
טיסות לאילת בתדירות גדולה יותר - וכמה עולה טיסה?
הממשלה אישרה את יוזמת שרי האוצר והתחבורה וראש עיריית אילת להפעיל טיסות קבועות מנתב"ג לרמון, והקצתה לצורך כך 40 מיליון שקלים
הממשלה אישרה את הצעתם של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שרת התחבורה, מירי רגב וראש עיריית אילת, אלי לנקרי, לתגבור טיסות בין נתב"ג לשדה התעופה רמון, במטרה להבטיח קישוריות נוחה, זמינה ובמחירים סבירים עבור תושבי אילת וחבל אילות.
במסגרת ההחלטה שגובשה עם רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה, אושר תקציב של 40 מיליון שקלים לשנים 2027-2026 להפעלת מכרז לטיסות מוגברות בקו נתב"ג-רמון. המטרה היא להגדיל את תדירות הטיסות בשעות נדרשות, כך שהתושבים ייהנו מגישה נוחה יותר למרכז הארץ.
תושבי אילת וחבל אילות ימשיכו להנות גם בשנתיים הקרובות מהנחות משמעותיות ממחיר מוזל של 99 שקלים בלבד בטיסות לאילת וממנה. מדובר בהטבה משמעותית ביותר עבור תושבי אילת והסביבה. המחיירם לאחרים הם בערך פי 3.
בנוסף, הוחלט להאריך את השירות של השאטל בין הטרמינל בנתב"ג לתל אביב, במטרה להקל על זמן הנסיעה מאילת לתל אביב. החלטה זו צפויה לשפר את הגישה לאילת ולחבל אילות ולתושבי האיזור למרכז.
- אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "המדינה מחויבת לחיזוק הפריפריה ולמתן שירותי תחבורה נגישים לתושבי האזור ולחיבורה לאזור המרכז. המשך הפעלת קו נתב"ג-רמון והרחבתו בשעות הנדרשות לתושבי האזור בשנים הקרובות מבטיח ודאות לתושבי אילת וחבל אילות ויביא לשיפור איכות החיים באזור. נמשיך לפעול לטובת פיתוח התחבורה לאילת ולחבל אילות ולחיזוק החיבור שלה למרכז הארץ".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "ההחלטה שהממשלה אישרה היום כוללת סיוע של 40 מיליון שקלים לטיסות קבועות לאילת וממנה. ההחלטה תבטיח את קישור העיר למרכז הארץ ותשמור על התחרות בין חברות התעופה. מדובר בצעד חשוב לחיזוק הפריפריה והוזלת יוקר המחיה. ההצבעה בעד ההחלטה היום משדרת מסר ברור: מדינת ישראל רואה את כל אזרחיה, והמרחק לא יעמוד בחסם לשוויון הזדמנויות. במקביל, משרדנו ממשיך בתכנון ובתקצוב קו הרכבת שיחבר את אילת לקרית שמונה, כחלק מחזון "מחברים את ישראל".
ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: "קו נתב"ג-אילת הוא מקור החמצן של תושבי העיר. המשך סבסוד הטיסות על ידי משרד האוצר לצד הגדלת התקציב המאפשרת את הסדרת תדירות וקביעות הטיסות שמוביל משרד התחבורה הם בשורות משמעותיות לאילת וצעד חשוב ואחראי של המדינה. אני מודה לשר האוצר ולשרת התחבורה על הקשב, על השותפות ועל ההבנה העמוקה לצרכים של תושבי אילת".
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
מנכ"ל משרד האוצר, אילן רום: "החלטת הממשלה מהווה הוכחה נוספת למחויבות שלנו לפיתוח הפריפריה ולחיזוק הנגישות של תושבי אילת וחבל אילות לשירותי הליבה במדינה. התקציב שאישרנו יבטיח יציבות תעופתית, זמינות טיסות ושימור מחירים נגישים עבור התושבים. משרד האוצר ימשיך לפעול באחריות ובנחישות כדי להבטיח שאילת תישאר מחוברת, מתפתחת ומובילה כעוגן כלכלי ותיירותי לישראל".
מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: ״משרד התחבורה עושה מאמצים רבים להחזיר את היישובים הדרומיים לפעילות כלכלית מלאה, כך שימשיכו להוות מוקדי תיירות עולמיים וארציים. אמצעים, כמו הטיסות המוזלות לא רק יסייעו בהוזלת יוקר המחייה עבור תושבי אילת, אלא גם יעודדו חזרה לפעילות מלאה במוקדי התיירות. כפי שהצהירה השרה רגב, אישור הממשלה ליוזמתה מעניק ודאות ארוכת טווח לקו נתב"ג-רמון. משרד התחבורה ימשיך לפעול לחיזוק הקישוריות לאילת תוך שמירה על תחרות הוגנת ושירות יציב. התקצוב שאושר יאפשר לא רק רציפות תעופתית אלא גם שיפור משמעותי בשירות בשנים הקרובות".

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

