
כאל מדווחת על 10% צמיחה ברווח הנקי ובהכנסות
הכנסות החברה עלו ברבעון ל-791 מליון שקל ועלו ב-10% בהשוואה לשנה שעברה ובהתאם, גם הרווח הנקי קפץ ב-20% ועומד על 100 מליון שקל
כאל עדיין על המדף ובנתיים, רבעון אחרי רבעון, רק מגדילה את האטרקטיביות שלה. תוצאות הרבעון השני של 2025 ממשיכות להראות צמיחה וככל הנראה רק ישפיעו לטובה על היכולת של דיסקונט דיסקונט -2.85% (שמחזיקה ב-72%) למכור אותה בשווי של 4 מיליארד שקל.
על אף השפעות המלחמה על הביקושים לאשראי והפעילות הכלכלית, החברה רשמה רווח נקי של 100 מיליון שקל, עלייה של כ-10% לעומת 92 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ובחציון הראשון של השנה הסתכם הרווח ב-197 מיליון שקל לעומת 179 מיליון שקל בתקופה המקבילה – גם כן עלייה של כ-10%.
החברה דיווחה על הכנסות של 791 מיליון שקל ברבעון השני, שמהוות גידול של כ-10% לעומת 722 מיליון שקל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה עמדו ההכנסות על 1.55 מיליארד שקל, עלייה של כ-12%.
תיק האשראי הצרכני גדל בכ-9% והסתכם ב־9.8 מיליארד שקל, וההוצאות על הפסדי האשראי ירדו ל-50 מיליון שקל לעומת 67 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
- להזמין מלון עם כאל ואיסתא - פלטפורמה חדשה תתחרה על התייר הישראלי
- כאל אטרקטיבית מתמיד עם 20% גדילה של רווח נקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך המאזן של החברה עמד בסוף הרבעון על 21.6 מיליארד שקל, עלייה של כ-4% לעומת השנה הקודמת, והתשואה להון (בנטרול אירועים חד-פעמיים) עמדה על 14.4% לעומת 14.2% אשתקד.
לוי הלוי, מנכ"ל כאל: "כאל ממשיכה במגמת צמיחה משמעותית ומסכמת את הרבעון השני עם תוצאות חזקות, זאת חרף המלחמה שהשפיעה על המחזורים והביקושים לאשראי. אנו רושמים רווח שיא של 100 מיליון שקל
וצמיחה בהכנסות, במחזורים, בתיק האשראי ובכל הפרמטרים המרכזיים. כאל מגיעה חזקה מתמיד לקראת ההיפרדות וממשיכה בפיתוח מנועי צמיחה ויישום של המיקודים האסטרטגיים".
צמיחה בשני מוקדי הרווח
הפעילות של כאל מתמקדת
בשני מוקדים של רווח. בהקשרי כרטיסי אשראי, ברבעון השני של 2025 הסתכמו ההכנסות מעסקאות בכרטיסי אשראי ב-545 מיליון שקל, עלייה של כ-14% לעומת 479 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחציון הראשון של השנה הגיעו ההכנסות בתחום זה ל־1.0כ- מיליארד שקל, עלייה של
כ־16% לעומת 917 מיליון שקל בתקופה המקבילה. מחזור העסקאות ברבעון עמד על 49.7 מיליארד שקל, גידול של כ-9% בהשוואה ל-45.5 מיליארד שקל בשנה הקודמת. מצבת הכרטיסים הפעילים המשיכה להתרחב והגיעה ל-3.9 מיליון כרטיסים, עלייה של כ-7% משנה לשנה, נתון המעיד על הרחבת בסיס
הלקוחות והמשך הביקוש לשירותי החברה בתחום הכרטיסים.
- הבורסה לניירות ערך: קפיצה של 80% ברווחים למרות המלחמה
- קמטק מדווחת על הכנסות של כ-123 מיליון דולר וצופה המשך צמיחה
- תוכן שיווקי למכור את קרן ההשתלמות על ה-S&P? היא סיפקה תשואה שלילית כשהמדד עלה
- טבע תוריד מחר את הבורסה - לקראת פתיחה אנגלית
בסקטור האשראי הצרכני ההכנסות מריבית נטו ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-244 מיליון שקל, עלייה של כ-8% לעומת 226 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במחצית
הראשונה של 2025 הגיעו ההכנסות ל-481 מיליון שקל, עלייה של כ-8% לעומת 446 מיליון שקל בחציון המקביל. תיק האשראי הצרכני צמח לכ-9.8 מיליארד שקל, עלייה של כ-9% לעומת השנה הקודמת. במקביל, ההוצאות להפסדי אשראי ירדו באופן משמעותי ל-50 מיליון שקל בלבד, לעומת 67 מיליון
שקל ברבעון המקביל, מה שמעיד על שיפור באיכות התיק וניהול סיכונים זהיר.
כאמור, תוצאות הרבעון השני ממשיכות להציב את דיסקונט בעמדה נוחה מאד. כאל נמצאת במגמת צמיחה מתמדת, הדדליין שנקבע לה על ידי ועדת שטרום הוא מאי 2027, ואפילו ארוך יותר,
היות במידה ודיסקונט יפחיתו את החזקותיהם לפחות מ- 25% הם יקבלו ארכה של שנה נוספת. זאת אומרת, שבבואם לקדם 2-3 הצעות לשלב הבא, הם יוכלו להסתמך על תוצאות הדוח כדי לאותת שהמחיר שהם מכוונים אליו, 4 מיליארד שקל, הוא מחיר ריאלי ומוצדק.
האטרקטיביות של
כאל ברורה. היא האחרונה שנותרה על המדף והיא מציגה תוצאות טובות יותר מהמתחרות, שכבר נמכרו. השוואה לנתוני 2024 מראה שכאל עשתה רווח נקי של 324 מליון שקל והציגה עלייה של 17%, בעוד שמקס הרוויחה 273 מליון שקל בלבד וישראכרט עמדה על 210 מליון שקל.