אייל גורן ערן סוקול
צילום: בן פלמון, Bizportal
ראיון

"עזריאלי חברה טובה, אבל מניה יקרה"

אייל גורן, מנכ"ל קרנות הנאמנות של פסגות בראיון לביזפורטל - "אנחנו מצמצמים חשיפה במניות אמות, מגה אור ועזריאלי"; וגם - מי המניות האטרקטיביות, ומה חושב גורן על סלקום ופרטנר - ראיון מחוץ לקופסא
ערן סוקול | (10)

מניות הן האפיק שמספק תשואה לאורך זמן. אלמלא מניות בתיקי ההשקעות שלכם (וגם בקרנות, בקופות ובפנסיות שלכם) לא הייתם מקבלים תשואה, במיוחד בהינתן שהריבית כיום אפסית ובהתאמה התשואה לפדיון על אגרות החוב, נמוכה מאוד. 

בראיון שערכנו עם אייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות, ביקשנו המלצות השקעה על מניות ספציפיות ומאילו מניות עדיף להתרחק. למרות הריצה למניות הנדל"ן, גורן אמר לביזפורטל "אנחנו מצמצמים חשיפה במניות אמות -2.45% , מגה אור -3% ועזריאלי קבוצה -0.46% - החברות מעולות, אבל המחיר הפך להיות מאד גבוה". מנגד, בפסגות ממליצים על חשיפה למניית אפי נכסים -0.92%  ולמניית בראק אן וי.

עוד ממליץ גורן על חשיפה לדלק קידוחים יהש ולסדרות האג"ח רציו מימון אגח ב רציו מימון אגח ג ולהתרחק ממניית סלקום 5.95% וממניית פרטנר 6.66% . הראיון המלא לפניכם:

 

* יתכנו קשיים בצפייה באמצעות דפדפן עם חוסם פרסומות

 

רשימת המניות והאג"ח המומלצות לקניה של פסגות קרנות נאמנות

 

רשימת המניות והאג"ח המומלצות למכירה של פסגות קרנות נאמנות

הערה: הראיון צולם ביום שני בבוקר, מאז חל שינוי בחלק מהתשואות של המניות וסדרות האג"ח שהוזכרו לעיל. 

** אייל גורן הוא מנכ״ל פסגות קרנות נאמנות בע״מ מקבוצת פסגות בית השקעות בע״מ. חברות מקבוצת פסגות עשויות להחזיק ו/או לסחור בניירות ערך ובנכסים פיננסיים הנזכרים בכתבה ולהיות בעלות עניין אישי. האמור אינו מהווה שיווק ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ואין לראות בו המלצה לרכישה ו/או מכירה של ניירות הערך והנכסים הפיננסיים האמורים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יאיר 27/08/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    חברה טובה למה שהמניה תהיה זולה? לבחורה טובה תמיד מחיר ראוי.
  • 4.
    דירה = קורת גג 27/08/2019 10:38
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג
  • 3.
    ביזפורטל ראיונות טובים בזמן האחרון (ל"ת)
    שמעון 27/08/2019 09:41
    הגב לתגובה זו
  • כי ערן סוקול תותח (ל"ת)
    גולש קבוע 27/08/2019 10:16
    הגב לתגובה זו
  • תודה, אבא? :))) (ל"ת)
    ערן סוקול 27/08/2019 10:32
  • 2.
    כל הכבוד לגורן - הוא צודק, והוא לא מפחד ללכת נגד השוק (ל"ת)
    דוד 27/08/2019 09:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דב 27/08/2019 09:26
    הגב לתגובה זו
    התשואה השקלית והדולארית על אגח של רציו בתוספת חוסר דרוג משקפים צרות. ממליץ להתרחק מהם.
  • משה 27/08/2019 10:48
    הגב לתגובה זו
    יש חברות נדלן מניב(ללא קניונים) עם מכפילי הון סבירים!
  • גורביץ מת עליה תעקבו בסקירה לפני שבועיים. (ל"ת)
    וגם את אמות 27/08/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
  • דווקא נותנות עבודה...לאורך השנים. (ל"ת)
    אמות וסאמיט 27/08/2019 11:04
דינה בן טל גננסיה מנכלית אל על
צילום: שלומי יוסף

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?

אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?

רונן קרסו |

רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.

הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה. 

בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד. 

פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים. 

אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון. 

דינה בן טל גננסיה מנכלית אל על
צילום: שלומי יוסף

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?

אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?

רונן קרסו |

רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.

הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה. 

בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד. 

פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים. 

אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון.