עמיר לונדון מנכל קמהדע
צילום: אפי שמח

קמהדע זכתה בחוזה בהיקף של 25 מיליון דולר; המניה קופצת

החוזה לשלוש שנים כולל את מוצרי KAMRAB ו-VARIZIG ומסמן צעד נוסף בהרחבת פעילות החברה בשווקים גלובליים מעבר לארה"ב וקנדה
אביחי טדסה | (1)

חברת קמהדע קמהדע 0.36%  העוסקת בתחום הביו-פרמצבטיקה עם התמקדות במוצרים לטיפול במחלות נדירות וקשות, הודיעה על זכייתה בחוזה אספקה משמעותי לשלוש שנים באמריקה הלטינית. במסגרת ההסכם, תספק החברה את מוצרי KAMRAB ו-VARIZIG בשנים 2025–2027. ההכנסות הצפויות מהחוזה מוערכות בכ-25 מיליון דולר, כאשר חלקן לשנת 2025 כבר נכלל בתחזית ההכנסות השנתית שפרסמה החברה.


KAMRAB מיועד למניעה פסיבית וזמנית של הדבקה בכלבת, כאשר הוא ניתן מיד לאחר מגע עם חיה נגועה או חשודה כנגועה. VARIZIG, לעומת זאת, הוא אימונוגלובולין נגזר מווירוס הווריצלה-זוסטר, מיועד לטיפול מונע לאחר חשיפה של אבעבועות רוח בקבוצות חולים בסיכון גבוה, כולל ילדים ומבוגרים עם דחיקה חיסונית, יילודים ונשים הרות . שני המוצרים הם חלק מהפורטפוליו המתקדם של קמהדע בתחום האימונוגלובולינים המיוחדים, המהווים נדבך מרכזי בפעילותה הגלובלית. חוזה זה מצטרף לשורת מהלכים אסטרטגיים של קמהדע לחיזוק מעמדה בשוק הבינלאומי ולהרחבת פעילותה בשווקים מתעוררים, תוך מיצוי הפוטנציאל המסחרי של מוצריה הייחודיים


מנכ"ל קמהדע, עמיר לונדון, אמר: "אנו מרוצים מאוד מחוזה האספקה המשמעותי הזה לשלוש שנים, שלדעתנו מדגיש את העוצמה הגלובלית של פורטפוליו האימונוגלובולינים המוביל שלנו ותומך בצמיחה הרב-שנתית הצפויה של החברה. הזכייה במכרז זה מעידה על הפוטנציאל המסחרי המשמעותי של המוצרים שלנו בשווקים הבינלאומיים, מעבר לארה"ב וקנדה. אנו מתכוונים להמשיך לפעול להשגת חוזים מסחריים נוספים בשווקים אסטרטגיים מרכזיים". 



לאחרונה דיווחה החברה כי היא צופה הכנסות של בין 178-182 מיליון דולר ב-2025, מה שצפוי להוות צמיחה של 12.5% לעומת ההכנסות של 2024, שגם הן צפויות להציג צמיחה דומה לעומת 2023. לצד תחזית ההכנסות החברה גם ציינה כי היא צופה EBITDA של 38-42 מיליון דולר ב-2025, צמיחה של 19% לעומת 2024. 


ברבעון השלישי ההכנסות של קמהדע עמדו על 41.7 מיליון דולר, מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 40.9 מיליון דולר, ועלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון היה 3.9 מיליון דולר, או 7 סנט למניה, בהתאם לצפי האנליסטים ועלייה של 20% לעומת רווח של 3.2 מיליון דולר (0.06 דולר למניה), ברבעון השלישי של 2023. שווי השוק של החברה עומד 1.5 מיליארד שקל, ההון העצמי שלה מסתכם בכ-947 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-17%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה בשיעור דומה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איתמר 22/01/2025 14:52
    הגב לתגובה זו
    כיף לראות חברה ישראלית כמו קמהדע מייצגת את ישראל בעולם הביופארם העולמי! כל הכבוד למנכל על עלייה גורפת של החברה בשנים האחרונות
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -12.82%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אורבניקה קסטרו

אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.

 עלייה במכירות - ירידה ברווחיות

מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק. 

 

החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון  השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.

 

מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש

 לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל. 

אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.