מדוע חשוב לעשות ביטוח לעסק
מנהלי ובעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים שואפים על פי רוב למזער ככל הניתן את הוצאות העסק, ובמיוחד הוצאות שוטפות וקבועות. אחת ההוצאות המשותפות לכלל העסקים, אותה לא כדאי ולא משתלם לנסות לצמצם היא ההוצאה על ביטוח לעסק. קיימים כמובן סוגים שונים ומגוונים של פוליסות ביטוח לעסק, המתאימות לסוגים שונים של עסקים על פי צרכיהם הייחודיים. עם זאת, לכלל בתי העסק מספר קווים משותפים אשר הופכים את רכישת הביטוח לעסק לא רק לכדאית ומשתלמת, אלא לחובה של ממש, לצעד הגיוני ובסיסי בניהולו של העסק. מה כולל ביטוח לעסק ומדוע חשוב כל כך לעשותו?
סוגים שונים של כיסויים עבור סוגים שונים של עסקים
פוליסת "ביטוח לעסק" אינה דבר אחד וקבוע המשותף לכלל העסקים. פוליסה זו מותאמת לעסקים מסוגים שונים, על פי צרכיהם הספציפיים. לדוגמה, עסק הכולל עובד או שניים אשר עובדים מן הבית אינו זקוק לאותו סוג של כיסוי ביטוחי כמו עסק המעסיק עשרות עובדים אשר עובדים ממקום העסק עצמו. כלומר, פוליסת ביטוח לעסקים משתנה בין עסקים הכוללים גם מיקום פיזי של בית העסק (לעומת עסקים הפועלים בעיקר באינטרנט, למשל) לבין כאלו שלא, בין עסקים המעסיקים עובדים רבים לבין כאלו שאינם, בין עסקים יצרניים לבין נותני שירותים וכו'.
כך, במקרה של עסק יצרני, למשל, עשויה לכלול פוליסת הביטוח גם כיסוי עבור חומרי הגלם ומלאי המוצרים המוגמרים, או למשל כיסוי עבור המכונות והציוד של העסק. כיסויים דוגמת ביטוח אחריות מוצר או אחריות מעסיקים מוצעים לעסקים עבורם זה רלבנטי ומהותי. את פוליסת הביטוח לעסק ניתן להרכיב באופן כמעט פרטני מול חברת הביטוח, אך חשוב להכיר את כלל הכיסויים האפשריים השונים אשר עשויים להיות רלבנטיים עבור העסק שלכם ספציפית.
אינספור סיטואציות בהן ביטוח העסק יציל אותו מקריסה
התשובה לשאלה – "מדוע צריך ביטוח עבור העסק?" היא פשוטה ביותר – קיימים אינספור תרחישים פוטנציאליים ואפשריים בהחלט אשר עשויים לגרום לעסק נזק כלכלי כבד, כמו גם להביאו לכדי קריסה של ממש. תארו לעצמכם מצב בו פורצים למבנה של עסק חדש וגונבים ממנו ציוד ומיכון בשווי עשרות או מאות אלפי שקלים, שבעל העסק רכש לאחרונה. לחילופין, מצב בו עובד נפצע במקום העבודה ותובע את בעל העסק בעבור הוצאותיו הרפואיות או מקרה בו פורצים למחשבי העסק וגונבים מידע רב ערך או פשוט מרוקנים חלק מחשבונות הבנק של העסק – כל אלו תרחישים אשר רחוקים מלהיות דמיוניים – הם קורים מדי שנה לאינספור עסקים בארץ ובעולם.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל אחד מן המקרים הללו, כמו גם אינספור תרחישים פוטנציאליים נוספים, יכולים לגרום לעסק נזק כבד ואף להביאו לכדי מצב של קריסה. ביטוח לעסקים יכול להציל, פשוטו כמשמעו, את העסק מקריסה ולאפשר לו להמשיך לפעול תוך ספיגת נזק מינימאלי, גם במקרים מצערים וחמורים.
מידע מפורט על פוליסת ביטוח עסק מבית חברת כלל ביטוח תמצאו בכתובת:
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

