קרפור מגייסת 180 מיליון שקל מסימון פינטו ובעלי המניות
אלקטרה מוצרי צריכה אלקטרה צריכה 0.39% דיווחה על חתימת מזכר הבנות עם איש העסקים הצרפתי סימון פינטו, לפיו תבוצע השקעה של 180 מיליון שקל להשקעה בקרפור ישראל, כאשר 80 מיליון שקל יושקעו על ידי סימון פינטו וכ-100 מיליון שקל יושקעו על ידי בעלי מניותיה של החברה. ההשקעה הכוללת תשקף שווי של 300 מיליון שקל, זאת בהשוואה לשווי לפיו רכשה אלקטרה צריכה את קרפור (אז יינות ביתן) לפני שנתיים וחצי שעמד על 500 מיליון שקל.
פינטו, איש עסקים צרפתי, מנכ"ל קבוצת BANSARD SEKO, ישקיע בקרפור דרך חברת האחזקות PFH מצרפת שבבעלותו.עם השלמת העסקה, פינטו צפוי להחזיק בכ-15% בקרפור וכן לקבל נציגות בדירקטוריון.
מתוך ההשקעה המיועדת של בעלי המניות הקיימים של קרפור ישראל, כ- 80 מיליון שקל כבר הועמדו על ידם, כאשר אלקטרה צריכה גייסה בתחילת החודש 68 מיליון שקל בהנפקת מניות המיועדים להשקעה בקרפור, והיתרה על ידי גופים מקבוצת הפניקס.
לדברי החברה, ההשקעה בקרפור ישראל מבוצעת לשם חיזוק הונה העצמי ומקורותיה הכספיים, בין היתר לצורך המשך השקעות בהסבות סניפים ופעילותה השוטפת. בנוסף, קרפור ישראל ואלקטרה מוצרי צריכה התחייבו לעשות מיטב המאמצים להשלמת הנפקת הרשת בתוך 5 שנים.
- אלקטרה צריכה: הכנסות קרפור עלו ב-10% ל-3.3 מיליארד שקל
- אלקטרה צריכה סוגרת פעילות מפסידה; 100 עובדים יפוטרו
"אנו מודים למר פינטו ולבעלי המניות על הבעת האמון באסטרטגיית הצמיחה של רשת קרפור ישראל בהובלת אלקטרה צריכה", מסר צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. "פינטו הוא שותף אסטרטגי שיביא לנו ערך רב בשל הניסיון והמוניטין שלו בתחומי הקמעונאות. בשנת 2024 נמשיך לראות את ההתבססות של קרפור ישראל כרשת מובילה - באיכות, בפריסה ובמהפכת המחירים שהבאנו לישראל".
"אני מברך על השותפות עם קרפור, רשת קמעונאות בינלאומית מובילה", מסר סימון פינטו, מנכ"ל קבוצת BANSARD SEKO והבעלים של חברת PFH. "אני רואה בשותפות זו הזדמנות לפיתוח חדשנות ופתרונות אפקטיביים בשרשרת האספקה והלוגיסטיקה, הן בתחום השילוח בין המרכזים הלוגיסטיים לסניפי הרשת, והן בהשקעה בתשתיות 'המייל האחרון' עד ללקוח הקצה. אני מאמין כי ההשקעה תניב בטווח הזמן הקרוב תהליכים שייטיבו עם הצרכן הישראלי".
כזכור, קרפור מתכוונת להסב סניפים נוספים, וזאת אחרי שראתה שההסבה לסניפים חדשים מגדילה את המכירות למ"ר לאזור של 39 אלף שקל למ"ר. זה פי 1.5 מהמספרים שקרפור היתה יינות ביתן. יש עוד סניפים רבים שיעברו הסבה וזה יביא אותם לשיפור כולל במרווחים. הבעיה שזה יעלה כסף - אלקטרה צריכה תצטרך להוציא מאות מיליונים נוספים.
- "משברים הם הזדמנות, לכן צריך לשמור על פיזור ונזילות"
- שער הדולר עולה ב-0.6%; מקס סטוק מאבדת 2%; המדדים יציבים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בחודש שעבר אלקטרה צריכה גייסה 57 מיליון שקל בהשקעות פרטיות, ובנוסף היא גם מתכוונת למכור את רשת מהדרין שהיא רשת קמעונאות לשוק החרדי שהייתה חלק מקבוצת יינות ביתן ההיסטורית. השווי של רשת מהדרין שלה 20 סניפים עשוי להגיע לכ-150 מיליון שקל.
- 3.השופר 10/01/2024 10:31הגב לתגובה זוהצליחו להיכנס מהר לתודעה של הצרכנים, כולם מכירים אותם והמון באו לראות את הפלא האירופאי שהגיע אלינו. בשאר התחומים פחות טובים - אין מלאים, אין מבחר מספק, ירקות ופירות לא מספיק טובים, מחירים לא תחרותיים, שירות לא משהו. כדאי שייתנו לסמנכ"ל השיווק עוד תחומי אחריות
- 2.עם ישראל 01/01/2024 18:36הגב לתגובה זורשת לא שווה עובדים עלינו באו לעשות כסף של מסווה רשת קרפור ממש לא הרשת הזו !!
- 1.סווינגר 01/01/2024 14:51הגב לתגובה זומבואסים לגמרי מהשטות שנכנסו אליה. בכספים גדולים יש הזדמנויות הרבה יותר רווחיות ומעניינות, והם החליטו לשים את הכסף בקמעונאות ללא בשורה. סתם עסק כאב ראש.