לאומי שוקי הון: אפסייד של 26% למניית רמי לוי
גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון מפרסם היום עדכון על מניית רמי לוי 0.79% ומעלה את מחיר היעד מ-224 שקלים למניה, למחיר של 237 שקלים למניה, מחיר זה מהווה אפסייד של כ-26% למחיר השוק של המניה העומד על כ-188 שקלים.
דטנר: "אם מביטים לרגע על מכפילי הרווח הצפויים לשנת 2019 שופרסל וויקטורי נסחרות במכפיל 19.2, בעוד שרמי לוי נסחרת במכפיל של 13.8 – דיסקאונט של 30%, אין משהו בצפי הצמיחה או ברמת הסיכון העסקי, שמצדיק את הפער הזה. מוכר לנו החשש מאיכות הדיווח הכספי, אך נראה לנו שמדובר בתקלה שתתוקן בהמשך. עצם המעבר של החברה במהלך 2018 לחברת רואי חשבון מהגדולות, מעיד על כוונתה לתקן את הליקויים. לפיכך, הפער היחסי בתמחור נראה לנו מוגזם ולא מוצדק, כך שהוא עתיד להיסגר" .
בלאומי מוסיפים כי רמי לוי מתממנת מהתזרים השוטף שלה ובלאומי אינם רואים אפשרות לשימוש "מסוכן" ביתרות המזומנים, "מן הראוי להביא לידי ביטוי את עודף המזומנים המשמעותי שיש לחברה כ-חצי מיליארד שקל. סביר להניח כי החברה תטפל במאזן הלא יעיל שלה, מה שצפוי להגדיל את התשלומים עבור המשקיעים. אנו צופים תשואת דיבידנד של 4% לשנה הקרובה. במידה והחברה תגדיל את מדיניות הדיבידנד לכדי שיעור של 100% , תשואת הדיבידנד תגדל לכ-5.5%".
על פי לאומי מגזר הקמעונאות ימשיך לצמוח על רקע הגידול בשטחי מסחר. לאומי מציינים כי "על פי הפתיחות שכבר נעשו והפתיחות המתוכננות השנה, שטחי מסחר הממוצעים צפויים לגדול בכ-6% ב-2019 ועוד בכ-4.4% ב-2020". כמו כן מוסיפים לאומי כי החברה תגדיל את החדירה שלה בתוך הערים, כך שהם צופים לראות בשנים הקרובות צמיחה שתאופיין בפחות קניבליזציה ויותר רווחיות. מעבר לך מחדדים לאומי שהשוק כולו ימשיך ליהנות מצמיחה, כאשר החודשיים הראשונים של השנה הנתונים של סטורנקסט צמרראים גידול יפה של כ-3.2%.
- אחרי הדו"חות הטובים: אופנהיימר נותן אפסייד של 28% לוויקס
- בוול-סטריט לא מתרשמים מהירידות באפל - רואים אפסייד של 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.לאחר דוח ריבעון פושר למדי מהללים אותו ללא בדיקה לעומק (ל"ת)אלי 15/04/2019 11:54הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳