צפו לדוחות חזקים ברבעון השני משופרסל, רמי לוי ורשתות המזון
"לעומת הרבעון הראשון של השנה, בו רשתות השיווק סבלו מעיתוי חג הפסח, ברבעון השני נצפה לתרומתו החיובית של החג", כך לדברי שירה אחיעז, אנליסטית קמעונאות, אי.בי.אי בית השקעות. לגבי עסקת סופר דוש של פרשמרקט מעריכה אחיעז כי יש לצפות לירידה בשיעור הרווחיות הגולמית של הרשת עם איחוד התוצאות של סופר דוש.
שוק מוצרי הצריכה – צמיחה של 3.5% בחודש יוני
לפי נתוני סטורנקסט, נרשמה עלייה של 3.5% בהיקף המכר הכספי של שוק מוצרי הצריכה בחודש יוני, כאשר מדובר בצמיחה של 2.7% במהלך המחצית הראשונה של השנה, אשר נובעת גם מעליית מחירים בשיעור של 1.2%. בבית ההשקעות מעריכים כי, הגורמים המרכזיים לעליות המחירים בענף הינם בעיקר- התמתנות רמת התחרות, ובנוסף, הצורך של הרשתות להתמודד עם העלייה בהוצאות התפעול, בין היתר, נוכח עליית שכר המינימום וסביבה מאקרו-כלכלית תומכת.
נתח המותג הפרטי עלה במחצית הראשונה של השנה והסתכם ב-7%, לעומת 6.7% בתקופה המקבילה אשתקד, בבית ההשקעות מעריכים כי העלייה בנתח השוק נובעת בעיקר ממאמצי השחקנים בענף - שופרסל ורמי לוי, להתרחבות בתחום זה.
לדברי אחיעז, "לפי נתוני סטורנקסט, ברבעון השני נרשמה צמיחה של כ-5.8% בשוק מוצרי הצריכה (ביחס לרבעון המקביל אשתקד - ע.ס), אשר נובעת ברובה מעלייה של 12.5% בחודש אפריל בעקבות עיתוי החג כאמור. על כן, נצפה לתוצאות טובות בענף קמעונאות המזון ברבעון השני של השנה".
- IBI: ההכנסות טיפסו ל-378 מיליון שקל וה-EBITDA הסתכם ב-122 מיליון שקל
- "המשקיעים אופטימיים מדי לגבי תוואי הריבית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצורך מתן קנה מידה, ברבעון הראשון של 2019 נרשמה ירידה של 0.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
מקור: אי.בי.אי בית השקעות
ציפיתם לירידה ברווחיות של פרשמרקט? הנה זה מגיע
הרווחיות של פרשמרקט הינה פנומנלית בכל מבחן - גולמי, תפעולי, נקייה. החברות המתחרות מרוויחות הרבה פחות, באופן אשר העלה ספקות באשר ליכולתה של הרשת לצמוח ולשמור על הרווחיות החריגה (לכתבה המלאה).
פרשמרקט - רווחיות לא נורמלית
(נתוני טיב טעם הם שנתיים - החברה לא מפרסמת מידע רבעוני; הרווח הגולמי של שופרסל בנטרול פעילות הנדל"ן)
לפני כשבוע, דיווחה פרשמרקט על רכישת רשת סופר דוש, הכוללת 4 סניפים בבת-ים בשטח כולל של כ-7,185 מ"ר, תמורת 138 מיליון שקל (לכתבה המלאה). בהתייחס לרכישה מציינת אחיעז כי "מדובר בתוספת משמעותית לפעילות פרשמרקט, כאשר לפי נתוני 2018 הכנסות סופר דוש היוו כ-40% מהכנסות פרשמרקט. עם זאת, הרווחיות הגולמית של הנרכשת בשנה זו עמדה על כ-25%, נמוכה מהרווחיות ברשת פרשמרקט (33%), כך שבשלב המיידי נצפה לירידה בשיעור הרווחיות הגולמית של פרשמרקט עם איחוד התוצאות של סופר דוש במהלך הרבעון השלישי של השנה".
מקור: אי.בי.אי בית השקעות
- 2.אנונימי 24/07/2019 21:12הגב לתגובה זואיזה תאריך הדוחות?
- 1.גרשון 24/07/2019 16:50הגב לתגובה זואם יהיו דוחות חזקים זה לא מגידול במכירות בטוח. כל מי שנכנס לסניפי הרשתות רואה את התנועה המתכווצת ובשופרסל התנועה קרסה לחלוטין.
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון
משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות.
בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע, ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.
מדד הפחד כמנבא תשואות
במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.
הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- העמלה מתייקרת - זו הפקודה שהבורסה משנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
