טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה

פריון מודיעה על אסטרטגיה ומינויים חדשים; המניה קופצת

אחרי שירדה ב-70% בשנה האחרונה, פריון מדווחת על אסטרטגיה חדשה במסגרתה יאוחדו המותגים של החברה תחת מותג אחד בשם Perion One; בנוסף, החברה מודיעה על מינויים חדשים לתפקידי סמנכ"ל ההכנסות, סמנכ"ל מוצר וסמנכ"ל טכנולוגיה המניה קופצת ב-4.5% בתל אביב

רוי שיינמן | (2)

חברת האד טק הישראלית פריון נטוורק פריון נטוורק -1.28%   מדווחת על אסטרטגיה חדשה, במסגרתה יאוחדו מוצגי החברה תחת מותג אחד בשם Perion One, מה שלדברי החברה יתמוך במיקומה של החברה כמובילה עבור מותגים, סוכנויות וקמעונאים שרוצים לפרסם את עצמם. החברה ציינה כי התכנית תשלב פתרונות AI שהחברה מפתחת תוך כדי שיפור של מבנה ההוצאות של החברה.


בנוסף, החברה דיווחה על מספר מינויים חדשים: סטפן יאפ, לשעבר בגוגל, מונה לסמנכ"ל ההכנסות של החברה. קני לאו, סמנכ"ל המוצר של חברת Undertone שבבעלות פריון, מונה לסמנכ"ל המוצר של פריון עצמה. מינה נאגוויב, סמנכ"לית הטכנולוגיה של חברת Hivestack שגם כן בבעלות פריון, מונתה לסמנכ"לית הטכנולוגיה של פריון . בנוסף, עדי שפק קודם והוא יוביל את פיתוחי ה-AI של פריון.


מנכ״ל פריון, טל יעקובסון: "Perion One מייצגת שינוי משמעותי בהתפתחותה של החברה. מנכ״ל פריון, טל יעקובסון פלטפורמת Perion One תאחד את מגוון המותגים והטכנולוגיות המתקדמות שלנו לפלטפורמה מובילה אחת. מנהלי שיווק וצוותי השיווק שלהם זקוקים לפתרונות זמינים, גמישים ומקיפים היכולים לחבר את הנקודות בסביבת המדיה הדיגיטלית, ולאפשר להם לנהל ביעילות את תקציבי הפרסום ולדווח על תוצאותיהם בפועל - פלטפורמת Perion One היא הפתרון לכך. צמיחתה של פריון מושרשת בחדשנות - החל מעוצמת יכולות המו"פ שלנו ועד לרכישת טכנולוגיות מובילות בשוק. Perion One תאפשר ללקוחותינו גישה לכל היצע הפתרונות שלנו בפלטפורמה אחת, ומנהלי המכירות שלנו יוכלו להגיע ללקוחות במגוון שווקים עם פתרון מקיף. המסע החדש שלנו רק מתחיל, ואנו מאמינים שפריון תהפוך לספקית הפתרונות המובילה בתעשייה שלנו – דבר שיסייע להניב ערך לכל בעלי העניין בטווח הארוך".


"הצמיחה של פריון מבוססת על חדשנות - החל מהעוצמה הטכנולוגית שלנו ועד לרכישת טכנולוגיות מובילות בשוק,, הוסיף יעקובסון. "עם Perion One, לקוחותינו יקבלו גישה לכל היכולות שלנו בפלטפורמה אחת, ואנשי המכירות שלנו יוכלו להגיע לשווקים עם מערכות יחסים קיימות. המסע החדש שלנו רק מתחיל, ואנו מאמינים שנהפוך לספק פתרונות מוביל בתעשייה שלנו, מה שיסייע לנו לייצר ערך ארוך טווח לכל בעלי העניין שלנו," סיכם יעקבסון.


הצניחה במניה וסימני האזהרה המוקדמים

מניית פריון צנחה ב-70% בשנה האחרונה והיא נסחרת היום לפי שווי של 423.8 מיליון דולר בוול סטריט, מחיר מניה של 9 דולר לעומת 40 דולר בתחילת 2023. לצד דוחותיה לרבעון השלישי החברה אישררה את התחזיות שלה ל-2024 כולה שצופות ההכנסות של כ-490-510 מיליון דולר, EBITDA מתואם של כ-52-48 מיליון דולר, כאשר שיעור ה-EBITDA המתואם מההכנסות בניכוי עלויות מדיה יסתכם ב-23% מאמצע טווח ההכנסות. התחזית הזו הגיעה על רקע ירידה ממושכת במניה ומספר אזהרות רווח שפרסמה החברה.

מניית פריון נטוורק בנאסד"ק בשנה האחרונה


אנחנו הצגנו את סימני האזהרה שהיו בפריון. העזיבה התמוהה של המנכ"ל דורון גרסטל והמימושים שלו בתקופת כהונתו, שהיגעו לכ-50 מיליון דולר על פני 6 שנים. אנחנו כותבים כאן הרבה על כך שמימושים של בכירים בחברות זו נורה אדומה שצריך לשים לב אליה. הבכירים באופן טבעי יודעים יותר מהמשקיעים, ואם הם מוכרים בכמויות גדולות ולאורך זמן זה יכול להעיד על חוסר אמון בחברה, אחרת למה להם למכור?

קיראו עוד ב"שוק ההון"


גם הרכישה של Hivestack הייתה מוזרה. פריון רכשה את הייבסטאק ב-100 מיליון דולר במזומן. לא היה ברור כמה הרכישה סינרגטית לפעילות שלה. פריון מספקת טכנולוגיה לתחום הפרסום בחיפוש באינטרנט לרבות בווידאו. הייבסטאק פועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי מחוץ לבית. זה העלה חשש שהחברה רוכשת בשביל לרכוש, בשביל לרצות את המשקיעים, זה חשוב שהחברה תפעל לטובת המשקיעים, אבל לא בכל מחיר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מינה זה הוא עדי זו היא (ל"ת)
    אנונימי 03/02/2025 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלון 03/02/2025 15:13
    הגב לתגובה זו
    מאז שהוא נכנס החברה בצרות צרורות ומחיר המנייה בבור תחתיות.
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - ירידה בשבבים, ומה צפוי עד סוף השנה?

מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית, ומניות השבבים בנפילה

מערכת ביזפורטל |

המלחמה על התשואות מתעצמת בשבועות האחרונים של החודש. מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים מנסים להאיץ לקראת קו הסיום, כל פיפס בתשואה עוזר לתיק שלהם מול המתחרים.  המיקום מאוד חשוב כחי הוא יקבע את הזרמת הכספים בהמשך. התוצאות החודשיות חשובות מאוד, התוצאות השנתיות חשובות עוד יותר. 

האמת שזה קצת משחק מכור - המניות שבהם מחזיקים המוסדיים עולות - כי הם מזרימים עוד כסף למניה, וזה משפר להם את תשואה בתיקים. מעגל של כספים שזורמים לקרנות ולקופות שורם בחזרה לאותו מקום מניע את השוק ואת התשואות. אם חשבתם שצריך להיות חכם גדול כדי להשקיע ולהרוויח, אז חלק גדול מהמשחק הוא להשקיע עוד ועוד - לקבל כספים ולהזרים למניות של הבית.

כן, יש הבנה, יש אנליזה, יש ניתוח, אבל יש גם חברות שבהם מושקעים ורוצים את הצלחתן, במיוחד בסוף השנה. ונמחיש - אם גוף מסוים מחזיק בשופרסל הרבה יותר מאשר כל מניות הקמעונאות האחרות, ומבחינתו כולן בהינתן המחיר כעת מעניינות, הוא יעדיף להשקיע בשופרסל כדי שהשינוי במניה יתרום לתשואה של סוף שנה.  אם הוא חושב שרמי לוי מעניינת אפילו יותר, אבל לא בהרבה. הוא עדיין יקנה שופרסל, ובינואר הוא יתחיל לקנות רמי לוי. אם רמי לו מעניינת בפער על פני שופרסל, רק אז הוא יעשה שינוי כבר עכשיו. זה לא שחור ולבן, זה לא כל המנהלי השקעות והגופים, אבל ככה זה עובד ברוב המקומות.    

ולכן, אם לא יהיה אירוע משמעותי, חיצוני, אם לא ינשבו רוחות נגדיות מוול סטריט, מהמצב הביטחוני ועוד, אז הסנטימנט החיובי יימשך והוא יימשך דווקא במניות המועדפות על ידי הגופים המוסדיים. במילים אחרות, סיכוי לא קטן שמה שכבר עלה ימשיך לעלות עד סוף השנה - ככה מעלים-משפצים את התשואות. 


מחר יהיה קשה לעשות שיפוץ תשואות, כי המניות הדואליות חוזרות בפער שלילי משמעותי, אבל הכל אפשרי. המניות הדואליות ספגו מכה ביום שישי על רקע הירידות בוול סטריט (ברודקום סיפקה תחזית מאכזבת והשוק ירד - טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות) כהארביטראז' הכולל עומד על מינוס 0.6%.  הנפילות יהיו במניות השבבים: