פריון מודיעה על אסטרטגיה ומינויים חדשים; המניה קופצת
אחרי שירדה ב-70% בשנה האחרונה, פריון מדווחת על אסטרטגיה חדשה במסגרתה יאוחדו המותגים של החברה תחת מותג אחד בשם Perion One; בנוסף, החברה מודיעה על מינויים חדשים לתפקידי סמנכ"ל ההכנסות, סמנכ"ל מוצר וסמנכ"ל טכנולוגיה המניה קופצת ב-4.5% בתל אביב
חברת האד טק הישראלית פריון נטוורק פריון נטוורק -0.84% מדווחת על אסטרטגיה חדשה, במסגרתה יאוחדו מוצגי החברה תחת מותג אחד בשם Perion One, מה שלדברי החברה יתמוך במיקומה של החברה כמובילה עבור מותגים, סוכנויות וקמעונאים שרוצים לפרסם את עצמם. החברה ציינה כי התכנית תשלב פתרונות AI שהחברה מפתחת תוך כדי שיפור של מבנה ההוצאות של החברה.
בנוסף, החברה דיווחה על מספר מינויים חדשים: סטפן יאפ, לשעבר בגוגל, מונה לסמנכ"ל ההכנסות של החברה. קני לאו, סמנכ"ל המוצר של חברת Undertone שבבעלות פריון, מונה לסמנכ"ל המוצר של פריון עצמה. מינה נאגוויב, סמנכ"לית הטכנולוגיה של חברת Hivestack שגם כן בבעלות פריון, מונתה לסמנכ"לית הטכנולוגיה של פריון . בנוסף, עדי שפק קודם והוא יוביל את פיתוחי ה-AI של פריון.
מנכ״ל פריון, טל יעקובסון: "Perion One מייצגת שינוי משמעותי בהתפתחותה של החברה. מנכ״ל פריון, טל יעקובסון פלטפורמת Perion One תאחד את מגוון המותגים והטכנולוגיות המתקדמות שלנו לפלטפורמה מובילה אחת. מנהלי שיווק וצוותי השיווק שלהם זקוקים לפתרונות זמינים, גמישים ומקיפים היכולים לחבר את הנקודות בסביבת המדיה הדיגיטלית, ולאפשר להם לנהל ביעילות את תקציבי הפרסום ולדווח על תוצאותיהם בפועל - פלטפורמת Perion One היא הפתרון לכך. צמיחתה של פריון מושרשת בחדשנות - החל מעוצמת יכולות המו"פ שלנו ועד לרכישת טכנולוגיות מובילות בשוק. Perion One תאפשר ללקוחותינו גישה לכל היצע הפתרונות שלנו בפלטפורמה אחת, ומנהלי המכירות שלנו יוכלו להגיע ללקוחות במגוון שווקים עם פתרון מקיף. המסע החדש שלנו רק מתחיל, ואנו מאמינים שפריון תהפוך לספקית הפתרונות המובילה בתעשייה שלנו – דבר שיסייע להניב ערך לכל בעלי העניין בטווח הארוך".
"הצמיחה של פריון מבוססת על חדשנות - החל מהעוצמה הטכנולוגית שלנו ועד לרכישת טכנולוגיות מובילות בשוק,, הוסיף יעקובסון. "עם Perion One, לקוחותינו יקבלו גישה לכל היכולות שלנו בפלטפורמה אחת, ואנשי המכירות שלנו יוכלו להגיע לשווקים
עם מערכות יחסים קיימות. המסע החדש שלנו רק מתחיל, ואנו מאמינים שנהפוך לספק פתרונות מוביל בתעשייה שלנו, מה שיסייע לנו לייצר ערך ארוך טווח לכל בעלי העניין שלנו," סיכם יעקבסון.
- פריון: ההכנסות עלו 8%, עוברת להפסד בשורה התחתונה
- פריון עוקפת את תחזית הרווח למניה וההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצניחה במניה וסימני האזהרה המוקדמים
מניית פריון צנחה ב-70% בשנה האחרונה והיא נסחרת היום לפי שווי של 423.8 מיליון דולר בוול סטריט, מחיר מניה של 9 דולר לעומת 40 דולר בתחילת 2023. לצד דוחותיה לרבעון השלישי החברה אישררה את התחזיות שלה ל-2024 כולה שצופות ההכנסות של כ-490-510 מיליון דולר, EBITDA מתואם של כ-52-48 מיליון דולר, כאשר שיעור ה-EBITDA המתואם מההכנסות בניכוי עלויות מדיה יסתכם ב-23% מאמצע טווח ההכנסות. התחזית הזו הגיעה על רקע ירידה ממושכת במניה ומספר אזהרות רווח שפרסמה החברה.
אנחנו הצגנו את סימני האזהרה שהיו בפריון. העזיבה התמוהה של המנכ"ל דורון גרסטל והמימושים שלו בתקופת כהונתו, שהיגעו לכ-50 מיליון דולר על פני 6 שנים. אנחנו כותבים כאן הרבה על כך שמימושים של בכירים בחברות זו נורה אדומה שצריך לשים לב אליה. הבכירים באופן טבעי יודעים יותר מהמשקיעים, ואם הם מוכרים בכמויות גדולות ולאורך זמן זה יכול להעיד על חוסר אמון בחברה, אחרת למה להם למכור?
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
גם הרכישה של Hivestack הייתה מוזרה. פריון רכשה את הייבסטאק ב-100 מיליון דולר במזומן. לא היה ברור כמה הרכישה סינרגטית לפעילות שלה. פריון מספקת טכנולוגיה לתחום הפרסום בחיפוש באינטרנט לרבות בווידאו. הייבסטאק פועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי מחוץ לבית. זה העלה חשש שהחברה רוכשת בשביל לרכוש, בשביל לרצות את המשקיעים, זה חשוב שהחברה תפעל לטובת המשקיעים, אבל לא בכל מחיר.
- 2.מינה זה הוא עדי זו היא (ל"ת)אנונימי 03/02/2025 15:29הגב לתגובה זו
- 1.אלון 03/02/2025 15:13הגב לתגובה זומאז שהוא נכנס החברה בצרות צרורות ומחיר המנייה בבור תחתיות.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
