צמיגים
צילום: שטארסטוק

איך עדיין ניתן לרכוש רכב חדש בעידן הקורונה?

הגיע הזמן לעבור למכירת כלי רכב בצורה מקוונת, כמו שאר המוצרים בעולם ולא – לא רק בגלל משבר הקורונה. הצורך להתקדם בזירה הדיגיטלית אינו יכול לדלג על שוק הרכב. כל זאת בכתבה לפניכם

שולי הלוי

תוכן בחסות |

איך פתחה תעשיית הרכב את השנה ואיך סגרה את הרבעון?

בחודשיים הראשונים של  2020 הציגה תעשיית הרכב בישראל נתוני פתיחה חזקים, עם גידול משנה לשנה של   9.2%  ו- 7.5% בחודשים ינואר ופברואר בהתאמה. הישגי החודשיים הראשונים נמחקו למול צניחה של כ35% בחודש מרץ בהשוואה שנתית, ואת הרבעון כולו לירידה בשיעור כולל של כ-5.4%. גם התעשייה העולמית סוגרת את הרבעון הראשון באדום כשג׳נרל מוטורס מכרה43.3%  פחות מכוניות בסין ו-7% פחות בארה״ב. פורד דיווחה על ירידה של 21% במכירת מכוניות, פיאט קרייזלר על 16.1% ובבריטניה נרשמו 44.4% פחות מכוניות במשרד הרישוי.

גם אם המספרים הרבעוניים לא עמדו לנגד יבואני הרכב בתחילת חודש מרץ, נרשמה היערכות למשבר במקרה שהחשש מנגיף הקורונה יגרום ללקוחות לא לפקוד את אולמות התצוגה בהיקפים אליהם הם רגילים לפני חג הפסח. משיחות וכתבות עם יבואני רכב מובילים בישראל, עוד כאשר מספר החולים עמד רק על עשרות, נטען כי ״יבואני רכב שכיום לא מאפשרים ללקוחות להזמין מכוניות בדיגיטל יחזו בירידה של מספר הקונים שמגיעים אל אולם התצוגה״, צוטטו כמה מהיבואנים ברחבי הרשת. 

בשונה מתעשיות אחרות, תעשיית הרכב המסורתית כמעט ולא מוכרת מכוניות באופן מקוון גם בשנת 2020. כבר כמה שנים שאנחנו יכולים לסגור ביטוח רכב באינטרנט, לתור אחר הצעות זולות ומשתלמות, להזמין אביזרים למכונית וגם מי שמחפש רכב יד שניה או פריט אספנים יבצע את סקר השוק והקניה עצמה במרשתת - זה נוח, פשוט ועם פוטנציאל למחיר משתלם בגבולות התקציב. רכישת מכונית חדשה מלווה בביקור מסורתי באולם תצוגה או שניים, אבל לרגל המצב מציעים היבואנים פתרונות למי שרוצה לקנות רכב חדש.

כבר באמצע חודש מרץ נסגרו מרבית אולמות התצוגה של יבואני הרכב בישראל ורבים העמידו תוך זמן קצר מערך רכישה טלפוני או מקוון. מהסקירה שפורסמה במגזין הרכב אוטו עולה, כי היבואניות דלק מוטורס (פורד ומאזדה) וטלקאר (סאנגיונג וקיה) מציעות מענה טלפוני ושירות מסירה או כל מענה פיזי אחר בכפוף לצורך ולהוראות משרד הבריאות, וכך גם צ'מפיון מוטורס (סקודה, אודי, פולקסווגן) UMI (שברולט, קאדילק, איסוזו) וקבוצת עופר אבניר (דו-גלגליים). כלי רכישה דיגיטליים קיימים אף הם בקרב היבואניות כשיוניון מוטורס (לקסוס, טויוטה) וכלמוביל (מיצובישי, יונדאי) מאפשרות רכישה מקוונת מכלל הדגמים, וקרסו מוטורס (רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי) מוכרת מדגמי רנו וניסאן לעת עתה.

שוק הרכב האמריקאי נאלץ אף הוא להתאים את עצמו למצב החדש, כשגם הלקוחות מעברו השני של האוקיינוס מחבבים את תהליך הקניה הפיזי כשלעצמו. מדיווח שפורסם ב- CNN עולה, כי מכירות הרכב צנחו בחדות עם סגירת אולמות התצוגה, לדברי ג׳סיקה קולדוול, אנליסטית תעשיית הרכב שרואיינה בכתבה, מי שאימץ את הקמעונאות המקוונת בטרם הסגירה עובר את התקופה במידת מה בקלות יותר ״בלעדיה התוצאות היו אפילו יותר גרועות״.

על החשיבות באימוץ כלי מכירה מקוונים עמד גם דובי בן גדליהו, כתב הרכב של גלובס. ״מדובר בהזדמנות נדירה לבחינת הפוטנציאל לשינוי הרגלי קניית הרכב בישראל או לפחות לבחינת הפוטנציאל״ כתב בטרם נסגרו כלל אולמות התצוגה וזאת על אף שלדבריו הקהל הישראלי מעדיף את החוויה הפיזית ״ובעיקר מיקוח בשיטת הבזאר הטורקי מול אנשי מכירות בשר ודם״.

אין ספק שאין דין אולם תצוגה כדין חנות וירטואלית, אבל במאה ה- 21  ולאור האירוע שכבר מגדיר את העשור, הגיעה העת שגם שוק הרכב הישראלי יתקדם בזירה הדיגיטלית, ובינינו - גם אתרים רספונסיביים יתקבלו בברכה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Pexelsצילום: Pexels

הלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?

היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק

נושאים בכתבה BDI

עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.

מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.

מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?

BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.

במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.

חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.

יעל חיו. צילום: מיכה בריקמןיעל חיו. צילום: מיכה בריקמן

איך לנהל משא ומתן בין שתי חברות גלובליות?

משא ומתן בינלאומי הוא אחד האתגרים המורכבים בעולם העסקי, שדורש מודעות תרבותית, אינטליגנציה רגשית ועומק אסטרטגי. כך תעשו זאת נכון

נושאים בכתבה משא ומתן

הטקטיקה הנכונה לגישור עסקי אמיתי

בעידן שבו עסקים חוצים גבולות, תרבויות ושפות, ניהול משא ומתן בין שתי חברות גלובליות הוא אחד האתגרים הרגישים והמורכבים ביותר בעולם העסקי. זהו לא רק תהליך של סגירת עסקה - אלא של ניהול יחסי כוח, תרבות, ואמון בין ארגונים שמדברים בשפות שונות - לעיתים גם במובן המטאפורי.

כדי להבין איך עושים זאת נכון, כדאי להקשיב לגישה של יעל חיו (Yael Chayu) - מומחית בינלאומית לניהול משא ומתן עסקי מורכב, שמלווה מזה עשור הנהלות של חברות ענק כמו Intel, SAP, Dell, Pfizer ו־AWS.

להבין את השפה שמאחורי השפה

במשא ומתן גלובלי, הטעות הנפוצה ביותר היא לחשוב שהשפה היא העניין. אבל האתגר האמיתי הוא התרבות שמאחוריה.

הבדלים בתפיסת סמכות, זמן, אמון ולחץ יוצרים לעיתים יותר מורכבות מהפערים הפיננסיים עצמם. חברה אמריקאית עשויה לחתור לסגירה מהירה ומדויקת, בעוד ששחקנית אסייתית תעדיף תהליך איטי, מבוסס על מערכת יחסים ואמון אישי.

לכן, לפני שמדברים על תנאים ומספרים - יש להבין את הקודים התרבותיים: איך מתקבלות החלטות? מי באמת בעל ההשפעה בחדר? עד כמה מקובל לומר “לא” במפורש?

הקשבה לדקויות הללו מפחיתה מתיחות עסקית - ומאפשרת גישור עוד לפני שהפערים נחשפים.