דוד מיכאל שגריר
צילום: גיא קרן

שגריר מגייסת 30 מיליון ש' ממוסדיים בפרמיה של 2%

חברת שירותי הרכב יוצאת להנפקה פרטית בהובלת ברק קפיטל, בה ייקחו חלק בית ההשקעות מור, הפניקס והקרנות ספרה וקוליברי. העסקה תבוצע לפי מחיר של 20 שקל למניית שגריר. זה עתה הודיעה החברה על עסקאות מול משפחת אונגר וחברת טרפילוג
איתי פת-יה |

חברת שירותי הרכב שגריר תגייס ג-30 מיליון שקל מגופים מוסדיים בהקצאה פרטית בה יקחו חלק בית ההשקעות מור השקעות 4.42% , חברת הביטוח הפניקס 1.54% והקרנות ספרה וקוליברי. את ההנפקה הובילו ברק קפיטל, לאחר שהמהלך אושר בדירקטוריון החברה אמש, וזאת אחרי שבשבוע שעבר דיווחה שגריר על עסקאות מול משפחת אונגר וכן חברת טרפילוג, שהעלו את המנייה בכ-20% ביומיים.

ההקצאה תבוצע לפי מחיר של 20 שקל למניה, גבוה ב-2% ממחיר הסגירה בחמישי האחרון. עוד נקבע כי שגריר תקצה 1.5 מיליון כתבי אופציה שאינם סחירים ללא תמורה, כשכל אחד ניתן למימוש כנגד מניה בודדת במחיר מימוש של 25 שקל.

בשגריר אומרים כי הגיוס יאפשר להם לפעול למימוש אסטרטגיית הצמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות, וכן  בגיוון מקורות ההכנסה. כאמור, הגיוס מתבצע לאחר שבחמישי האחרון דיווחה שגריר כי טלקאר של משפחת אונגר, יבואנית קיה בישראל, תשקיע 3.5 מיליון דולר בגו-טו, חברת הרכב השיתופי של שגריר (49% לאחר העסקה), בתמורה לכ-8% מהמניות ולפי שווי של 45 מיליון דולר לגו-טו.

פחות מיממה קודם לכן הודיעה שגריר כי תרכוש את פעילות האיתור של טרפילוג בעבור 6 מיליון שקל במזומן ו-14 מיליון שקל נוספים כתלות בביצועים. מנכ"ל שגריר דוד מיכאל הסביר בראיון לביזפורטל על המהלכים: "עד לפני חצי שנה תמכנו בעצמנו לאורך כל הדרך בגו-טו, ואז החלטנו ששמנו מספיק כסף ושאנחנו רוצים לחלוק את הסיכון/סיכוי עם אחרים", אמר בנושא גו-טו.

ייתכן שבשלב זה לשגריר קל יותר לדמיין את הסיכון, ולא את הסיכוי, כך למשל מיכאל העדיף מצדו שלא להתייחס לרווחיות שבהשכרת קורקינטים חשמליים - נקודה שמועלית גם במצגת למשקיעים שפרסמה גו-טו. לפי המצגת, השכרת כלי התחבורה ה"קלים" (קורקינטים, אופניים, אופנועים חשמליים) מתאפיינת אמנם בעלות נמוכה של רכישת לקוח - אולם גם בהחזר חודשי ממוצע נמוך מכל אחד. מנגד, השכרה קצרת-טווח של רכבים מתאפיינת בהחזר גבוה - אבל גם בעלות רכישת לקוח גבוהה.

מצב עניינים זה מוגדר במצגת בתור "הפרדוקס של תחום התחבורה השיתופית", ולפי גו-טו המודל הנכון הוא שילוב של השכרת רכבים והשכרת כלי תחבורה קלים, מה שחוסך הוצאות על פיתוח הטכנולוגיה והאפליקציה למשל. במלטה, 40% ממשתמשי האופנועים החשמליים של גו-טו שכרו גם רכבים, וההחזר מלקוחות "משולבים" כאלה הוא 64 דולר בחודש, גבוה ב-280% מההחזר החודשי הממוצע של משכירי האופנועים החשמליים בלבד.

מנגד יאמר כי בגו-טו טרם הפעילו את המודל באופן מלא, כלומר עם כל הכלים, באזורי הפעילות הקיימים, שבשלב זה הם ישראל ומלטה בלבד. כאמור, ההשכרה של קורקינטים חשמליים לדוגמה פחות רווחית, ונתונים שמשקללים את הדבר בתמונה הכללית לא הוצגו ע"י גו-טו, כך שמהמצגת לא ניתן לחלץ כלל אצבע כדי להבין מתי שני הסגמנטים מביאים לאיזון הפעילות ועד כמה השכרת הרכבים יכולה "לסחוב על גבה" את השכרת כלי התחבורה הקלים מבלי לגרור הפסדים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

כך או כך, היעד של גו-טו הוא להגיע ב-2022 להכנסות של 45 מיליון דולר, מספר מנויים של 600 אלף, 8 מיליון השכרות -13 כלי תחבורה פרושים ב-4 מדינות נוספות: ספרד (מדריד), גרמניה (דיסלדורף), הולנד (רוטרדם) ואיטליה (טורינו). בעוד שההכנסות ב-2020 הסתכמו ב-12.5 מיליון דולר, השנה הן צפויות להגיע ל-20 מיליון דולר וב-2022, ללא ההתרחבות שצוינה, ל-29 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.7%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

ישי דוידי, מייסד ויו”ר קרן פימי צילום:שלומי יוסףישי דוידי, מייסד ויו”ר קרן פימי צילום:שלומי יוסף

קרן פימי החלה בגיוס ל"קרן פימי 8", בהיקף של עד 1.5 מיליארד דולר

קרן פימי, המציינת 30 שנה להיווסדה, הינה קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל, מהמובילות בתשואות בעולם ומנהלת כיום נכסים בשווי 8 מיליארד דולר; עד היום גייסה הקרן 4.5  מיליארד דולר, 50% ממשקיעים זרים ו-50% ממשקיעים ישראלים. עם השלמת גיוס "קרן פימי 8" יעמוד סך ההון המגויס על 6 מיליארד דולר

תמיר חכמוף |

קרן פימי הודיעה היום על תחילת הגיוס  של "קרן פימי 8", ארבע  שנים לאחר סיום הגיוס של "קרן פימי 7", בה גייסה 1.25 מיליארד דולר עם עודפי ביקוש של למעלה מ- 2 מיליארד דולר. השלמת הגיוס מתוכננת עד יוני 2026. קרן פימי 8 תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה של הקרן  עד כה. הקרן תבצע השקעות ותהליכי השבחה משמעותיים בחברות ישראליות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה.


ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי: " אני שמח להודיע היום על תחילת הגיוס לקרן 8. קרן פימי תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה שלה, רכישת חברות והשבחתן. השנים האחרונות היו מאתגרות במיוחד למשק הישראלי והעולמי, עם אירועים חסרי תקדים כגון מגפת הקורונה ומלחמת 7 באוקטובר, אך גם בתקופה זו המשכנו להשקיע באופן עקבי ואף הגברנו משמעותית את פעילותנו. עובדה זו משקפת את האמון העמוק שלנו בחברות הישראליות ובפוטנציאל הכלכלי שלהן בארץ ובעולם. מאז הקמתה השקיעה פימי ב-108 חברות והביאה לישראל הון של מיליארדי דולרים ממשקיעים מובילים בעולם. הניסיון, היציבות והאיתנות הפיננסית שלנו מאפשרים לנו להמשיך ולהוביל את השוק, לזהות הזדמנויות אסטרטגיות ולייצר תשואה למשקיעים המקומיים והבינלאומיים כאחד. לקרן פימי תרומה משמעותית למשק הישראלי. חברות הקרן יצרו אלפי משרות חדשות, וחיזקו את מעמדה של הכלכלה הישראלית. תהליכי ההשבחה והשקעות של מיליארדי שקלים בחברות הגדילו את פעילויות החברות בישראל ובעולם."


קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל עם נכסים מנוהלים של מעל 8 מיליארד דולר. הקרן נמצאת באופן עקבי בין  הקרנות הטובות בעולם המשיאות למשקיעיהן את התשואות הגבוהות ביותר, בשוק המנהל השקעות בסך של למעלה מ- 5 טריליון דולר


השותפים בקרן פימי הם: המייסד והמנכ"ל ישי דוידי, השותפים הבכירים- גילון בק, לילך אשר טופילסקי, עמית בן צבי ואמיר וידמן. השותפים-אורי בוצר, רועי גזית ועידו ענפי.

המשקיעים בקרנות פימי הם 50% זרים, הכוללים את הגופים המוסדיים והפרטיים מהגדולים בעולם, בין היתר, בנקים, קרנות בבעלות מדינות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים מהמובילים בעולם, חברות ענק בינלאומיות ועוד ו- 50% ישראלים, הכוללים בנקים, חברות ביטוח, גופים מוסדיים גדולים ומובילים בישראל, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים ועוד.