אייל גורן ערן סוקול
צילום: בן פלמון, Bizportal
ראיון

"עזריאלי חברה טובה, אבל מניה יקרה"

אייל גורן, מנכ"ל קרנות הנאמנות של פסגות בראיון לביזפורטל - "אנחנו מצמצמים חשיפה במניות אמות, מגה אור ועזריאלי"; וגם - מי המניות האטרקטיביות, ומה חושב גורן על סלקום ופרטנר - ראיון מחוץ לקופסא
ערן סוקול | (10)

מניות הן האפיק שמספק תשואה לאורך זמן. אלמלא מניות בתיקי ההשקעות שלכם (וגם בקרנות, בקופות ובפנסיות שלכם) לא הייתם מקבלים תשואה, במיוחד בהינתן שהריבית כיום אפסית ובהתאמה התשואה לפדיון על אגרות החוב, נמוכה מאוד. 

בראיון שערכנו עם אייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות, ביקשנו המלצות השקעה על מניות ספציפיות ומאילו מניות עדיף להתרחק. למרות הריצה למניות הנדל"ן, גורן אמר לביזפורטל "אנחנו מצמצמים חשיפה במניות אמות 0.16% , מגה אור -0.88% ועזריאלי קבוצה -1.22% - החברות מעולות, אבל המחיר הפך להיות מאד גבוה". מנגד, בפסגות ממליצים על חשיפה למניית אפי נכסים -0.88%  ולמניית בראק אן וי.

עוד ממליץ גורן על חשיפה לדלק קידוחים יהש ולסדרות האג"ח רציו מימון אגח ב רציו מימון אגח ג ולהתרחק ממניית סלקום 2.04% וממניית פרטנר 0.81% . הראיון המלא לפניכם:

 

* יתכנו קשיים בצפייה באמצעות דפדפן עם חוסם פרסומות

 

רשימת המניות והאג"ח המומלצות לקניה של פסגות קרנות נאמנות

 

רשימת המניות והאג"ח המומלצות למכירה של פסגות קרנות נאמנות

הערה: הראיון צולם ביום שני בבוקר, מאז חל שינוי בחלק מהתשואות של המניות וסדרות האג"ח שהוזכרו לעיל. 

** אייל גורן הוא מנכ״ל פסגות קרנות נאמנות בע״מ מקבוצת פסגות בית השקעות בע״מ. חברות מקבוצת פסגות עשויות להחזיק ו/או לסחור בניירות ערך ובנכסים פיננסיים הנזכרים בכתבה ולהיות בעלות עניין אישי. האמור אינו מהווה שיווק ו/או תחליף לשיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ואין לראות בו המלצה לרכישה ו/או מכירה של ניירות הערך והנכסים הפיננסיים האמורים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יאיר 27/08/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    חברה טובה למה שהמניה תהיה זולה? לבחורה טובה תמיד מחיר ראוי.
  • 4.
    דירה = קורת גג 27/08/2019 10:38
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג
  • 3.
    ביזפורטל ראיונות טובים בזמן האחרון (ל"ת)
    שמעון 27/08/2019 09:41
    הגב לתגובה זו
  • כי ערן סוקול תותח (ל"ת)
    גולש קבוע 27/08/2019 10:16
    הגב לתגובה זו
  • תודה, אבא? :))) (ל"ת)
    ערן סוקול 27/08/2019 10:32
  • 2.
    כל הכבוד לגורן - הוא צודק, והוא לא מפחד ללכת נגד השוק (ל"ת)
    דוד 27/08/2019 09:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דב 27/08/2019 09:26
    הגב לתגובה זו
    התשואה השקלית והדולארית על אגח של רציו בתוספת חוסר דרוג משקפים צרות. ממליץ להתרחק מהם.
  • משה 27/08/2019 10:48
    הגב לתגובה זו
    יש חברות נדלן מניב(ללא קניונים) עם מכפילי הון סבירים!
  • גורביץ מת עליה תעקבו בסקירה לפני שבועיים. (ל"ת)
    וגם את אמות 27/08/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
  • דווקא נותנות עבודה...לאורך השנים. (ל"ת)
    אמות וסאמיט 27/08/2019 11:04
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים