ישראייר: הכפילה את ההכנסות והגדילה השקעות - הרווח הנקי המייצג חיובי
ישראייר הכפילה את ההכנסות ברבעון הראשון להכנסות שיא, אך הציגה בשורת הרווח הנקי הפסדים. הסיבה לכך היא השקעה של רוב ההכנסות בהכשרת כח אדם לשם התרחבות עתידית. את ההשקעה הזאת אי אפשר לייחס לתזרים השקעה - ולכן בדוחות הרווחיות הגולמית נשחקה
ישראייר, חברת התעופה שבשליטת רמי לוי, מדווחת על הכנסות של 135.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, עליה של 110% לעומת 64.6 מיליון דולר בשנה שעברה, אך למרות העלייה המרשימה בהכנסות, הרווח הגולמי נותר זהה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-9.7 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית - לפי הדוחות - נשחקה וירדה ל-7.2% מ-15% ברבעון המקביל. ההפסד הנקי של החברה לרבעון הסתכם ב-6.8 מיליון דולר. בניטרול הוצאות חד פעמיות שהושקעו בהכשרת צוותי אוויר ורכישת מטוסים, הרווח הנקי של החברה חיובי ברבעון.
על פי החברה, הסיבה לעלות המכר הגבוהה שמעיבה על שורת הרווח הגולמי היא ארגון מחדש של נכסיה בשביל לצמוח. צי המטוסים של החברה גדל ב-6 מטוסים: 2 בהפעלה עצמית ו-4 בחכירה רטובה. נוסף על כך, החברה טוענת כי יחד עם הכשרת המטוסים לפעילות מסחרית, נדרשה הכשרה מהירה של צוותי אוויר. כל אלו הכבידו על שורת הרווח הגולמי של הרבעון הראשון לטובת רווחיות גבוהה יותר ברבעונים הבאים. יצויין שבענף התעופה הרבעון הראשון מאופיין בחולשה עונתית.
מצד אחד אומרת החברה שהיא נאבקת מול אתגרי צמיחה שהשפיעו מהותית על הרווחיות והשורה התחתונה, אך רק לפני חצי שנה החברה פרסמה דוחות לרבעון השלישי שהציגו הכנסות שיא של 166 מיליון דולר ורווח נקי של 20 מיליון דולר. ישראייר ברבעון שיא: ההכנסות עלו ל-166 מיליון דולר
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה הסתכם ב-31.5 מיליון דולר, תזרים המזומנים להשקעות הסתכם ב-45 מיליון דולר ותזרים המזומנים ממימון הסתכם בהכנסה של 1.4 מיליון דולר. סך הכל רשמה החברה ירידה במזומנים בשווי של 12 מיליון דולר. השינוי ביחס לשנה שעברה נובע בעיקר מרכישת מטוס ה-ABS ורכישת מטוס 320-200A בתמורה לסך של כ 39 מיליון דולר. סך של כ-25 מיליון דולר מומנו ממקורותיה העצמאיים של החברה. השינוי נובע גם מהשקעה ניכרת בטכנולוגיה ובציוד תעופתי, וטיפולי תחזוקה במטוסים וכן השקעה נטו בפיקדונות ויתרות חובה לזמן ארוך בסך של 1.5 מיליון דולר.
- בדרך להוזלה? ישראייר תטוס יומית לניו יורק החל מפסח 2026
- ישראייר רוכשת 20% ממועדון כרטיסי האשראי של רמי לוי וישראכרט - לפי שווי של 200 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התמונה שמצטיירת כאן היא שישראייר הכפילה את ההכנסות מחד, והכפילה ב-9 את ההפסדים מאידך, והכל בעת ובעונה אחת.
אם החברה אכן מכינה את השטח לפעילות אינטנסיבית יותר במהלך השנה, ייתכן והמשקיעים "יסלחו" לה על ההפסד הגדול. החברה מפרסמת במצגת שלה את צבר ההזמנות להמשך השנה, שנראה חזק ביחס לשנים עברו, זאת הודות לביטולי הטיסות מצד החברות הזרות בצל המשכות המלחמה.
- אחרי ההייפ, המשקיעים באקסונז' מופסדים בעשרות אחוזים
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה תקבלו בפיקדונות - והאם הם הופכים לאטרקטיביים יותר מקרנות...
מניית ישראייר עלתה החודש ב-15.8%. מתחילת השנה עלתה המניה 27.22% וב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה 67.8%. שווי השוק של החברה עומד על 649 מיליון שקל. בהיעדר רווח, אין לחברה מכפיל, אך מכפיל ההכנסות העתידי של החברה לפי הרבעון הראשון עומד על 0.33.
- 1.איפה אתה רואה שישראייר תטוס לארהב אין לזה התייחסות במצגת (ל"ת)ביטחון מלא מלא 22/05/2025 09:45הגב לתגובה זו

הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית של חברות הביטוח
אם חשבנו שהעושק של חברות הביטוח בפוליסות החיסכון מסתיים במסלולים על ה-S&P שם הם כנראה ניצלו את הנהירה הציבורית לאפיקים האלה, התבדינו. גם באפיק השמרני ביותר - הפוליסה השקלית הדפוס הזה ממשיך. זה אמור להיות מסלול סולידי שנותן לחוסכים יציבות, נזילות וביטחון, אבל בפועל הוא מכרה זהב בשביל חברות הביטוח ותשואת זבל לחוסכים. מדובר במוצר שמנוהלים בו למעלה משני מיליארד שקל מכספי הציבור, עם דמי ניהול שמגיעים עד ל-0.8% בשנה על השקעות שאין בהן כמעט ניהול ויש להם תחליפים באפס דמי ניהול - קרנות כספיות הן בדמי ניהול של כ-0.15%-0.2% והן מוצר עדיף שמספק תשואה טובה יותר, ופיקדונות בנקים עם אפס דמי ניהול ומק"מים גם עם אפס דמי ניהול, אך עם עמלת קנייה ומכירה (של 0.05% עד 0.1%). כל המוצרים האחרים נתנו בנטו יותר במבט לאחור ועם עלויות נמוכות יותר. איך אתם הייתם קוראים לזה? ניצול, עושק, שוד, אולי אפילו גניבה?
צריך להגיד שזה חוקי. חברות הביטוח פועלות בהתאם לחוק, אם החוק מאפשר אז הן נכנסות לשם, אבל שלא יתפלאו אחר כך שהן בהדרגה הופכות לשנואות - הבנקים "זכו בצדק" בטייטל של הגופים השנואים במדינה, אבל חברות הביטוח מתקרבות לשם בצעדי ענק עם ביטוחים יקרים, דמי ניהול מופרזים וניצול של חוסר הידע של הציבור. לא הוגן ולא הגון, אבל טוב לכיס - חברות הביטוח בשנת שיא ברווחים וזה מתבטא בזינוק במניות בבורסה.
ובחזרה למוצר השקלי. מוצר פשוט עם הרבה תחליפים. פוליסת חיסכון שקלית היא הפוליסה הסולידית ביותר, אמורה להניב תשואה חסרת סיכון. הסיכון מגיע ממקור אחר לגמרי - מדמי הניהול.
במרכז התמונה נמצאת הראל, היא מנהלת כ-727 מיליון שקל במסלול השקלִי וגובה עליו 0.76% דמי ניהול. מדובר בכ-5.5 מיליון שקל שנגבים מדי שנה מהחוסכים על השקעה שהניבה 4.5% בשנה האחרונה, מתחת לתשואה של קרנות הכספיות, רק שבקרנות הכספיות זה הנטו. בפוליסה צריך לתת 0.76% להראל וזה משאיר סדר גודל של 3.75%.
- הקרן המכניסה ביותר בישראל - הנה הסיבה (השלילית) שאף אחד לא עוזב אותה
- תביעת הדיבה של היזם נדחתה: הדיירים זעמו - ובצדק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל הפוליסות חיסכון הן בסביבה דומה של תשואה נטו - מתחת למכשירים האחרים, הראל היא לא היחידה, אבל היא הגדולה ביותר.
בדקנו את כל הגופים -התשואה הממוצעת בפוליסות השקליות עומדת על כ-4.5% ברוטו לשנה ואם ננכה מזה את דמי הניהול - שנעים סביב 0.7%-0.8% - נשאר עם תשואה של כ-3.7% בנטו. הפיקדונות בתקופה הזו הניבו מעל 4% (ועד 4.4%), הקרנות הכספיות כ-4.5%.
חוץ מהראל שהיא הגדולה ביותר, יש פוליסה למגדל שגובה דמי ניהול של 0.78%, הפניקס 0.74%, ו-כלל עם 0.72%.

אחרי ההייפ, המשקיעים באקסונז' מופסדים בעשרות אחוזים
עוד חוזר הניגון: חברת ה-AI הביטחונית שהונפקה בסוף אוגוסט מבית היוצר של יזמי רייזורלאבס רכבה על גל ההתלהבות סביב טכנולוגיה וביטחון, אך לאחר הייפ ראשוני איבדה גובה והמשקיעים נותרו עם הפסד עמוק
אקסונז’ ויז’ן אקסונז ויזן -0.72% הגיעה לבורסה בזמן המושלם מבחינתה. מפגש בין שני סקטורים חמים במיוחד - ביטחוני ובינה מלאכותית. ההנפקה הושלמה בסוף אוגוסט לפי שווי לפני הכסף של כ-130 מיליון שקל בהובלת אקטיב חיתום, כשבחבילה
הוצעו גם מניות וגם כתבי אופציה, ובסך הכול דווח על גיוס בהיקף של כ-40 מיליון שקלים, עם דיווחים על עודף ביקושים בהנפקה, שהובילו לעליות בימי המסחר הראשונים שלה.
אבל אחרי הפתיחה הסוערת המציאות שנותרה פחות נוצצת. המניה רשמה בשיאה מחיר של כ-9 שקל למניה,
עלייה של כ-40% ממחיר הפתיחה בבורסה, אך מאז ספגה לחץ מכירות ושווי השוק כבר נע סביב 86 מיליון שקל והמניה נסחרה איבדה מעל 30% מאז החלה להיסחר. החלק הכואב יותר הוא שמי שנכנסו בהתלהבות בגל העליות הראשוני, במיוחד המשקיעים הקטנים, ספגו ירידה חדה של כמעט 50%, בעוד
המוסדיים שהשתתפו בהנפקה מופסדים כ-30% על הנייר, וקיבלו במתנה גם אופציה כך שהמחיר האפקטיבי שלהם נמוך יותר, אך הם עדיין רושמים הפסד לא קטן.
"עוד חוזר הניגון"
מאחורי אקסונז’ עומדים שלושת היזמים מאחורי חברת רייזורלאבס רייזור -0.88% רז רודיטי, עידו רוזנברג ומיכאל זולוטוב, שגרמו הפסד כואב למשקיעים עם ירידה של כ-67% מאז החלה רייזור להיסחר בבורסה. הם חזרו עם הבטחה “ללמוד מהטעויות” ולהביא מודל עסקי ממוקד יותר לשוק הביטחוני. אגב רייזור, בשנתיים האחרונות החברה רשמה רק הזמנה אחת בשנתיים האחרונות. להרחבה - הזמנה אחת בשנתיים; האם רייזור בדרך למטה?
עם זאת, עוד לפני הנפקה עלו תהיות לגבי המצב של החברה: גירעון בהון העצמי והיסטוריית הפסדים,
נקודות שעלו בתשקיף ובסיקור שלו כאן - חברת AI לשוק הביטחוני - נשמע מבטיח, אבל אל תרוצו לקנות.
- הזמנה אחת בשנתיים; האם רייזור בדרך למטה?
- מנכ"ל רייזור: "היעד שלנו זה להביא עסקת רישוי משמעותית עוד השנה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברמה העסקית, אקסונז’ מציגה יכולות AI לסביבה
טקטית (התמצאות, איתור מטרות, ISR ורכבים בלתי-מאוישים) עם פריסות מבצעיות בצה”ל והזמנות ראשונות בחו”ל. אבל בנתונים היבשים, החברה עוד בשלב חדירה: הכנסות 2024 סביב 16 מיליון שקל וה-EBITDA שלילי, כך שהדרך לשולי רווח יציבים עוד ארוכה ותלויה בקצב הזמנות, בהמרת פיילוטים
לחוזים וביכולת לספק. על פי מקורות מדובר בתהליכים ארוכים עשויים לקחת מספר רבעונים ואף שנים, ולכן קצב הצמיחה לפחות בשלב זה עשוי להיות מתון. כלומר מדובר בסיפור צמיחה מוקדם שמשקף סיכון ביצוע לא קטן.