ישראייר ברבעון שיא: ההכנסות עלו ל-166 מיליון דולר
חברת ישראייר רשמה ברבעון השלישי של 2024 הכנסות שיא של 166 מיליון דולר, לעומת 143 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2023. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-20 מיליון דולר, עלייה של 50% לעומת 13 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
רבעון חזק לחברות התעופה
לצד הדוחות של אל על גם ישראייר מראה צמיחה. ברבעון זה הטיסה החברה כ-570 אלף נוסעים, עם למעלה ממיליון נוסעים מראשית השנה, וקצב שנתי של 1.4 מיליון נוסעים – גידול של למעלה מ-40% לעומת 2023. החברה ביצעה כ-4,000 קטעי טיסה בינלאומיים, לעומת 2,900 קטעים ברבעון המקביל, תוך עלייה של 23% בתפוקת כמות הטיסות לעובד, על אף למעלה מ-5,000 ימי מילואים שביצעו עובדיה מראשית השנה.
הרווחיות הגולמית הגיעה ל-36 מיליון דולר (21.5% מההכנסות), בהשוואה ל-26 מיליון דולר (18.2%) ברבעון המקביל. הגידול נבע משיפור בשיעורי התפוסה והכפלת ההכנסות ממוצרים נלווים, שהגיעו לקצב שנתי של למעלה מ-30 מיליון דולר.
- ישראייר רוכשת 20% ממועדון כרטיסי האשראי של רמי לוי וישראכרט - לפי שווי של 200 מ' שקל
- אורי סירקיס: ״השנה הזו תהיה טובה יותר מהשנה הקודמת״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתשעת החודשים הראשונים של השנה חל שיפור משמעותי ברווחיות הגולמית והתפעולית, עם שיפור של 19 מיליון דולר ברווח הנקי בנטרול הכנסות חד-פעמיות. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת השתפר ב-20 מיליון דולר, וצבר ההזמנות בפעילות הסיטונאית הבינלאומית של החברה הגיע ל-313 מיליון דולר – שיא של כל הזמנים, המהווה גידול של 85 מיליון דולר לעומת המחזור של 2023.
עם זאת, החברה ציינה כי המלחמה פגעה בפעילות התיירות הנכנסת, הגדילה את עלויות התפעול בשל הצבת מטוסים חכורים מחוץ לישראל, והובילה לתשלומי פיצוי לנוסעים בעקבות שינויים בלוחות הטיסות. הנהלת ישראייר שיבחה את עובדיה על מאמציהם להבטיח את עמידת החברה ביעדיה התפעוליים ובשירות ללקוחות.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר; קרדיט: שלומי יוסף
מישראייר נמסר: ״תוצאות השיא המדווחות היום, הינן אבן דרך משמעותית, של הבשלת תהליכי פיתוח, השקעות בטכנולוגיה ובציוד תעופתי. תוצאות אלו הינן פרמננטיות, ומהוות בסיס חזק ויציב לתכנון התקציבי לשנת 2025 , שמטרתו, להבטיח המשך מגמת צמיחה בכמות הנוסעים וברווח הנקי. קצב הטסת הנוסעים בשנת 2024, עשוי לעבור רף של 1.4 מיליון נוסעים – גידול של למעלה מכ-40 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. בשנה הבאה, מגמת הצמיחה תימשך ואנו מצפים להטיס מעל 1.6 מיליון נוסעים.
למלחמה, השפעות חיוביות ארוכות טווח בפיתוח רשת הנתיבים ובהעדפתם ובבחירתם של הנוסעים בישראייר, המשדרת יציבות והוגנות מסחרית. הנהלת ישראייר, הקפידה בכל התקופה המאתגרת, למצב ולמתן את תמחור היעדים, בדגש על יעדים בהם נרשמו ביקושי שיא, בימים או בתקופות לחץ, בשל ביטולי טיסות מצד החברות הזרות. למדיניות זו השפעה חיובית ארוכת טווח, ובהבטחה למשקיעיה כי תוצאות השיא אינן חד פעמיות לשנת 2024.
ישראייר מבקשת להודות לעובדי החברה על המחויבות וההשקעה העצומה, שהובילו לרבעון שיא כל הזמנים .הישגי הרבעון הם תוצאה של עבודה קשה ומאמץ משותף לכולם, ומהווים בסיס איתן לקראת האתגרים וההזדמנויות העסקיות הצפויים בהמשך הדרך".
שווי השוק של ישראייר עומד על 514.9 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-34%, ו-42% ב-12 החודשים האחרונים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳