ישראייר: הכפילה את ההכנסות והגדילה השקעות - הרווח הנקי המייצג חיובי
ישראייר הכפילה את ההכנסות ברבעון הראשון להכנסות שיא, אך הציגה בשורת הרווח הנקי הפסדים. הסיבה לכך היא השקעה של רוב ההכנסות בהכשרת כח אדם לשם התרחבות עתידית. את ההשקעה הזאת אי אפשר לייחס לתזרים השקעה - ולכן בדוחות הרווחיות הגולמית נשחקה
ישראייר, חברת התעופה שבשליטת רמי לוי, מדווחת על הכנסות של 135.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, עליה של 110% לעומת 64.6 מיליון דולר בשנה שעברה, אך למרות העלייה המרשימה בהכנסות, הרווח הגולמי נותר זהה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-9.7 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית - לפי הדוחות - נשחקה וירדה ל-7.2% מ-15% ברבעון המקביל. ההפסד הנקי של החברה לרבעון הסתכם ב-6.8 מיליון דולר. בניטרול הוצאות חד פעמיות שהושקעו בהכשרת צוותי אוויר ורכישת מטוסים, הרווח הנקי של החברה חיובי ברבעון.
על פי החברה, הסיבה לעלות המכר הגבוהה שמעיבה על שורת הרווח הגולמי היא ארגון מחדש של נכסיה בשביל לצמוח. צי המטוסים של החברה גדל ב-6 מטוסים: 2 בהפעלה עצמית ו-4 בחכירה רטובה. נוסף על כך, החברה טוענת כי יחד עם הכשרת המטוסים לפעילות מסחרית, נדרשה הכשרה מהירה של צוותי אוויר. כל אלו הכבידו על שורת הרווח הגולמי של הרבעון הראשון לטובת רווחיות גבוהה יותר ברבעונים הבאים. יצויין שבענף התעופה הרבעון הראשון מאופיין בחולשה עונתית.
מצד אחד אומרת החברה שהיא נאבקת מול אתגרי צמיחה שהשפיעו מהותית על הרווחיות והשורה התחתונה, אך רק לפני חצי שנה החברה פרסמה דוחות לרבעון השלישי שהציגו הכנסות שיא של 166 מיליון דולר ורווח נקי של 20 מיליון דולר. ישראייר ברבעון שיא: ההכנסות עלו ל-166 מיליון דולר
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה הסתכם ב-31.5 מיליון דולר, תזרים המזומנים להשקעות הסתכם ב-45 מיליון דולר ותזרים המזומנים ממימון הסתכם בהכנסה של 1.4 מיליון דולר. סך הכל רשמה החברה ירידה במזומנים בשווי של 12 מיליון דולר. השינוי ביחס לשנה שעברה נובע בעיקר מרכישת מטוס ה-ABS ורכישת מטוס 320-200A בתמורה לסך של כ 39 מיליון דולר. סך של כ-25 מיליון דולר מומנו ממקורותיה העצמאיים של החברה. השינוי נובע גם מהשקעה ניכרת בטכנולוגיה ובציוד תעופתי, וטיפולי תחזוקה במטוסים וכן השקעה נטו בפיקדונות ויתרות חובה לזמן ארוך בסך של 1.5 מיליון דולר.
- בדרך להוזלה? ישראייר תטוס יומית לניו יורק החל מפסח 2026
- ישראייר רוכשת 20% ממועדון כרטיסי האשראי של רמי לוי וישראכרט - לפי שווי של 200 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התמונה שמצטיירת כאן היא שישראייר הכפילה את ההכנסות מחד, והכפילה ב-9 את ההפסדים מאידך, והכל בעת ובעונה אחת.
אם החברה אכן מכינה את השטח לפעילות אינטנסיבית יותר במהלך השנה, ייתכן והמשקיעים "יסלחו" לה על ההפסד הגדול. החברה מפרסמת במצגת שלה את צבר ההזמנות להמשך השנה, שנראה חזק ביחס לשנים עברו, זאת הודות לביטולי הטיסות מצד החברות הזרות בצל המשכות המלחמה.
- מה יקרה מחר בבורסה? המניה שתזנק ב-8.5% ועל מניות הביטוח
- מחלבות גד בדרך לבורסה, האם המחיר אטרקטיבי?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות...
מניית ישראייר עלתה החודש ב-15.8%. מתחילת השנה עלתה המניה 27.22% וב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה 67.8%. שווי השוק של החברה עומד על 649 מיליון שקל. בהיעדר רווח, אין לחברה מכפיל, אך מכפיל ההכנסות העתידי של החברה לפי הרבעון הראשון עומד על 0.33.
- 1.איפה אתה רואה שישראייר תטוס לארהב אין לזה התייחסות במצגת (ל"ת)ביטחון מלא מלא 22/05/2025 09:45הגב לתגובה זו

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר
ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"
זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.
רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי
קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום.
קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- התנפצו לכם החלונות בזמן מלחמה? המדריך המלא לקבלת פיצוי
- אחרי זינוק של 50%, האם העלייה במניית קליל מוצדקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיקרי התוצאות
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

מה יקרה מחר בבורסה? המניה שתזנק ב-8.5% ועל מניות הביטוח
מניות הביטוח - ההיסטוריה, ההווה והעתיד
אייל דבי, מנהל המחקר של בנק לאומי הוא אנליסט מקצועי, מנוסה ו...עקשן. בהשקעות לטווח ארוך צריך להיות עקשן. אם אתה יודע שמשהו מעוות, בסוף זה יתוקן. גם שלמה אליהו עקשן, וגם הוא האמין שאם משהו מעוות בסוף זה יתוקן. העיוות בתמחור של מניות הביטוח צעק לשמיים עשרות שנים - חברות הענק האלו נסחרו ב-0.3-0.4 על ההון העצמי. משקיעים ברחו מהם כי לא הבינו את הדוחות הכספיים. תחום הביטוח מאוד מורכב ותלוי באינסוף פרטים - רגולציה, ריבית, עקום תשואה, שרפות בעולם, תוחלת חיים.
לפני כ-4-5 שנים, החברות האלו היו במשבר גדול - הריבית הנמוכה פגעה בהם, הרגולטור הטיל הוראות שנדרשו מהם להפריש סכומי עתק. מנכ"ל של חברת ביטוח גדולה אמר לנו אז ביושר כששאלנו אותו אם הוא יודע לקרוא ולנתח דוחות של החברה שלו - "אני לא מבין את הדוחות הכספיים, אף אחד לא מבין אותם, יש כמות אדירה של גורמים משתנים שמשפיעה על הדוחות שלנו. יש לנו הערכה של רווח מייצג, אבל בפועל, בגלל התנודתיות בשווקים, השינויים הרגולטורים, והריבית, אנחנו מדווחים על מספרים שונים לחלוטין". אז הוא חשש מהפסדים נוספים ומתקופה קשה, וחודשים לאחר מכן החלה הקורונה שהיתה נעלם גדול. המניות המשיכו לקרוס.
בכל הזמן הזה, ולמעשה הרבה לפני - במשך כ-10-15 שנים, אייל דבי מאמין בתחום הביטוח. שלמה אליהו, לא סתם מאמין הוא רכש את השליטה במגדל. שניהם ראו את העיוות הגדול - חברות הביטוח הן מפלצות של ביטוח ושל ניהול כספי לקוחות. התחומים האלו לא יכולים להפסיד כלכלית. ביטוח זה סטטיסטיקה. אתם מרוויחים פער מסוים, קופון ביחס להתפלגות הנורמלית לתוחלת מסוימת - אם הסיכוי שתהיה שריפה הוא X והנזק הוא Y ויש לכם 1 מיליון אנשים שעשו כיסוי כזה, אז אתם יודעים שיש לכם תוחלת של הפסד מסוים. תגבו פי 1.5 מהתוחלת הפסד והרווחתם. הרווחתם - 20 שנה ואז הגיעה השריפה, ועדיי אתם מאוד רווחיים. במספרים גדולים ובמגוון ביטוחים, אין מקום להפסדים.
ניהול כספים זה עסק נהדר - אתם לוקחים קופון - דמי ניהול, ומעבר לכך, בחברות הביטוח יש גם פוליסות משתתפות ברווחים וזה בכלל מצוין, הן סוג של קרן גידור שלוקחת רווחים מהרווח של הלקוחות. ולמרות זאת, היה עיוות ענק בשוק. בשעה שמניות הפיננסים והבנקים בראשם זינקו, הביטוח היה תקוע. בשנתיים האחרונות על רקע הגאות בשוק ההון ועל רקע האימפוטנטיות של הרגולטור, לצד שינוי הדיווח החשבונאי שהפך לברור יותר למשקיעים, מניות הביטוח זינקו פי 3-4. אייל דבי צדק. שלמה אליהו צדק והפך את ההשקעה שלו לרווחית מאוד. 90% מהזמן הוא היה בהפסד עליה, ועכשיו הוא מורווח (עם דיבידנדים) בערך פי 3.5.
- הביטקוין מזנק, שער הדולר צונח בעולם - גם בישראל;
- מדד הביטוח טיפס ב-8.4% בהובלת מגדל; אלוני חץ עלתה ב-4.4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסבלנות משתלמת - אבל סבלנות זה למשקיעים ארוכי טווח.
וצריך להסתכל קדימה - האם חברות הביטוח מעניינות כעת? התשובה היא כנראה לא. גופים פיננסים מקבלים דיסקאונט בתמחור כי הם נתונים לרגולציה. הבנקים וחברות הביטוח עושים מאיתנו צחוק מאז המלחמה. למעשה, ג לפני זה, אבל מאז המלחמה אין פיקוח, אין רגולטור, הם גורפים כסף גדול - מספיק להסתכל על הרווחיות של הבנקים , על הריבית הנמוכה בפקדונות, עושק העו"ש; וגם - תסתכלו על הרווחיות הגדולה בתחום ביטוח הרכב וביטוח החיים. אין מישהו שדואג לציבור. הרווחים מזנקים, אבל האיום של רגולטור חזק לא מתומחר. איך זה ייתכן שבמשך שנים רבות חברות ביטוח נסחרו ב-0.5-0.6 על ההון שלהם בגלל האיומים הגדולים ועכשיו כולם מקבלים את זה שהן נסחרות ב-1.4-1.8 על ההון. אז היה עיוות, כנראה שגם עכשיו יש עיוות, אבל הוא לא מאוד גדול.