הכנסות דניה ברבעון עלו ב-19% - 1.65 מיליארד שקל
צבר ההזמנות של החברה עמד על 13.7 מיליארד שקל לעומת 12.2 מיליארד שקל בסוף 2024 ו-13.2 מיליארד שקל בסוף הרבעון המקביל
חברת הבנייה והתשתיות דניה דניה סיבוס 0.66% מקבוצת לפידות דיווחה על הכנסות של 1.65 מיליארד שקל ברבעון הראשון, עלייה של 19% לעומת הכנסות של 1.38 מיליארד שקל ברבעון המקביל. החברה ציינה כי ברבעונים האחרונים חלה עלייה משמעותית
בהיקף פעילותה, וזאת על אף האתגרים שנוצרו בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
הרווח הנקי הסתכם ב-42.3 מיליון שקל, שיעור דומה לרווח הנקי בתקופה מקבילה אשתקד. כמו כן ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכם בכ-73.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-67.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון הראשון לשנת 2025 עמד על כ-13.7 מיליארד שקל (ללא פרויקט הקו הכחול). זאת לעומת צבר הזמנות של כ-13.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד וצבר של כ-12.2 מיליארד שקל בסוף שנת
2024. לאחר תאריך המאזן התקשרה החברה בפרויקטים נוספים בהיקף של כ-1.3 מיליון שקל.
יתרות המזומנים בקופת החברה עומדות על כ-647 מיליון שקל, כאשר החברה ללא חוב תאגידי כלל. ההון העצמי של החברה ליום 31.03.2025 הסתכם בכ- 782 מיליון שקל. בנוסף, דירקטוריון
החברה החליט על חלוקת דיבידנד ברבעון הראשון לבעלי המניות בהיקף של 40 מיליון שקל.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"דניה גאה בהשלמת הסגירה הפיננסית של פרויקט הקו הכחול בירושלים-פרויקט לאומי בעל חשיבות רבה שבו לדניה תפקיד מרכזי בהקמתו וייזומו", מסר רונן גינזבורג, מנכ"ל קבוצת דניה. "פרויקט זה מצטרף לשורת פרויקטי BOT נוספים ומורכבים בהם החברה לוקחת חלק. דניה ממשיכה להתרחב ולגדול בהיקפי הביצוע, תוך שמירה על צבר הזמנות גבוה, איתנות פיננסית ויציבות תפעולית. החברה פועלת ללא חוב תאגידי כלל, וכל זאת תוך שמירה על רווחיות גבוהה, גם בתקופות מאתגרות. דניה תמשיך להוביל את תחום הבניה והתשתיות ולחזק את מעמדה בשוק, מתוך תחושת שליחות וגאווה גדולה בבניית הארץ".
"דוחות דניה משקפים את מעמדה של החברה כאחת המרכזיות והיציבות בענף התשתיות והבניה בישראל, תוצאה של תכנון אסטרטגי
ארוך טווח, ניהול אחראי וניסיון מצטבר בסביבה משתנה", מסר יעקב לוקסנבורג, יו"ר דניה. "גם בתקופה הנוכחית, המאופיינת באי ודאות ואתגרים מאקרו-כלכליים, הפעילות מתבצעת תוך מיקוד בתחומי הליבה, שמירה על גמישות תפעולית וניצול הזדמנויות עסקיות, שנועדו להבטיח תשואה יציבה,
חיובית ולאורך זמן".
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 2.98% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026
