פריון מודיעה על אסטרטגיה ומינויים חדשים; המניה קופצת
אחרי שירדה ב-70% בשנה האחרונה, פריון מדווחת על אסטרטגיה חדשה במסגרתה יאוחדו המותגים של החברה תחת מותג אחד בשם Perion One; בנוסף, החברה מודיעה על מינויים חדשים לתפקידי סמנכ"ל ההכנסות, סמנכ"ל מוצר וסמנכ"ל טכנולוגיה המניה קופצת ב-4.5% בתל אביב
חברת האד טק הישראלית פריון נטוורק פריון נטוורק -1.28% מדווחת על אסטרטגיה חדשה, במסגרתה יאוחדו מוצגי החברה תחת מותג אחד בשם Perion One, מה שלדברי החברה יתמוך במיקומה של החברה כמובילה עבור מותגים, סוכנויות וקמעונאים שרוצים לפרסם את עצמם. החברה ציינה כי התכנית תשלב פתרונות AI שהחברה מפתחת תוך כדי שיפור של מבנה ההוצאות של החברה.
בנוסף, החברה דיווחה על מספר מינויים חדשים: סטפן יאפ, לשעבר בגוגל, מונה לסמנכ"ל ההכנסות של החברה. קני לאו, סמנכ"ל המוצר של חברת Undertone שבבעלות פריון, מונה לסמנכ"ל המוצר של פריון עצמה. מינה נאגוויב, סמנכ"לית הטכנולוגיה של חברת Hivestack שגם כן בבעלות פריון, מונתה לסמנכ"לית הטכנולוגיה של פריון . בנוסף, עדי שפק קודם והוא יוביל את פיתוחי ה-AI של פריון.
מנכ״ל פריון, טל יעקובסון: "Perion One מייצגת שינוי משמעותי בהתפתחותה של החברה. מנכ״ל פריון, טל יעקובסון פלטפורמת Perion One תאחד את מגוון המותגים והטכנולוגיות המתקדמות שלנו לפלטפורמה מובילה אחת. מנהלי שיווק וצוותי השיווק שלהם זקוקים לפתרונות זמינים, גמישים ומקיפים היכולים לחבר את הנקודות בסביבת המדיה הדיגיטלית, ולאפשר להם לנהל ביעילות את תקציבי הפרסום ולדווח על תוצאותיהם בפועל - פלטפורמת Perion One היא הפתרון לכך. צמיחתה של פריון מושרשת בחדשנות - החל מעוצמת יכולות המו"פ שלנו ועד לרכישת טכנולוגיות מובילות בשוק. Perion One תאפשר ללקוחותינו גישה לכל היצע הפתרונות שלנו בפלטפורמה אחת, ומנהלי המכירות שלנו יוכלו להגיע ללקוחות במגוון שווקים עם פתרון מקיף. המסע החדש שלנו רק מתחיל, ואנו מאמינים שפריון תהפוך לספקית הפתרונות המובילה בתעשייה שלנו – דבר שיסייע להניב ערך לכל בעלי העניין בטווח הארוך".
"הצמיחה של פריון מבוססת על חדשנות - החל מהעוצמה הטכנולוגית שלנו ועד לרכישת טכנולוגיות מובילות בשוק,, הוסיף יעקובסון. "עם Perion One, לקוחותינו יקבלו גישה לכל היכולות שלנו בפלטפורמה אחת, ואנשי המכירות שלנו יוכלו להגיע לשווקים
עם מערכות יחסים קיימות. המסע החדש שלנו רק מתחיל, ואנו מאמינים שנהפוך לספק פתרונות מוביל בתעשייה שלנו, מה שיסייע לנו לייצר ערך ארוך טווח לכל בעלי העניין שלנו," סיכם יעקבסון.
- פריון: ההכנסות עלו 8%, עוברת להפסד בשורה התחתונה
- פריון עוקפת את תחזית הרווח למניה וההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצניחה במניה וסימני האזהרה המוקדמים
מניית פריון צנחה ב-70% בשנה האחרונה והיא נסחרת היום לפי שווי של 423.8 מיליון דולר בוול סטריט, מחיר מניה של 9 דולר לעומת 40 דולר בתחילת 2023. לצד דוחותיה לרבעון השלישי החברה אישררה את התחזיות שלה ל-2024 כולה שצופות ההכנסות של כ-490-510 מיליון דולר, EBITDA מתואם של כ-52-48 מיליון דולר, כאשר שיעור ה-EBITDA המתואם מההכנסות בניכוי עלויות מדיה יסתכם ב-23% מאמצע טווח ההכנסות. התחזית הזו הגיעה על רקע ירידה ממושכת במניה ומספר אזהרות רווח שפרסמה החברה.
אנחנו הצגנו את סימני האזהרה שהיו בפריון. העזיבה התמוהה של המנכ"ל דורון גרסטל והמימושים שלו בתקופת כהונתו, שהיגעו לכ-50 מיליון דולר על פני 6 שנים. אנחנו כותבים כאן הרבה על כך שמימושים של בכירים בחברות זו נורה אדומה שצריך לשים לב אליה. הבכירים באופן טבעי יודעים יותר מהמשקיעים, ואם הם מוכרים בכמויות גדולות ולאורך זמן זה יכול להעיד על חוסר אמון בחברה, אחרת למה להם למכור?
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
גם הרכישה של Hivestack הייתה מוזרה. פריון רכשה את הייבסטאק ב-100 מיליון דולר במזומן. לא היה ברור כמה הרכישה סינרגטית לפעילות שלה. פריון מספקת טכנולוגיה לתחום הפרסום בחיפוש באינטרנט לרבות בווידאו. הייבסטאק פועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי מחוץ לבית. זה העלה חשש שהחברה רוכשת בשביל לרכוש, בשביל לרצות את המשקיעים, זה חשוב שהחברה תפעל לטובת המשקיעים, אבל לא בכל מחיר.
- 2.מינה זה הוא עדי זו היא (ל"ת)אנונימי 03/02/2025 15:29הגב לתגובה זו
- 1.אלון 03/02/2025 15:13הגב לתגובה זומאז שהוא נכנס החברה בצרות צרורות ומחיר המנייה בבור תחתיות.
בכ-90 מיליון שקל: אקסל רוכשת שתי ביטחוניות - המניה זינקה כבר אתמול; צירוף מקרים?
אקסל בנויה משכבות של רכישות היא רכשה 14 חברות מאז הפיכתה לציבורית והיום היא מעדכנת על רכישה נוספת של סטארלייט ונקסטוויב שעוסקות ב-RF ומיקרוגל ומתכננת לממן את זה בגיוס אג"ח; הרכישה מגיעה 3 חודשים אחרי עסקת סינאל, שהתבררה כמהלך בעייתי עם חשיפת טעות מהותית בדוחות הנרכשת
לפני שנדבר על הרכישה אנחנו רוצים לדבר רגע על המניה. המניה של אקסל אקסל 12.52% קפצה לנו על המסכים אתמול וכנראה גם אתם תהיתם מה מתבשל שם. המניה עוד הספיקה לרדת מתחת לרף הפתיחה אבל מאיזור 11 בבוקר היא התחזקה וזינקה עד 8% עד שנעלה ב-6.7%. כל זה לא קרה במחזורים זניחים זה קרה בתמורה עצומה של 5.1 מיליון שקל שזה כמעט פי שבעה מהמחזור הממוצע שלה בשבוע האחרון. אז למי מכם שתהה אמש אם יש התפתחות חדשה סביב עסקת סינאל הבעייתית גילה הבוקר שזה סיפור אחר. אקסל שוב יצאה לשופינג, הפעם ביטחוני ויש סיכוי שמישהו ידע משהו ו"עשה עם זה" משהו. זה לא ממש מפתיע ולא כל כך חריג, לצערנו, לראות זינוקים או צניחות במניות לפני שהציבור מתעדכן על מה קרה.
זה חלק מהרעה החולה של הבורסה המקומית, זה מה שהעניק לה את הכינוי "ביצה". מי שקיווה שהמצב הזה שייך לעבר מגלה כל פעם מחדש שיש עוד דרך ארוכה לעשות, מענישה והרתעה ומחקר - אותו ניתן לבצע בקלות - כדי לגלות מי העמיס או התפטר לפני שהמשקיעים ידעו. מעגל הקסמים הזה ממשיך וימשיך כל עוד חברות וגופים מסוימים ינהלו את הקשר עם השוק דרך "סקופים" ומהצד השני גופי תקשורת יזינו את הפיד מ"בלעדי" ל"בלעדי".
הגרף התוך-יומי של אקסל - צילום מתוך הטרמינל
הרחבת דריסת הרגל בשוק הביטחוני
אקסל חתמה על הסכם לרכישת סטארלייט טכנולוגיות ונקסטוויב טכנולוגיות, שתי חברות ותיקות שהוקמו בשנת 2000 ופועלות בתחום מערכות ה-RF והמיקרוגל לתעשיות ביטחוניות. אלו טכנולוגיות שנמצאות בשימוש נרחב במערכות כטב"מים, כלים אליהם יש ביקוש גדול לא רק בשל המערכה הביטחונית שהייתה בישראל אלא וביתר שאת מהמציאות הגיאופוליטית באירופה כשכלי טיס בלתי מאוישים משנים את פניו של שדה הקרב. בין הלקוחות של החברות נמנות רפאל, אלביט, התעשייה האווירית ועוד. במקרים מסוימים הן מספקות רכיבים ייעודיים שמהווים חלק מובנה במוצרים המרכזיים של הגופים האלה, כך שהביקוש לפעילות שלהן מושפע ישירות מצברי ההזמנות הגדלים של התעשיות הביטחוניות. 2 החברות נשלטות במלואן על ידי המייסדים רמי בל-עש ואודי פרידמן, מהנדסים בעלי ניסיון של שנים רבות, אלו גם ימשיכו להוביל את הפעילות לפחות שנתיים וייתכן עד חמש שנים קדימה.
- סינאל של "אחרי" הטעות: צניחה בהכנסות ומעבר להפסד
- אופס, טעות של 20 מיליון שקל בדוחות סינאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה בנויה משני נדבכים. במועד ההשלמה תשלם החברה 49.2 מיליון שקל במזומן, ובשלב ב' היא תוסיף עד 40.3 מיליון שקל נוספים במידה והחברות יעמדו ביעדי הרווח הממוצעים לשנים 2026-2028. עוד סוכם כי סטארלייט ונקסטוויב יוכלו לחלק דיבידנד מהרווחים שבקופה לפני השלמת העסקה, כך שההון העצמי של כל אחת מהן לא ירד מ-1.5 מיליון שקל.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
