
איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
תעודת
חובה קטגוריה קרוסאובר C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 מספר מושבים חמישה הנעה קדמית, חשמלית הספק ומומנט 204 כ"ס, 24.4 קג"מ סוללה וטעינה 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw טווח ותקן 510 ק"מ. תקן
יצרן. בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. מחיר 167.0 אש"ח
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה עם משטח טעינה אלחוטי בהספק של 50W, מתקן לשני בקבוקים / כוסות ותא חפצים שימושי. עוד האיון V גג פנורמי גדול עם וילון חשמלי. תפעול הוילון מתוך המסך הראשי.
מאחור המרווח מצויין, גם בזכות בסיס הגלגלים הגדול (2.775 מטר) וגם בזכות תכנון חכם של תא הנוסעים. עוד לזכות האיון V ניתן לציין את משענת המושבים האחוריים אותה ניתן להטות לאחור (בלי שהנוסע במושב מאחוריך קורא לדיילת להתלונן).
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
סה"כ העיצוב של האיון V נאה, שונה ומיוחד. לחובתו תפעול המערכות השונות מתוך המסך הראשי שאינו מוצלח ומחייב הסטת קשב מהכביש למסך.
על ההנעה אחראי כאמור מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 7.6 שניות והמהירות המירבית 160 קמ"ש. הסוללה בקיבולת 75.3Kwh מאפשרת טווח רשמי של 510 ק"מ, וטעינת האיון V בהספק של 11Kw בטעינה ביתית ועד 180Kw בטעינה מהירה DC.
תחילת הנסיעה עם האיון V מהוססת משהו. אני על כביש 4, והרכב מתעקש שלא לעבור את ה 90 קמ"ש. חוויה חדשה עבורי. גם לחיצה נחושה על דוושת המהירות שאמורה לשחרר כל מגבלה לא עושה דבר. אני נזכר כי הנציג החביב שמסר לי את הרכב לחץ על מצב 'סופר חסכון' במסך, ואני חושד שמצב זה מגביל את המהירות. עכשיו לך תתפעל מצב מסוכן, כשאתה מחפש תפריט במסך של הרכב בכביש מהיר. תמצית כל מה שלא נכון ומסוכן בתפעול ממשקים דרך המסך. ביטול מצב הנהיגה משחרר את הרכב לנסיעה חופשית, ואז מתגלים תיקוני הגה אגרסיביים מדי למניעת סטיה מנתיב, כשהרכב תחת שליטה מלאה של הנהג. גם זה בוטל במהרה, והרכב מרגיש חופשי ואפשר לנהוג.
נתחיל מנתון המומנט. רשמית 24.4 קג"מ. מעשית אין לי ספק שיש למנוע מומנט משמעותית יותר חזק. הרכב מרגיש עם מעל 30 קג"מ בקלות. היציאה מהמקום מהירה ואגרסיבית, וכך גם תאוצות הביניים. זה ממש לא מרגיש 24.4 קג"מ.
המתלים מכוילים על הצד הרך מה שמרגיש 'נוח' למרבית הנהגים והנוסעים, פחות לטובת נהיגה מהירה. גם מושב הנהג רך יחסית פחות תומך בגוף בסיבובים רומז על מטרת המתכננים לייצר קרוסאובר נוח להמונים.
נהיגה באיון V בכבישים מפותלים מביאה עימה תחושה פחות נעימה ופחות יציבה ממה שהיית מבקש, לרבות לחימת הגה לא מבוטלת בגלל ההנעה הקדמית.
שוב נכון להזכיר כי במצב 'ספורט' האיון V תפתיע אתכם עם תאוצות חזקות מאוד, וכשתשימו לב שהתנועה לידכם איטית משהו אתם כבר תהיו על הרבה מעל 120 קמ"ש. זה קרה יותר מפעם אחת, עד כדי כך שכשהחזרתי את האיון V וחזרתי לנהוג על האיוניק 5 הפרטית היא פתאום הרגישה כבדה מאוד ואיטית.
רשמית לאיון V טווח של 510 ק"מ. נהיגה מתונה ורגועה הניבה טווח שבין 450 ל 460 ק"מ במקסימום. נהיגה אגרסיבית מאוד צמצמה את הטווח לפחות מ 400 ק"מ, אבל היה מדובר בנהיגה מהירה מאוד לאורך עשרות ק"מ, לא משהו של יום-יום.
בתחום הבטיחות האיון V מצוידת במרבית מערכות הבטיחות המקוריות, אם כי חלקן פעלו באופן אגרסיבי מדי. לאיון V שבע כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור נהג לעייפות וחוסר תשומת לב, זיהוי תמרורים ועוד. ציון אבזור הבטיחות 7. האיון V נבחנה במבחני הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, עם ציונים פנימיים טובים מאוד בהגנה על הנוסעים.
האיון V משווקת ברמת אבזור יחידה במחיר של 167.0 אש"ח. היא מתמודדת עם מיטב תוצרת סין וקוריאה החל ב BYD Atto3 הבוגרת יותר, דרך הלינק & קו 02 המהירה והמעוצבת, הקיה EV3 המצוינת, הליפמוטור C10 הגדולה, ועד סדרה ארוכה של מתחרות לרבות בתצורת פלאג אין הייבריד. בסביבה תחרותית כזו קשה לאיון V להתבלט, על אחת כמה וכמה שהמתחרות משווקות היום במחירים אטרקטיביים מאוד בעסקאות 0 ק"מ. מחיר נמוך יותר לאיון V היה מציב אותה בעמדה תחרותית נכונה יותר. כמה פחות? בערך 10,000 ₪ פחות, גם אם זה אומר לוותר על הגג הפנורמי.
סיכום:
איון V נוחות 4.0 דינמיות 3.7 טווח חשמלי 4.0 אבזור 4.0 בטיחות 4.5 עיצוב 4.2 תמורה למחיר 4.0 ציון מסכם 4.1
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים
