ראיון

"היעד שלנו הוא לחבר מיליון משקי בית לסיבים עד סוף השנה"

מנכ"ל בזק דודו מזרחי מסמן יעדים שאפתניים ל-2021: "יש ירידה חדה בשחיקה והפעילות הקווית השתפרה"; בזק נסחרת במכפיל תפעולי של 4.6 - לכאורה נמוך
ארז ליבנה | (10)

חברת בזק עוברת טלטלות בשנים האחרונות, אך נראה שמאז שעברה השליטה בחברה, החברה ממוקדת מטרה. השנה האחרונה היתה מאתגרת בגלל הקורונה, אבל בזק באופן יחסי עברה אותה בשלום. אנשים ממשיכים לצרוך טלפוניה ואינטרנט, וגם הפעילות הסלולארית שאומנם נפגעה (בגלל ירידה בשירותי הנדידה/ רומינג) לא היתה קטסטרופה. 

התוצאות של בזק היו טובות ברבעון האחרון של 2020 ובשנת 2020 כולה. זו היתה שנה של התייצבות, אחרי אירועים לא פשוטים במהלכם עברה גם השליטה לקרן סרצ'לייט. ועדיין - הרגולטור ממשיך לבחון את בזק בשבע עיניים כשהפעם יש כוונה  להוריד את תעריפי הטלפון הקווי. אם זה ייצא לפועל, זה ייפגע בהכנסות בזק ב-300 מיליון שקל בשנה. בחברה מנסים להילחם בזה. הנושא עדיין בשימוע. אם יצליחו להוריד את המכה הזו, החברה תכה את התחזית השמרנית שהיא נתנה ל-2021 - ירידה של 10% ברווחים.

 

ברבעון הרביעי הסתכמו ההכנסות ב-2.2 מיליארד שקל, בדומה לתקופה המקבילה. הרווח התפעולי הסתכם ב-300 מיליון שקל. בשורה התחתונה מציגה בזק מעבר לרווח של 174 מיליון שקל, מול הפסד של 87 מיליון שקל ברבעון מקביל. אלמלא הוצאות חד פעמיות (הפרשה לפרשית עובדים ועוד) הרווח היה גבוה יותר. כשבוחנים את החברה לפי EBITDA רואים שהיה רבעון טוב במיוחד והכי חשוב, התחזית קדימה טובה, בהינתן הסביבה העסקית והרגולטורית. רווח הנקי המתואם המיוחס לבעלי מניות צפוי להיות כמיליארד שקל, ה-EBITDA המתואם יעמוד על כ-3.5 מיליארד שקל וה-CAPEX (השקעה ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים) מוערך בכ-1.7 מיליארד שקל - בשני הסעיפים הראשונים מדובר בירידה לעומת 2020 מרמות של 1.14 מיליארד שקל ו-3.66 מיליארד שקל ב-2020, אבל זה כולל כאמור פגיעה בהכנסות התחום הקווי בגלל רגולציה. אלמלא הפגיעה הזו, הרווח היה גדל - בזק מבחינה אורגנית מגדילה רווחים. זו בשורה חשובה למשקיעים.

בזק נסחרת בבורסה בכ-9.5 מיליארד שקל ויש לה חוב נטו של 6.8 מיליארד שקל. המשמעות היא שהשווי פעילות שלה - EV - הוא כ-16.3 מיליארד שקל (שווי פעילות שווה לשווי השוק בתוספת החוב). ה-EBITDA שלה הוא באזור 3.5 מיליארד שקל וזה מבטא מכפיל תפעולי/ מכפיל EV/EBITD של 4.6. ממש לא גבוה, אם כי חברות תקשורת בעולם נסחרות לא במספרים רחוקים מזה.    

כך או אחרת, הסיפור האמיתי – או נייר הלקמוס – של 2021 יהיו הסיבים. מנכ"ל בזק, דודו מזרחי, מעוניין שעד סוף השנה מיליון בתי אב בישראל יהיו מחוברים לתשתית החדשה. "2020 הייתה מוצלחת והיא רק השתפרה. רבעון 4 היה רבעון מטורף מבחינתנו. אחרי הרבה שנים של התכווצות אנחנו חוזרים לצמיחה", אומר מזרחי בראיון לביזפורטל.

 

"בטלפון הקווי, בעבר לקוחות העדיפו לקחת קו סיטונאי, אבל הצלחנו לשפר את המאזן הטלפוני ואנחנו רואים ירידה חדה בשחיקה והפעילות הקווית השתפרה מאוד. אותו הדבר גם באינטרנט הקווי, למרות התחרות, גדלנו במצבת הלקוחות הקמעונאיים. זו הייתה שנה עם ביצועים טובים. נכנסנו לסיבים. גם השקנו 200 מגה וגם את פרויקט הסיבים – אז אנחנו במקום טוב".

 

מה הלו"ז לפרויקט?

"לקחנו יעדים מאוד גדולים כדי לגשר על הפערים בלו"ז. היינו אמורים להתחיל כבר לפני 5 שנים. מתחילת השנה אנחנו פורסים כ-100 אלף משקי בית בחודש. כרגע חיברנו 300 אלף משקי בית וכל יום אנחנו מחברים 400 בניינים ואנחנו במאמץ משולב בכל הארץ שבו כולם פורסים בו זמנית. זה הקצב הכי מהיר בעולם ככל הידוע לי. עד סוף השנה אנחנו נחבר מיליון משקי בית. אנחנו רק מחממים מנועים ואנחנו מאוד אופטימיים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

יש צמיחה בהכנסה הממוצעת מלקוחות?

"ה-ARPU באינטרנט שלנו צומח בקצב יפה. זה לא מהעלאות מחיר, אלא משירותים נוספים שהלקוחות מוסיפים לקו האינטרנט. זה המוצר היחיד שגדל בשוק התקשורת וזה גדל גם השנה".

 

מה בנוגע לאינטגרציה?

"הפעילות של בזק בינ"ל מתמזגת עם יס. יש שם פעילות אינטגרציה שלא מתחברת, עכשיו אנחנו שוקלים מה לעשות עם זה בעזרת חברה חיצונית. האם היא תישאר חברה עצמאית או שתתמזג עם הפעילות של בזק, שיש לה פעילות אינטגרציה עסקית מאוד משמעותית".

 

לגבי התחזית, היא לא נמוכה מדי?

יש טענה שאנחנו בדרך כלל שמרנים בתחזיות, מה שמעיב לנו זה סיפור הטלפונייה, הפגיעה יכולה להגיע ל-300 מיליון שקל לשנה. אנחנו אופטימים שזה לא יסתיים ככה, אבל חייבים לקחת את זה בחשבון. גם בסלולרי כל הסקטור סובל מהעובדה שאין רומינג. אבל כרגע חוסר הוודאות בנושא הקווי הכי משפיעה.

 

מה היעד הכי משמעותי שלך לשנה?

"ההשקה של הסיבים, לעמוד ביעדי הפריסה ולעשות פעילות מכר אגרסיבית ומוצלחת כדי לחבר כמה שיותר לקוחות לשירותים החדשים שלנו".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אמנון 29/03/2021 13:19
    הגב לתגובה זו
    המחירים הזויים!והרבה כבר התחברו למתחרים!
  • 9.
    סוחר זקן 29/03/2021 10:43
    הגב לתגובה זו
    ב380-384...מנייה פח אשפה ברגע שתתנו לי את הסגירת גאפ אזרוק את הנייר ולא אגע בו לעולם...מנייה פח אשפה
  • 8.
    עובר אורח 29/03/2021 10:05
    הגב לתגובה זו
    אתם יקרים משמעותית מהמתחרים. רדו לקרקע בבקשה. מעבר לכך יש תשלום חד פעמי של התקנה, משהו שלא קיים אצל המתחרים שלכם.
  • 7.
    אילן 29/03/2021 07:54
    הגב לתגובה זו
    לא כולל דמי התחברות שבשאר החברות הוא בחינם
  • 6.
    מדברים על הסיבים בלי סוף ולא מחברים אף אחד (ל"ת)
    משה 29/03/2021 07:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מי ירכוש סיבים מבזק במחיר יותר גבוה מהמתחרים (ל"ת)
    בדיחה 29/03/2021 00:17
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מחזיק אקסל 28/03/2021 21:58
    הגב לתגובה זו
    להערכתי הפירסום הנ"ל יעשה לה טוב
  • 3.
    לפני שעזב היה חייב לפגוע בבזק לא סתם ירדה (ל"ת)
    הנדל 28/03/2021 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כשהיו לי ניתוקים ואמרתי שאני העבור לחברה אחרת הם צחקו, למי תעבור? לא צריך אותם! (ל"ת)
    אלמוג 28/03/2021 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מחיר גבוה=יעד פריסה 28/03/2021 13:02
    הגב לתגובה זו
    מי ירכוש סיבים מבזק ב40% יותר מהמתחרים?
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.21%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ועידת ההשקעות תשתיות
צילום: שלומי יוסף

האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?

דירוג ביזפורטל למניות התשתיות ייחשף בוועידת ההשקעות בתשתיות ביום שני הקרוב; מוזמנים - רישום לוועידת ההשקעות בתשתיות

רן קידר |
נושאים בכתבה תשתיות

ועידת ההשקעות בתשתיות של ביזפורטל ביום שני הקרוב תארח מנכ"לים, רגולטורים, יזמים בתחומים שונים - אנרגיה, תחבורה, תקשורת ועוד. תשתיות זה תחום לכאורה משעמם, אבל התשואות בו טובות. בשנים האחרונות, אפילו טובות מאוד. האם זה יימשך?

ננסה לענות על זה במושבי הועידה כשבמקביל המנכ"לים והרגולטורים יתארו את התחום, החברות, הסיכויים והסיכונים.  במהלך הוועידה נחשוף למשתתפים דירוג שלוקח בחשבון את האיתנות של החברות, את הרווחים שלהם, את הצבר, את הפוטנציאל קדימה. ביזפורטל בעזרת מומחי השקעות ידרג אחת לתקופה תחום מסוים ויספק תובנות על חברות ספציפיות. נזכיר כי עשינו זאת בעבר לפני שנתיים. הגדרנו תיק של 5 מניות גדולות ו-5 מניות חלום. בתיק של המניות הגדולות, הצלחנו עם אלביט, טבע, בזק, וצים (צים חילקה דיבידנדים ענקיים מאז). בסולאראדג "נפלנו" כשלאחרונה היא מתקנת. ועדיין התשואה של התיק היא כ-120% (בשקלול הדיבידנדים). בתיק של פינת החלומות, הרווח גדול כי יש שם את נאוויטס וסופווייב. הנה הכתבה שהציגה את הדירוג בוועידת ההשקעות לפני כשנתיים - דירוג ביזפורטל - 5 המניות הגדולות המעניינות להשקעה

  רישום לוועידת ההשקעות בתשתיות