפור כמעט נמחק, ההכנסות זינקו ב-31% ל- 795 מ' שקל
אלקטרה צריכה אלקטרה צריכה 0% דיווחה על הכנסותיה לרבעון הראשון של השנה, ממנה עולה כי ההתאוששות של קרפור, כפי שכתבנו בעבר, ממשיכה. במגזר קמעונאות מזון, ברבעון הראשון טיפסו ההכנסות בכ-31% לכ-795.2 מיליון שקל, לעומת כ-608.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות במגזר גדלו ברבעון בשיעור של כ-27%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בסניפים שהוסבו לקרפור שפעלו באופן מלא ברבעון הראשון של 2024 זינקו בשיעור של כ-53.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA במגזר המזון טיפס לכ-61 מיליון שקל, לעומת כ-13.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד המגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו והכנסות רה-ארגון ברבעון הסתכם בכ-300 אלף שקל לעומת הפסד של כ-41.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול פעילות רשת 7-ELEVEN רשמה החברה רווח מגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו והכנסות רה-ארגון של כ-4.3 מיליון שקל במגזר.
נכון למועד הדוח הוסבו 92 סניפים לקרפור. בנוסף החזירה החברה את כלל פעילות האון ליין לחזקתה והיא פועלת לצמצום נרחב של כוח אדם ועלויות בתחום זה.
סך ההכנסות של הקבוצה ברבעון הראשון של 2024, טיפסו בכ-20% לכ-1.76 מיליארד שקל, לעומת כ-1.47 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון לשנת 2024 עמד על כ-18.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-10.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול מגזר המזון, שנמצא בתהליך צמיחה משמעותי, מסכמת החברה את הרבעון הראשון של 2024 עם רווח נקי מיוחס לבעלי המניות בסך כ-36.2 מיליון שקל, לעומת כ-23.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2024 עלה בכ-20% לכ-516 מיליון שקל לעומת כ-430 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה זינק ב-500% והסתכם ב-65.1 מיליון שקל לעומת 10.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- אלקטרה צריכה: השיפור בקרפור ממשיך להוביל את החברה
- קרפור נערכת להנפקה בתחילת שנה הבאה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון של 2024 עלה בכ-66% לכ-161.5 מיליון שקל, לעומת כ-97.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בנטרול השפעות IFRS 16 ברבעון הראשון של שנת 2024 עלה בכ-227% לכ-74.2 מיליון שקל, לעומת כ-22.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון, נטו ברבעון הראשון של 2024, הסתכמו בכ-50.5 מיליון שקל, לעומת כ-49.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה ליום 31 במרס 2024 הסתכם לסך של כ-1.03 מיליארד שקל.
במגזר קמעונאות חשמל במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ואת שקם דיוטי פרי, עלו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-18% לכ-570 מיליון שקל, לעומת כ-484 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון, גדלו בכ-19.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול מכירות חנויות הדיוטי פרי, גדלו המכירות בחנויות הזהות אשר פעלו באופן מלא בתקופת הדוח בשיעור של כ-26% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
- היום בבורסה: הדולר ממשיך לרדת, ארביטראז' ומי מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הרווח המגזרי לפני הוצאות אחרות נטו עלה בכ-63% לכ-29.8 מיליון שקל, לעומת כ-18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר ספורט ופנאי, הכנסות המגזר ברבעון הראשון צמחו בכ-72% לכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-72 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי הגידול במכירות נבע מהמשך הרחבת פעילותה של חברת סער באמצעות פתיחת סניפים חדשים ומגידול במכירות לסיטונאות בעיקר כפועל יוצא של מלחמת "חרבות ברזל" וכן, כתוצאה מהרחבת פעילותה של Adidas באמצעות פתיחת סניפים חדשים החל מהרבעון הראשון של שנת 2024.
המכירות בחנויות זהות במגזר בחברת סער, אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון, עלו בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות של Adidas עלו בכ-25% בהשוואה לרבעון המקביל.
הרווח המגזרי לפני הוצאות אחרות נטו ברבעון הראשון יותר מהוכפל לכ-13.2 מיליון שקל, לעומת כ-6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר מוצרי צריכה חשמליים הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון בכ-302 מיליון שקל, לעומת כ-346.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה הקיטון בהכנסות נבע בעיקר כתוצאה מירידה במכירות בתחום מערכות חימום לחו"ל כתוצאה משינויי רגולציה והורדה של סובסידיות באירופה. כמו כן, נרשמה ירידה מתונה יותר בפעילות המזגנים בשוק המקומי כתוצאה מהשפעת המלחמה על מסירת דירות חדשות.
הרווח המגזרי ברבעון לפני הוצאות אחרות, נטו ברבעון הסתכם בכ-29 מיליון שקל, לעומת כ-36.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח נבע בעיקר מהירידה בהכנסות כאמור.
- 2.מריה 29/05/2024 09:58הגב לתגובה זוחייבת להיות המהלך העסקי הבא. יש ביקוש רב למזון לא כשר שהוא טעים יותר וזול יותר, ללא העלויות הכבדות של משגיחי הכשרות.
- 1.משה 29/05/2024 09:53הגב לתגובה זומהפכה !! החברה שווה לפחות פי שתיים משווי השוק שלה היום !!

שנתיים של תשואת חסר: האם המדד הזה בדרך לסגור פערים?
אחרי שנתיים של תשואת חסר מול המדדים הסקטור הירוק עשוי סוף-סוף לקבל רוח גבית - סביבת ריבית נמוכה עשויה להקל על המימון לחברות הפרויקטליות ולסגור את פערים בתשואות - אבל זה התרחיש האופטימי מה עוד יכול לקרות?
בשנים האחרונות, מדד הקלינטק התקשה להדביק את קצב העליות של המדדים המובילים. בזמן שהבנקים זינקו ביותר מ-100% מתחילת 2024, ות"א 125 עלה בכ-74%, מדד הקלינטק הסתפק בעלייה של כ-36% בלבד. גם בשנים הקודמות המדד רשם תשואת חסר משמעותית, כאשר איבד בשנת 2022 כמעט שליש מערכו, ובשנת 2023 רשם ירידה של כ-10%.
הסיבה המרכזית לפער בין שני המדדים הייתה סביבת הריבית הגבוהה, שעלתה בחדות במהלך שנת 2022 והייתה דלק לרווחיות הבנקים דרך הכנסות המימון שהובילו לרווחי שיא, ומנגד משקולת על חברות הפרויקטים בתחום הקלינטק.
ההשפעה של הריבית
עולה השאלה למה ריבית גבוהה יותר פוגעת בחברות האנרגיה המתחדשות? ובכן, רוב הפעילות בנויה על פרויקטים ממומנים בחוב ארוך. כשהריבית והשוק לטווחים הבינוניים והארוכים יקרים, עלות ההון הממוצעת עולה, שיעור התשואה נשחק, והערך הנקי של הפרויקט יורד. במילים פשוטות, כאשר הריבית גבוהה, הכסף פשוט יקר יותר. הלוואות לפרויקטים עולות יותר, המימון מתייקר, והחברות מרוויחות פחות מכל פרויקט חדש. כתוצאה מכך, הן דוחות חלק מההשקעות, מצמצמות פעילות ומתקשות להראות קצב צמיחה כמו בשנים של ריבית נמוכה. הבנקים, לעומת זאת, הרוויחו מהמצב הזה, הריבית על הלוואות עלתה מהר יותר מהריבית שהם שילמו ללקוחות על פיקדונות, מה שחיזק מאוד את שורת הרווח שלהם.
עכשיו, כשנראה שבנק ישראל מתקרב להורדת ריבית ראשונה מאז ינואר 2024 אחרי 14 פעמים רצופות שהריבית נותרה ללא שינוי, עולה השאלה האם זה הזמן של הקלינטק לסגור את הפער? הנה כמה תרחישים אפשריים:
- הפניקס תשקיע עד מיליארד שקל בפרויקטי אנרגיה של EDF ישראל
- החברה שהקפיצה את סקטור האנרגיה המתחדשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תרחיש בסיס: הורדה מדורגת
אם בנק ישראל יוריד את הריבית ברבע אחוז וירמוז על המשך הורדות, זה ישפר את תנאי המימון בהדרגה. חברות כמו אנלייט, אנרג'יקס, דוראל ונופר, שזקוקות למימון ארוך טווח, עשויות להיות
הראשונות שיגיבו. במצב כזה המדד יכול לסגור חלק מהפער, אבל לא כולו כאשר חברות שפועלות במודלים יציבים יותר עם גישה למימון זול יותר וחוזים ארוכי טווח, יושפעו פחות.
תרחיש שורי: מסלול הורדות מהיר וירידה חדה בתשואות בעולם

מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
מה שהיה היה - אבל תלמדו את הלקח החשוב בסיפור של אקסונז' ויז'ן לפעם הבאה
אחרי ירידות חדות בשווי החברה, יו"ר אקסונז’ ויז’ן אקסונז ויזן 0% ובעל המניות הגדול בחברה, רז רודיטי, רוכש מניות בשוק, במחירים שנמוכים בעשרות אחוזים ממחיר ההנפקה. מהדיווחים האחרונים לבורסה עולה כי רודיטי רכש מניות בשערים של 452 אגורות ב-21 באוקטובר ו-413 אגורות ב-27 באוקטובר, והגדיל את אחזקתו לכ-5.14 מיליון מניות, כ-28% מההון, בהיקף כספי של כ-100 אלף שקל. הרכישות מתבצעות כאמור על רקע ירידה חדה של למעלה מ-40% במניה מאז ההנפקה בסוף אוגוסט, רק לפני חודשיים אז גויסו כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף. כיום נסחרת החברה בשווי של כ-75 מיליון שקל בלבד. מי השקיע בחברה הזו עם גירעון בהון ועם הכנסות נמוכות, רק בגלל מילות באזז? מי השקיע ביזמים שכבר הפילו את המשקיעים בעבר? גם המוסדיים השתתפו. למרות שהכתובת היתה על הקיר:
מכר למשקיעים יקר וקונה בחזרה בזול
אז עכשיו, אחרי שהמשקיעים שפכו 40 מיליון שקל ואחרי נפילה במניה, בעל השליטה "מביע אמון" עם השקעה זניחה. אגב, חשוב להבהיר משהו חשוב. השווי של החברה לא ירד ב-40%, הוא בעצם התרסק הרבה יותר. השווי של פעילות החברה - דגש על פעילות החברה בהנפקה היה 130 מיליון שקל (שווי פעילות בלי קשר למזומנים בחברה). השווי כעת 75 מיליון שקל, אבל יש מזומנים בקופה. בנטרול המזומנים השווי 35 מיליון שקל. יש כאן נפילה של 70% בשווי הפעילות. התרסקות. המשמעות אגב, שאדון רז רודיטי קנה מניות בשליש מחיר אחרי חודשיים.
הרכישה האחרונה הייתה יכולה להיות הבעת אמון, ואולי היא כזו, אבל הסכום נמוך ואיפה הוא היה כל הדרך למטה. עכשיו באים?
מבדיקת ביזפורטל עולה שדווקא הציבור היה הקונה הדומיננטי בגל העליות של ספטמבר, בעוד המוסדיים שמימנו את ההנפקה החלו למכור בהדרגה. אותם משקיעים קטנים שבנו על ההייפ והאמינו להבטחות “ללמידה מהעבר” נותרו תקועים עם מניות שרחוקות ביותר מ-50% ממחיר הרכישה, וצריכים עלייה של 100% במניה בשביל "חילוץ", בזמן שבעל השליטה מנצל את המומנטום השלילי כדי לאסוף מניות.
לצד הציבור שהקפיץ את המניה על ההייפ, גם לגופים המוסדיים לא חלק ב"אשמה". מי שהשתתפו בהנפקה מתוך אמונה שמדובר ב"מניה חמה" לשוק הישראלי, מצאו את עצמם כעת עם הפסד על הנייר או בלחץ למכור. משיחות עולה כי גוף שרכש בהנפקה ומחזיק במניה
מוכר בשבועות האחרונים באופן מתודי, מה שמעמיק את הלחץ על השער, במיוחד לאור העובדה שמדובר במניה עם מחזור ממוצע קטן (במהלך אוקטובר המחזור הממוצע היה קטן מ-500 אלף שקל ביום). זה אולי נראה כמו מהלך טכני, אבל בפועל המשמעות היא שמי שהיה אמור לשמור על המשמעת המקצועית
בעת השתתפות בהנפקה, נאלץ למכור בהפסד על חשבון החוסכים. במציאות של מחזורי מסחר נמוכים, גם מכירות בהיקף מתון מספיקות כדי לגרור את המניה מטה עוד כמה אחוזים בכל יום.
- רייזור: ההכנסות ברבעון הראשון זינקו כמעט פי 6
- רייזור: ההכנסות קפצו פי 2; "הצפי שלנו ל-2025 הוא גבוה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפקת הייפ שנעלם במהרה
ההנפקה של אקסונז’ ויז’ן בסוף אוגוסט לוותה באופטימיות
וביקושים גבוהים, כשהיא הגיעה בדיוק בזמן שבו השוק התלהב מבינה מלאכותית ומהסקטור הביטחוני. החברה גייסה כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף, והמניה זינקה בכ-40% בימים הראשונים למסחר. למרות ההייפ החברה הציגה גירעון בהון העצמי, הפסדים מצטברים
והכנסות שנתיות של כ-16 מיליון שקל בלבד וכשהמציאות דפקה בדלת המניה נפלה. מי שנכנסו בהתלהבות בגל העליות, בעיקר המשקיעים הקטנים, ספגו ירידות חדות של כמעט 50%, בעוד שגם המוסדיים שהשתתפו בהנפקה נותרו עם הפסד על הנייר. מאחורי החברה עומדים שלושת היזמים מרייזורלאבס,
רז רודיטי, עידו רוזנברג ומיכאל זולוטוב, שהבטיחו “ללמוד מהעבר”, אך בשוק נראה כי “עוד חוזר הניגון” (אחרי ההייפ, המשקיעים באקסונז' מופסדים בעשרות אחוזים).
