פריון מודיעה על אסטרטגיה ומינויים חדשים; המניה קופצת
אחרי שירדה ב-70% בשנה האחרונה, פריון מדווחת על אסטרטגיה חדשה במסגרתה יאוחדו המותגים של החברה תחת מותג אחד בשם Perion One; בנוסף, החברה מודיעה על מינויים חדשים לתפקידי סמנכ"ל ההכנסות, סמנכ"ל מוצר וסמנכ"ל טכנולוגיה המניה קופצת ב-4.5% בתל אביב
חברת האד טק הישראלית פריון נטוורק פריון נטוורק 7.24% מדווחת על אסטרטגיה חדשה, במסגרתה יאוחדו מוצגי החברה תחת מותג אחד בשם Perion One, מה שלדברי החברה יתמוך במיקומה של החברה כמובילה עבור מותגים, סוכנויות וקמעונאים שרוצים לפרסם את עצמם. החברה ציינה כי התכנית תשלב פתרונות AI שהחברה מפתחת תוך כדי שיפור של מבנה ההוצאות של החברה.
בנוסף, החברה דיווחה על מספר מינויים חדשים: סטפן יאפ, לשעבר בגוגל, מונה לסמנכ"ל ההכנסות של החברה. קני לאו, סמנכ"ל המוצר של חברת Undertone שבבעלות פריון, מונה לסמנכ"ל המוצר של פריון עצמה. מינה נאגוויב, סמנכ"לית הטכנולוגיה של חברת Hivestack שגם כן בבעלות פריון, מונתה לסמנכ"לית הטכנולוגיה של פריון . בנוסף, עדי שפק קודם והוא יוביל את פיתוחי ה-AI של פריון.
מנכ״ל פריון, טל יעקובסון: "Perion One מייצגת שינוי משמעותי בהתפתחותה של החברה. מנכ״ל פריון, טל יעקובסון פלטפורמת Perion One תאחד את מגוון המותגים והטכנולוגיות המתקדמות שלנו לפלטפורמה מובילה אחת. מנהלי שיווק וצוותי השיווק שלהם זקוקים לפתרונות זמינים, גמישים ומקיפים היכולים לחבר את הנקודות בסביבת המדיה הדיגיטלית, ולאפשר להם לנהל ביעילות את תקציבי הפרסום ולדווח על תוצאותיהם בפועל - פלטפורמת Perion One היא הפתרון לכך. צמיחתה של פריון מושרשת בחדשנות - החל מעוצמת יכולות המו"פ שלנו ועד לרכישת טכנולוגיות מובילות בשוק. Perion One תאפשר ללקוחותינו גישה לכל היצע הפתרונות שלנו בפלטפורמה אחת, ומנהלי המכירות שלנו יוכלו להגיע ללקוחות במגוון שווקים עם פתרון מקיף. המסע החדש שלנו רק מתחיל, ואנו מאמינים שפריון תהפוך לספקית הפתרונות המובילה בתעשייה שלנו – דבר שיסייע להניב ערך לכל בעלי העניין בטווח הארוך".
"הצמיחה של פריון מבוססת על חדשנות - החל מהעוצמה הטכנולוגית שלנו ועד לרכישת טכנולוגיות מובילות בשוק,, הוסיף יעקובסון. "עם Perion One, לקוחותינו יקבלו גישה לכל היכולות שלנו בפלטפורמה אחת, ואנשי המכירות שלנו יוכלו להגיע לשווקים
עם מערכות יחסים קיימות. המסע החדש שלנו רק מתחיל, ואנו מאמינים שנהפוך לספק פתרונות מוביל בתעשייה שלנו, מה שיסייע לנו לייצר ערך ארוך טווח לכל בעלי העניין שלנו," סיכם יעקבסון.
- פריון: ההכנסות עלו 8%, עוברת להפסד בשורה התחתונה
- פריון עוקפת את תחזית הרווח למניה וההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצניחה במניה וסימני האזהרה המוקדמים
מניית פריון צנחה ב-70% בשנה האחרונה והיא נסחרת היום לפי שווי של 423.8 מיליון דולר בוול סטריט, מחיר מניה של 9 דולר לעומת 40 דולר בתחילת 2023. לצד דוחותיה לרבעון השלישי החברה אישררה את התחזיות שלה ל-2024 כולה שצופות ההכנסות של כ-490-510 מיליון דולר, EBITDA מתואם של כ-52-48 מיליון דולר, כאשר שיעור ה-EBITDA המתואם מההכנסות בניכוי עלויות מדיה יסתכם ב-23% מאמצע טווח ההכנסות. התחזית הזו הגיעה על רקע ירידה ממושכת במניה ומספר אזהרות רווח שפרסמה החברה.
אנחנו הצגנו את סימני האזהרה שהיו בפריון. העזיבה התמוהה של המנכ"ל דורון גרסטל והמימושים שלו בתקופת כהונתו, שהיגעו לכ-50 מיליון דולר על פני 6 שנים. אנחנו כותבים כאן הרבה על כך שמימושים של בכירים בחברות זו נורה אדומה שצריך לשים לב אליה. הבכירים באופן טבעי יודעים יותר מהמשקיעים, ואם הם מוכרים בכמויות גדולות ולאורך זמן זה יכול להעיד על חוסר אמון בחברה, אחרת למה להם למכור?
- חוסר היציבות הניהולי בנופר נמשך: סמנכ"ל הכספים ניר פלג עוזב אחרי שלושה חודשים בלבד
- חברת DSIT רוצה להנפיק בבורסה בת"א; רפאל היא המחזיקה הגדולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
גם הרכישה של Hivestack הייתה מוזרה. פריון רכשה את הייבסטאק ב-100 מיליון דולר במזומן. לא היה ברור כמה הרכישה סינרגטית לפעילות שלה. פריון מספקת טכנולוגיה לתחום הפרסום בחיפוש באינטרנט לרבות בווידאו. הייבסטאק פועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי מחוץ לבית. זה העלה חשש שהחברה רוכשת בשביל לרכוש, בשביל לרצות את המשקיעים, זה חשוב שהחברה תפעל לטובת המשקיעים, אבל לא בכל מחיר.
- 2.מינה זה הוא עדי זו היא (ל"ת)אנונימי 03/02/2025 15:29הגב לתגובה זו
- 1.אלון 03/02/2025 15:13הגב לתגובה זומאז שהוא נכנס החברה בצרות צרורות ומחיר המנייה בבור תחתיות.

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
