חיים סיבוני פורסייט
צילום: יח"צ

מניית פורסייט מזנקת 5% ברקע להודעה חיובית של חברה הבת

רייל ויז'ן, בה מחזיקה פורסייט בכ-32% מהון מניותיה, השיגה אבן דרך בתהליך פיתוח מערכת ההתראה מפני תאונות בתעשיית הרכבות
נדב לוי | (5)
נושאים בכתבה פורסייט

מניית חברת פורסייט -2.99% , העוסקת בפיתוח מערכות מתקדמות למניעת תאונות דרכים, מזנקת הבוקר בת"א ב-5% תוך ריכוז מחזור מסחר ער וזאת לאחר שדיווחה לפני זמן קצר (ב') כי חברת רייל ויז'ן (בה מחזיקה פורסייט ב-32% מהון מניותיה) השיגה אבן דרך משמעותית בתהליך פיתוח מוצריה לבטיחות וניהול כלים בתעשיית הרכבות.

רייל ויז'ן הציגה את יכולות המערכת בזמן אמת, תוך שילוב האלגוריתם הייחודי שהחברה מפתחת. הדגמת האבטיפוס הוכיחה את יכולותיה של המערכת לאתר מכשולים על פסי הרכבת, לסווגם בצורה נכונה ולהתריע בזמן אמת בפני נהג הקטר וחדר הבקרה. "זמן אמת", בהקשר של הפתרון של רייל ויז'ן, מוגדר כיכולת לקבל תמונת וידיאו ממספר חיישנים, לעבד את הצילומים ברמה מספקת, תוך עיכוב מינימאלי,  ובכך לספק לנהג הקטר תצוגת וידיאו והתרעות בזמן. הטכנולוגיה משלבת אלגוריתמים בתחומי עיבוד התמונה והלמידה העמוקה, אשר הוטמעו בתוכנה ובחומרה מתקדמות, הכוללות חיישנים לראיית יום ולילה. מדובר בצעד משמעותי ואסטרטגי בדרך לפתרון אופרטיבי מלא לאיתור מכשולים ליישומי בטיחות בעולם הרכבות.

רייל ויז'ן היא חברה שמתמקדת בפיתוח מערכת ראיה קוגנטיבית ייחודית וחדשנית, המבוססת על טכנולוגיית עיבוד תמונה. המערכת של רייל ויז'ן נועדה להתריע מבעוד מועד בפני נהג קטר אודות מכשולים על פסי הרכבת, בכל תנאי מזג אוויר ותאורה, על ידי שימוש במצלמות ייעודיות לזיהוי אובייקטים. מאחר ומרחק העצירה הממוצע של רכבת הנעה במהירות גבוהה הוא כ-800-1,200 מטר, זיהוי מכשול מבעוד מועד הינו המפתח לבטיחות בתחום הרכבות.

המצלמות בעלות הרזולוציה הגבוהה של רייל ויז'ן משתמשות באלגוריתם עיבוד תמונה מתקדם המאפשר למערכת לאתר מכשולים ממרחק של למעלה מ-1,500 מטר, ולכן באפשרותה של המערכת לצמצם התנגשויות, נפגעים ונזקים לקטר ולהפחית פגיעה בסביבה. כאמור, פורסייט מחזיקה ב-32% מהון המניות המונפק והנפרע של רייל ויז'ן, ו-48% בדילול מלא.   

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גיל 24/07/2017 11:41
    הגב לתגובה זו
    לא מצויין עם הרכבת נסעה במהירות 20 קמ"ש או 100 או 200. אני חושב שזה נתון מאוד קריטי. בכל אופן, שיהיה בהצלחה
  • 2.
    צחי לגדי 24/07/2017 10:46
    הגב לתגובה זו
    לך תמצוץ
  • קלימרו 24/07/2017 15:52
    הגב לתגובה זו
    מי זה גדי? ולמה שלחת אותו למצוץ? מה בדיוק הוא צריך למצוץ עבורך או במקומך? מה כל זה קשור לפורסייט ? בקיצור צחי יצאת טמבל
  • גדי 26/07/2017 14:17
    אח פורסייט חברה זהב חחח שווה לפח האשפה של ההסטוריה.עוד לא עשתה כלום ולא תעשה כלום.לא פיילוט ולא סיני אולי פיילוט צפון קוראני כי גם שם אין כלום.וביז פורטל תתקנו את הכותרת לא עולה ולא נעליים.
  • 1.
    כן...מה עם "הפיילוט הסיני" ? (ל"ת)
    ם 24/07/2017 10:32
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.69%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ת"א נפט וגז מוסיף 2%, הבנקים מאבדים 1% - מגמה מעורבת בבורסה

טבע מתחזקת אחרי הגשת בקשה ל-FDA לאישור זריקה תת-עורית לסכיזופרניה; עסקת הייצוא למצרים לקראת אישור סופי ושותפויות הגז מזנקות; נאוויטס עם סיקור ראשוני של איי.בי.איי ואפסייד של כ-30%; מגזר הפיננסים נצבע באדום היום אחרי רצף של עליות בימים האחרונים

מערכת ביזפורטל |

  


המסחר במדדים במגמה מעורבת אחרי נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.3% העליות בת"א 90 נמחקות והמדד יורד 0.1%.

במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-1%, בעוד ת"א ביטוח יציב על שערי הפתיחה בנטיה לעליות קלות. ת"א נדל"ן עולה 0.1%, בעוד ת"א נפט וגז מזנק 2%.


בתום רצף דיונים שנמשך לתוך הלילה, משרד האנרגיה והשותפויות במאגר לוויתן הגיעו לסיכום שמאפשר להניע את אחת העסקאות המשמעותיות שנרשמו בענף האנרגיה הישראלי. ההסכם, שאמור להיחתם רשמית על ידי ראש הממשלה ביממה הקרובה, יאפשר יצוא גז טבעי למצרים בהיקפים שמעולם לא נחתמו קודם, ויהווה בסיס להרחבת פעילות המאגר בשנים הקרובות. מאחורי ההסכמות עומדת מערכת של שיקולים כלכליים, רגולטוריים ומדיניים, שמתחברת לצורך של שני הצדדים לייצב את משק האנרגיה שלהם ולבסס תשתיות ארוכות טווח.

על פי המתווה, לוויתן ייצא למצרים 130 BCM גז טבעי בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, באמצעות חברת Blue Ocean Energy המצרית. מבחינת השותפות - ניו-מד ניו-מד אנרג יהש  , שברון ורציו רציו פטרול יהש -1.86%   זה בעסקה שמאפשרת את ההשקעה בהרחבת יכולות ההפקה וההולכה של המאגר, כולל צינור חדש ומערכות שמיועדות להגדיל את קצב ההפקה. מנגד, משרד האנרגיה קיבל כמה התחייבויות שנועדו לשמר את ביטחון האנרגיה של ישראל: מחיר מוגדר לאספקה לשוק המקומי, וכן מנגנון שלפיו במקרה של תקלה במאגרים אחרים, לוויתן יפנה גז ישירות למשק הישראלי. זה גם מהלך שמחזיר חלק מהעקרונות שהיו במתווה הגז המקורי, ומייצר למדינה יכולת תכנון רחבה מול הביקוש הגובר - ישראל ומצרים מתקרבות לחתימה: מתווה יצוא הגז מלוויתן יוצא לדרך