מגל מערכות
צילום: יח"צ

מגל: ירדה לעומת הרבעון המקביל, שיפור בהשוואה למחצית הראשונה

חברת מערכות האבטחה מסכמת את הרבעון השלישי עם ירידה של כ-7% בהכנסות, אך עם שיפור בהשוואה לרבעונים הקודמים, כשהיא עוברת לראשונה השנה לרווח תפעולי
נועם בראל |

חברת מערכות האבטחה, מגל מערכות (סימול: MAGS), פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה והציגה ירידה בהכנסות וברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל ב-2018. עם זאת, וחשוב יותר, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הרבעונים האחרונים.

הכנסותיה של החברה הסתכמו ברבעון השלישי בכ-22.1 מיליון דולר, ירידה של כ-7% בהשוואה להכנסות של כ-23.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ועם זאת הנתון המעניין הוא דווקא הרווח התפעולי של החברה, שהסתכם ברבעון בכ-2.5 מיליון דולר, כאשר בחצי השנה הראשונה של 2019 הסתכם הרווח התפעולי בכ-670 אלף דולר בלבד - שיפור משמעותי.

בשורה התחתונה, מגל מערכות מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של 1.3 מיליון דולר או 6 סנט למניה, אמנם ירידה לעומת רווח של 1.48 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אך גם כאן מדובר בשיפור משמעותי בהשוואה למחצית הראשונה של השנה, אותה סיימה החברה עם הפסד של כ-790 אלף דולר. 

ה-EBITDA של החברה הסתכם ברבעון השלישי בכ-3.1 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.6 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018.

דרור שרון, מנכ"ל מגל: "תוצאות הרבעון השלישי הינן תוצר של ההשקעות והשינויים בצוותי הפיתוח והמכירה שלנו, המשפרים את תוצאותינו הכספיות, לרבות השיפור בשיעורי הרווחיות. בנוסף, אנו שמחים להציג תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת. לאחרונה ביצענו מספר שיפורים במערך המכירות של מגל, והגברנו את המיקוד בלקוח ובמגזרי השוק. מגזרי הליבה בהם מגל מתמקדת כיום הינם בתחום הנפט והגז, הלוגיסטיקה והתשתיות הקריטיות.

"בסיוע השינויים במערך המכירות, אנו מתכוונים לחדור ולתמוך בשווקי מטרה אלו בצורה טובה יותר ובסופו של דבר לבנות מערכת יחסים קרובה יותר עם לקוחות פוטנציאלים וקיימים. במהלך החודשים האחרונים, אנו רואים את הפירות הראשוניים של אסטרטגיה זו עם עניין גובר והזמנות למוצרים ולשירותים שלנו ממגזרים אלה. אנו מזהים פוטנציאל משמעותי לגידול בהכנסות ממגזרי מטרה אלו בשנת 2020 ומעבר לה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: