ישראייר ברבעון שיא: ההכנסות עלו ל-166 מיליון דולר
חברת ישראייר רשמה ברבעון השלישי של 2024 הכנסות שיא של 166 מיליון דולר, לעומת 143 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2023. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-20 מיליון דולר, עלייה של 50% לעומת 13 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
רבעון חזק לחברות התעופה
לצד הדוחות של אל על גם ישראייר מראה צמיחה. ברבעון זה הטיסה החברה כ-570 אלף נוסעים, עם למעלה ממיליון נוסעים מראשית השנה, וקצב שנתי של 1.4 מיליון נוסעים – גידול של למעלה מ-40% לעומת 2023. החברה ביצעה כ-4,000 קטעי טיסה בינלאומיים, לעומת 2,900 קטעים ברבעון המקביל, תוך עלייה של 23% בתפוקת כמות הטיסות לעובד, על אף למעלה מ-5,000 ימי מילואים שביצעו עובדיה מראשית השנה.
הרווחיות הגולמית הגיעה ל-36 מיליון דולר (21.5% מההכנסות), בהשוואה ל-26 מיליון דולר (18.2%) ברבעון המקביל. הגידול נבע משיפור בשיעורי התפוסה והכפלת ההכנסות ממוצרים נלווים, שהגיעו לקצב שנתי של למעלה מ-30 מיליון דולר.
- ישראייר רוכשת 20% ממועדון כרטיסי האשראי של רמי לוי וישראכרט - לפי שווי של 200 מ' שקל
- אורי סירקיס: ״השנה הזו תהיה טובה יותר מהשנה הקודמת״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתשעת החודשים הראשונים של השנה חל שיפור משמעותי ברווחיות הגולמית והתפעולית, עם שיפור של 19 מיליון דולר ברווח הנקי בנטרול הכנסות חד-פעמיות. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת השתפר ב-20 מיליון דולר, וצבר ההזמנות בפעילות הסיטונאית הבינלאומית של החברה הגיע ל-313 מיליון דולר – שיא של כל הזמנים, המהווה גידול של 85 מיליון דולר לעומת המחזור של 2023.
עם זאת, החברה ציינה כי המלחמה פגעה בפעילות התיירות הנכנסת, הגדילה את עלויות התפעול בשל הצבת מטוסים חכורים מחוץ לישראל, והובילה לתשלומי פיצוי לנוסעים בעקבות שינויים בלוחות הטיסות. הנהלת ישראייר שיבחה את עובדיה על מאמציהם להבטיח את עמידת החברה ביעדיה התפעוליים ובשירות ללקוחות.
- הכשרת הישוב מגייסת כ-100 מיליון שקל מהמוסדיים
- שוק האג"ח הקונצרני: ירידה של 10% באוקטובר אך זינוק של 200% בשנתיים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר; קרדיט: שלומי יוסף
מישראייר נמסר: ״תוצאות השיא המדווחות היום, הינן אבן דרך משמעותית, של הבשלת תהליכי פיתוח, השקעות בטכנולוגיה ובציוד תעופתי. תוצאות אלו הינן פרמננטיות, ומהוות בסיס חזק ויציב לתכנון התקציבי לשנת 2025 , שמטרתו, להבטיח המשך מגמת צמיחה בכמות הנוסעים וברווח הנקי. קצב הטסת הנוסעים בשנת 2024, עשוי לעבור רף של 1.4 מיליון נוסעים – גידול של למעלה מכ-40 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. בשנה הבאה, מגמת הצמיחה תימשך ואנו מצפים להטיס מעל 1.6 מיליון נוסעים.
למלחמה, השפעות חיוביות ארוכות טווח בפיתוח רשת הנתיבים ובהעדפתם ובבחירתם של הנוסעים בישראייר, המשדרת יציבות והוגנות מסחרית. הנהלת ישראייר, הקפידה בכל התקופה המאתגרת, למצב ולמתן את תמחור היעדים, בדגש על יעדים בהם נרשמו ביקושי שיא, בימים או בתקופות לחץ, בשל ביטולי טיסות מצד החברות הזרות. למדיניות זו השפעה חיובית ארוכת טווח, ובהבטחה למשקיעיה כי תוצאות השיא אינן חד פעמיות לשנת 2024.
ישראייר מבקשת להודות לעובדי החברה על המחויבות וההשקעה העצומה, שהובילו לרבעון שיא כל הזמנים .הישגי הרבעון הם תוצאה של עבודה קשה ומאמץ משותף לכולם, ומהווים בסיס איתן לקראת האתגרים וההזדמנויות העסקיות הצפויים בהמשך הדרך".
שווי השוק של ישראייר עומד על 514.9 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-34%, ו-42% ב-12 החודשים האחרונים.

מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
מה שהיה היה - אבל תלמדו את הלקח החשוב בסיפור של אקסונז' ויז'ן לפעם הבאה
אחרי ירידות חדות בשווי החברה, יו"ר אקסונז’ ויז’ן אקסונז ויזן 3.94% ובעל המניות הגדול בחברה, רז רודיטי, רוכש מניות בשוק, במחירים שנמוכים בעשרות אחוזים ממחיר ההנפקה. מהדיווחים האחרונים לבורסה עולה כי רודיטי רכש מניות בשערים של 452 אגורות ב-21 באוקטובר ו-413 אגורות ב-27 באוקטובר, והגדיל את אחזקתו לכ-5.14 מיליון מניות, כ-28% מההון, בהיקף כספי של כ-100 אלף שקל. הרכישות מתבצעות כאמור על רקע ירידה חדה של למעלה מ-40% במניה מאז ההנפקה בסוף אוגוסט, רק לפני חודשיים אז גויסו כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף. נציין כי רודיטי רכש מניות בימים הראשונים של החברה בבורסה, במחיר של כ-682 אגורות למניה, בהיקף גבוה יותר של כ-130 אלף שקל. כיום נסחרת החברה בשווי של כ-75 מיליון שקל בלבד. מי השקיע בחברה הזו עם גירעון בהון ועם הכנסות נמוכות, רק בגלל מילות באזז? מי השקיע ביזמים שכבר הפילו את המשקיעים בעבר? גם המוסדיים השתתפו. למרות שהכתובת היתה על הקיר:
מכר למשקיעים יקר וקונה בחזרה בזול
אז עכשיו, אחרי שהמשקיעים שפכו 40 מיליון שקל ואחרי נפילה במניה, בעל השליטה "מביע אמון" עם השקעה זניחה. אגב, חשוב להבהיר משהו חשוב. השווי של החברה לא ירד ב-40%, הוא בעצם התרסק הרבה יותר. השווי של פעילות החברה - דגש על פעילות החברה בהנפקה היה 130 מיליון שקל (שווי פעילות בלי קשר למזומנים בחברה). השווי כעת 75 מיליון שקל, אבל יש מזומנים בקופה. בנטרול המזומנים השווי 35 מיליון שקל. יש כאן נפילה של 70% בשווי הפעילות. התרסקות. המשמעות אגב, שאדון רז רודיטי קנה מניות בשליש מחיר אחרי חודשיים.
הרכישה האחרונה הייתה יכולה להיות הבעת אמון, ואולי היא כזו, אבל הסכום נמוך ואיפה הוא היה כל הדרך למטה. עכשיו באים?
מבדיקת ביזפורטל עולה שדווקא הציבור היה הקונה הדומיננטי בגל העליות של ספטמבר, בעוד המוסדיים שמימנו את ההנפקה החלו למכור בהדרגה. אותם משקיעים קטנים שבנו על ההייפ והאמינו להבטחות “ללמידה מהעבר” נותרו תקועים עם מניות שרחוקות ביותר מ-50% ממחיר הרכישה, וצריכים עלייה של 100% במניה בשביל "חילוץ", בזמן שבעל השליטה מנצל את המומנטום השלילי כדי לאסוף מניות.
לצד הציבור שהקפיץ את המניה על ההייפ, גם לגופים המוסדיים לא חלק ב"אשמה". מי שהשתתפו בהנפקה מתוך אמונה שמדובר ב"מניה חמה" לשוק הישראלי, מצאו את עצמם כעת עם הפסד על הנייר או בלחץ למכור. משיחות עולה כי גוף שרכש בהנפקה ומחזיק במניה
מוכר בשבועות האחרונים באופן מתודי, מה שמעמיק את הלחץ על השער, במיוחד לאור העובדה שמדובר במניה עם מחזור ממוצע קטן (במהלך אוקטובר המחזור הממוצע היה קטן מ-500 אלף שקל ביום). זה אולי נראה כמו מהלך טכני, אבל בפועל המשמעות היא שמי שהיה אמור לשמור על המשמעת המקצועית
בעת השתתפות בהנפקה, נאלץ למכור בהפסד על חשבון החוסכים. במציאות של מחזורי מסחר נמוכים, גם מכירות בהיקף מתון מספיקות כדי לגרור את המניה מטה עוד כמה אחוזים בכל יום.
- רייזור: ההכנסות ברבעון הראשון זינקו כמעט פי 6
- רייזור: ההכנסות קפצו פי 2; "הצפי שלנו ל-2025 הוא גבוה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפקת הייפ שנעלם במהרה
ההנפקה של אקסונז’ ויז’ן בסוף אוגוסט לוותה באופטימיות
וביקושים גבוהים, כשהיא הגיעה בדיוק בזמן שבו השוק התלהב מבינה מלאכותית ומהסקטור הביטחוני. החברה גייסה כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף, והמניה זינקה בכ-40% בימים הראשונים למסחר. למרות ההייפ החברה הציגה גירעון בהון העצמי, הפסדים מצטברים
והכנסות שנתיות של כ-16 מיליון שקל בלבד וכשהמציאות דפקה בדלת המניה נפלה. מי שנכנסו בהתלהבות בגל העליות, בעיקר המשקיעים הקטנים, ספגו ירידות חדות של כמעט 50%, בעוד שגם המוסדיים שהשתתפו בהנפקה נותרו עם הפסד על הנייר. מאחורי החברה עומדים שלושת היזמים מרייזורלאבס,
רז רודיטי, עידו רוזנברג ומיכאל זולוטוב, שהבטיחו “ללמוד מהעבר”, אך בשוק נראה כי “עוד חוזר הניגון” (אחרי ההייפ, המשקיעים באקסונז' מופסדים בעשרות אחוזים).

בגלל הורדת התחזיות -הורדת דירוג לתדיראן
מעלות מורידה את הדירוג של תדיראן בנוץ' אחד, ברקע הורדת התחזיות וביצועים תפעוליים שהיו נמוכים מהצפי
חברת תדיראן גרופ תדיראן גרופ סופגת מכה נוספת, והפעם היא מגיעה מכיוון שוק החוב. סוכנות הדירוג S&P מעלות (Maalot) הורידה את דירוג המנפיק של החברה ל-'ilA+'
פעולת הדירוג מגיעה כהמשך ישיר לעדכוני התחזיות של החברה כלפי מטה. סוכנות הדירוג מציינת במפורש כי ההורדה נובעת בעיקר מהיחלשות הפרופיל הפיננסי של החברה, כמו גם התוצאות התפעוליות שהיו נמוכות מהצפי.
נזכיר כי תדיראן הודיעה על קיצוץ משמעותי בתחזית ההכנסות ל-2026 ל-2.5 מיליארד שקל בלבד, ירידה של 45% לעומת היעד המקורי של 4.5 מיליארד שקל שהוצג במאי 2024. העדכון נבע בין היתר מהערכה מחודשת של קצב הצמיחה המתון בשוק הסולארי באיטליה, מה שהוביל להפחתת מוניטין לא תזרימית של 73 מיליון שקל על חברת הבת VP Solar. בנוסף, מימוש הפוטנציאל בתחום מערכות האגירה בישראל נדחה לשלהי 2026 ולשנים מאוחרות יותר. מדובר בעדכון שלישי כלפי מטה בתוך שנה, המשקף פער עצום בין הצהרות ההנהלה למציאות העסקית בשווקי האנרגיה. להרחבה - תדיראן שוב מאכזבת את המשקיעים - מעדכנת תחזיות למטה
החולשה בפעילות ובפרופיל הפיננסי
השיקול המרכזי להורדה הוא פער משמעותי בין ציפיות הצמיחה המקוריות לבין הביצועים בפועל בתחומי הפעילות המרכזיים, קרי מוצרי
צריכה ואנרגיה מתחדשת
- תדיראן נכנסת לתחום קירור חוות השרתים
- תדיראן: ההכנסות עלו, הפסד של 43.6 מיליון בשל שיערוך VP סולאר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היחלשות
הפרופיל הפיננסי באה לידי ביטוי ביחסים המתואמים. יחס חוב ל-EBITDA המתואם עמד על כ-3.9x ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2025

