סקודיקס: צמיחה של 33% בהכנסות לסך של 11.7 מיליון דולר
החברה מעריכה שהמחצית השניה תהיה חזקה יותר מהמחצית הראשונה ומאשררת יעד צמיחה בהכנסות של 30%
חברת סקודיקס -2.82% העוסקת במחקר, פיתוח וייצור מערכות דיגיטליות להשבחת דפוס, מפרסמת את דוחותיה הכספיים לחציון הראשון של השנה מהם עולה כי ההכנסות של החברה הסתכמו ב-11.7 מיליון דולר, עליה של 33% בהשוואה להכנסות של כ-8.8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021.
החברה מדווחת על צמצום בהפסד התפעולי, על רקע הצמיחה בהכנסות וברווח הגולמי. ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של 2022 הסתכם בכ-1.96 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021. סקודיקס מדווחת על הפסד נקי של 3 מיליון דולר שהושפע לשלילה מהוצאות מימון שברובן נובעות משינויים בשערי מט"ח.
סך צבר ההזמנות הסתכם לכ-6.9 מיליון דולר לעומת כ-4.7 מיליון דולר בחציון המקביל. סך המזומנים ושווי המזומנים נכון לסוף יוני הסתכם בכ-12.1 מיליון דולר. תוצאות החברה תואמות פחות או יותר את תוצאותיה המקדמיות עליהן דיווחה לפני כחודש.
במחצית הראשונה של השנה נחתם הסכם לשימוש באתרים של שני לקוחות גדולים בשוק האריזות, אחד בגרמניה ואחד בארה"ב, למערכות המתקדמות של החברה Ultra 6000 שנועד לחשוף את הטכנולוגיה של החברה ליצרני אריזות נוספים. במהלך המחצית הראשונה השלימה החברה את הוספת קו היצור החדש במפעל המתכלים (דיו), שצפוי לתת מענה לגידול במכירות המתכלים (דיו) של החברה.
- סקודיקס: ההכנסות ברבעון זינקו ב-38% - 8.1 מיליון דולר
- סקודיקס מדווחת על זינוק של 52% בהכנסות הרבעון השלישי של 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלי גרינברג, מנכ"ל סקודיקס: "אנו מעריכים כי מגמות העלייה בהכנסות וברווחיות לרבות עליה בשיעורי הרווחיות ישמרו גם במחצית השניה של 2022 – שבדומה לשנה קודמת צפויה להיות חזקה מהמחצית הראשונה. עם מימוש האסטרטגיה שלנו, אנו מתעדים להגיע לקצב גידול שנתי בהכנסות החברה בשיעור של 30%, תוך התמקדות בשוק יצרני האריזות והעמקת האחיזה בשוק זה. מיקוד זה מאפשר לנו להגדיל משמעותית את צריכת החומרים המתכלים ואת הרווחיות ממכירת קו המוצרים החדש, שיצר ביקוש משמעותי בקרב יצרני האריזות. כמענה לביקוש החזק, הרחבנו את קיבולת מפעל ייצור המערכות וסיימנו את הקמת מפעל המתכלים החדש שיגדיל משמעותית את יכולות הייצור שלנו".
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”
אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת
מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים.
אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות.
גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.
כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה.
- בנק אוף אמריקה מעלה מחיר יעד לאנבידיה ל-275 דולר - פרמיה של 47% על מחיר השוק
- האם קוואלקום אטרקטיבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום?
מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה
למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה
מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.
הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.
נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.
עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.
נתונים נוספים
מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.
