צפו לדוחות חזקים ברבעון השני משופרסל, רמי לוי ורשתות המזון
"לעומת הרבעון הראשון של השנה, בו רשתות השיווק סבלו מעיתוי חג הפסח, ברבעון השני נצפה לתרומתו החיובית של החג", כך לדברי שירה אחיעז, אנליסטית קמעונאות, אי.בי.אי בית השקעות. לגבי עסקת סופר דוש של פרשמרקט מעריכה אחיעז כי יש לצפות לירידה בשיעור הרווחיות הגולמית של הרשת עם איחוד התוצאות של סופר דוש.
שוק מוצרי הצריכה – צמיחה של 3.5% בחודש יוני
לפי נתוני סטורנקסט, נרשמה עלייה של 3.5% בהיקף המכר הכספי של שוק מוצרי הצריכה בחודש יוני, כאשר מדובר בצמיחה של 2.7% במהלך המחצית הראשונה של השנה, אשר נובעת גם מעליית מחירים בשיעור של 1.2%. בבית ההשקעות מעריכים כי, הגורמים המרכזיים לעליות המחירים בענף הינם בעיקר- התמתנות רמת התחרות, ובנוסף, הצורך של הרשתות להתמודד עם העלייה בהוצאות התפעול, בין היתר, נוכח עליית שכר המינימום וסביבה מאקרו-כלכלית תומכת.
נתח המותג הפרטי עלה במחצית הראשונה של השנה והסתכם ב-7%, לעומת 6.7% בתקופה המקבילה אשתקד, בבית ההשקעות מעריכים כי העלייה בנתח השוק נובעת בעיקר ממאמצי השחקנים בענף - שופרסל ורמי לוי, להתרחבות בתחום זה.
לדברי אחיעז, "לפי נתוני סטורנקסט, ברבעון השני נרשמה צמיחה של כ-5.8% בשוק מוצרי הצריכה (ביחס לרבעון המקביל אשתקד - ע.ס), אשר נובעת ברובה מעלייה של 12.5% בחודש אפריל בעקבות עיתוי החג כאמור. על כן, נצפה לתוצאות טובות בענף קמעונאות המזון ברבעון השני של השנה".
- IBI: ההכנסות טיפסו ל-378 מיליון שקל וה-EBITDA הסתכם ב-122 מיליון שקל
- "המשקיעים אופטימיים מדי לגבי תוואי הריבית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצורך מתן קנה מידה, ברבעון הראשון של 2019 נרשמה ירידה של 0.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
מקור: אי.בי.אי בית השקעות
ציפיתם לירידה ברווחיות של פרשמרקט? הנה זה מגיע
הרווחיות של פרשמרקט הינה פנומנלית בכל מבחן - גולמי, תפעולי, נקייה. החברות המתחרות מרוויחות הרבה פחות, באופן אשר העלה ספקות באשר ליכולתה של הרשת לצמוח ולשמור על הרווחיות החריגה (לכתבה המלאה).
פרשמרקט - רווחיות לא נורמלית
(נתוני טיב טעם הם שנתיים - החברה לא מפרסמת מידע רבעוני; הרווח הגולמי של שופרסל בנטרול פעילות הנדל"ן)
לפני כשבוע, דיווחה פרשמרקט על רכישת רשת סופר דוש, הכוללת 4 סניפים בבת-ים בשטח כולל של כ-7,185 מ"ר, תמורת 138 מיליון שקל (לכתבה המלאה). בהתייחס לרכישה מציינת אחיעז כי "מדובר בתוספת משמעותית לפעילות פרשמרקט, כאשר לפי נתוני 2018 הכנסות סופר דוש היוו כ-40% מהכנסות פרשמרקט. עם זאת, הרווחיות הגולמית של הנרכשת בשנה זו עמדה על כ-25%, נמוכה מהרווחיות ברשת פרשמרקט (33%), כך שבשלב המיידי נצפה לירידה בשיעור הרווחיות הגולמית של פרשמרקט עם איחוד התוצאות של סופר דוש במהלך הרבעון השלישי של השנה".
מקור: אי.בי.אי בית השקעות
- 2.אנונימי 24/07/2019 21:12הגב לתגובה זואיזה תאריך הדוחות?
- 1.גרשון 24/07/2019 16:50הגב לתגובה זואם יהיו דוחות חזקים זה לא מגידול במכירות בטוח. כל מי שנכנס לסניפי הרשתות רואה את התנועה המתכווצת ובשופרסל התנועה קרסה לחלוטין.

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמיה דיינמיקס קופצת 11%, אקסל 7%, נאוויטס ב-2.2% - מגמה מעורבת במדדים
התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.57% מדד ת"א 90 -0.7% מדד ת"א 125
דולר שקל רציף
מחזור המסחר עומד על כ-2 מיליארד שקל
