ביז 240
צילום: פוטוליה

מדוע חשוב לעשות ביטוח לעסק

תוכן בחסות |

מנהלי ובעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים שואפים על פי רוב למזער ככל הניתן את הוצאות העסק, ובמיוחד הוצאות שוטפות וקבועות. אחת ההוצאות המשותפות לכלל העסקים, אותה לא כדאי ולא משתלם לנסות לצמצם היא ההוצאה על ביטוח לעסק. קיימים כמובן סוגים שונים ומגוונים של פוליסות ביטוח לעסק, המתאימות לסוגים שונים של עסקים על פי צרכיהם הייחודיים. עם זאת, לכלל בתי העסק מספר קווים משותפים אשר הופכים את רכישת הביטוח לעסק לא רק לכדאית ומשתלמת, אלא לחובה של ממש, לצעד הגיוני ובסיסי בניהולו של העסק. מה כולל ביטוח לעסק ומדוע חשוב כל כך לעשותו?

 

סוגים שונים של כיסויים עבור סוגים שונים של עסקים

פוליסת "ביטוח לעסק" אינה דבר אחד וקבוע המשותף לכלל העסקים. פוליסה זו מותאמת לעסקים מסוגים שונים, על פי צרכיהם הספציפיים. לדוגמה, עסק הכולל עובד או שניים אשר עובדים מן הבית אינו זקוק לאותו סוג של כיסוי ביטוחי כמו עסק המעסיק עשרות עובדים אשר עובדים ממקום העסק עצמו. כלומר, פוליסת ביטוח לעסקים משתנה בין עסקים הכוללים גם מיקום פיזי של בית העסק (לעומת עסקים הפועלים בעיקר באינטרנט, למשל) לבין כאלו שלא, בין עסקים המעסיקים עובדים רבים לבין כאלו שאינם, בין עסקים יצרניים לבין נותני שירותים וכו'.

כך, במקרה של עסק יצרני, למשל, עשויה לכלול פוליסת הביטוח גם כיסוי עבור חומרי הגלם ומלאי המוצרים המוגמרים, או למשל כיסוי עבור המכונות והציוד של העסק. כיסויים דוגמת  ביטוח אחריות מוצר או אחריות מעסיקים מוצעים לעסקים עבורם זה רלבנטי ומהותי. את פוליסת הביטוח לעסק ניתן להרכיב באופן כמעט פרטני מול חברת הביטוח, אך חשוב להכיר את כלל הכיסויים האפשריים השונים אשר עשויים להיות רלבנטיים עבור העסק שלכם ספציפית.

 

אינספור סיטואציות בהן ביטוח העסק יציל אותו מקריסה

התשובה לשאלה – "מדוע צריך ביטוח עבור העסק?" היא פשוטה ביותר – קיימים אינספור תרחישים פוטנציאליים ואפשריים בהחלט אשר עשויים לגרום לעסק נזק כלכלי כבד, כמו גם להביאו לכדי קריסה של ממש. תארו לעצמכם מצב בו פורצים למבנה של עסק חדש וגונבים ממנו ציוד ומיכון בשווי עשרות או מאות אלפי שקלים, שבעל העסק רכש לאחרונה. לחילופין, מצב בו עובד נפצע במקום העבודה ותובע את בעל העסק בעבור הוצאותיו הרפואיות או מקרה בו פורצים למחשבי העסק וגונבים מידע רב ערך או פשוט מרוקנים חלק מחשבונות הבנק של העסק – כל אלו תרחישים אשר רחוקים מלהיות דמיוניים – הם קורים מדי שנה לאינספור עסקים בארץ ובעולם.

כל אחד מן המקרים הללו, כמו גם אינספור תרחישים פוטנציאליים נוספים, יכולים לגרום לעסק נזק כבד ואף להביאו לכדי מצב של קריסה. ביטוח לעסקים יכול להציל, פשוטו כמשמעו, את העסק מקריסה ולאפשר לו להמשיך לפעול תוך ספיגת נזק מינימאלי, גם במקרים מצערים וחמורים.

 

מידע מפורט על פוליסת ביטוח עסק מבית חברת כלל ביטוח תמצאו בכתובת:

https://www.clalbit.co.il/businessins/

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.