פימי מימשה חלק מהאחזקה באורביט - האם היא מאמינה שהמחיר מלא?

פימי ירדה מאחזקה של 45% ל-29% באורביט; מורווחת פי 5 על ההשקעה תוך 7 שנים - הצלחה נוספת לפימי, אבל האם היא חושבת שהפוטנציאל באורביט מומש במלואו?
רוי שיינמן | (1)

קרן פימי של ישי דוידי עם מימוש נוסף - הקרן מימשה בסוף השבוע מניות אורביט  אורביט 3.39% בהיקף של 100 מיליון שקל, מה שמשקף רווח של פי 5 על ההשקעה בתקופה של 7 שנים. אחרי המהלך פימי ירדה מהחזקה של 45% להחזקה של 28.6% בחברה.

המימוש גרם לנפילה של 9% במניה. המשקיעים שואלים את עצמם האם פימי חושבת שהפוטנציאל באורביט כבר מומש, או במילים אחרות - האם המחיר הנוכחי הוא כבר מלא.

 

ביום שלישי הקרוב בועידת ההשקעות באנרגיה של ביזפורטל ידברו המומחים על ההשפעה של ההסלמה מול איראן על מניות הגז, החשיבות של הביטחון האנרגתי של ישראל ועל העוצמה שלנו בתחום האנרגיה המתחדשת. בוא לשמוע את נתן חץ, גדעון תדמור, יגאל לנדאו ומומחים נוספים - לפרטים והרשמה

כל מימוש מבטא בעצם פחות אמון בהשגת תשואה קדימה. זה יכול להיות מכיוון שבפימי סבורים שיש השקעות טובות יותר, זה עשוי לנבוע באמת מההשבחה יוצאת הדופן בהשקעה הזו, אם כי צריך לזכור שפימי עדיין מחזיקה נתח גדול באורביט ושמעבר לכך - בצד השני היו קונים שמאמינים בעסק.  

מנית אורביט נסחרת לפי שווי של 630 מיליון שקל, כאשר מתחילת השנה המניה ירדה ב-2.5% וב-12 החודשים האחרונים המניה עלתה ב-38%. ב-2023 החברה הציגה צמיחה של 6.8% כאשר דיווחה על הכנסות של 63 מיליון דולר לצד שיעור רווחיות גולמית של 37.5%, דומה לשנת 2022. 

אורביט מייצרת ומשווקת מוצרי אלקטרוניקה לתחומי התקשורת והתעופה, וצבר ההזמנות שלה נכון לסוף שנת 2023 הסתכם ב-80 מיליון דולר המהווה 66.4% מהמאזן. המנכ"ל דניאל אשחר אמר לנו בשיחה אחרי הדוחות כי החברה הציגה צמיחה נמוכה יותר ממה שהיא רצתה, אך זאת בגלל שחלק גדול מהעובדים גויסו למילואים במהלך הרבעון האחרון של השנה.

למרות שהחששות של המשקיעים כי פימי חושבת שהפוטנציאל באורביט מומש, מאז המימוש של פימי בשבוע שעבר קרה אירוע גדול שדווקא יכול להטיב עם אורביט - התקיפה האיראנית.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המנייה לא יקרה 14/04/2024 14:25
    הגב לתגובה זו
    המנייה לא יקרה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳