איב סיבוני נדב סופר WALLY
צילום: יח"צ

הישראלים שרוצים למקסם הכנסה בפרסום שידורי ספורט

איב סיבוני ונדב סופר הקימו את ?WALLY שמפעילה מסכים דיגיטליים על גבי קיר ראיונות בשידור ספורט, וצפויה להגדיל את ההכנסות מפרסום. מהשבוע היא נכנסת לליגת העל - ובמו"מ בין היתר עם הליגות הספרדית והגרמנית
אלכסנדר כץ | (8)

הרצון למקסם הכנסות מפרסום בשידורי ספורט, מוביל למיזמים חדשים שחלקם נראים בדיעבד טריוויאליים כל כך. אחד כזה הוא WALLY הישראלי שהוקם לפני כשנתיים על ידי איב סיבוני ונדב סופר, ובסוף השבוע הקרוב יקבל את הדחיפה הגדולה שלו, כאשר יוחדר רשמית לסיקור משחקי ליגת העל בכדורגל.

 

מדובר בקיר ראיונות שעומד ברקע לראיונות שמתקיימים עם שחקנים ומאמנים בתחילת משחק, בסופו או במחצית, וכולל 5 מסכים בגודל של 10 אינץ' - בגובה הראש של המרואיין במיקום פרימיום  מרכז מסך - שמקרינים פרסומות מתחלפות בנות 6 שניות. הפיילוט בליגה נערך במשחק גמר אלוף האלופים בין הפועל באר שבע לבני יהודה תל אביב לפני כחודשיים, ומשבת כאמור הטכנולוגיה שבעיקרה פשוטה לחלוטין, תככב בליגת העל. הקיר גם יוצב במסיבות עיתונאים שתקיימנה הקבוצות.

 

סיבוני וסופר הם המייסדים של החברה ומחזיקים במחצית המניות שלה. שאר האחוזים מתחלקים בין מספר שותפים אסטרטגים, בהם משה נור - מייסד ובעלי קבוצת נור סטאר מדיה, דודו שושן - יזם הייטק בכיר ועוד.

 

"האבולוציה של המיזם שלנו מתחילה למעשה בשלטי הלד לצידי המגרש", אומר סיבוני בשיחה עם אייס. "השלטים לצידי המגרש התחילו לפני 30 שנה מקרטון, עברו בשנים האחרונות למסכי לד עם פרסומות מתחלפות". לדבריו, "ראיתי ששלטי הראיונות נשארו מאחור, וראינו שהראיונות הולכים והופכים לארוכים יותר ויותר - אז למה לא לשדרג אותם מבחינה דיגיטלית ובכך להגדיל את גם את ההכנסות של הקבוצות?".

 

WALLY רשמה את הפטנט בארה"ב, אירופה וישראל, פנתה למנהלת ליגת העל ועניינה אותה במיזם. שם התלהבו, חתמו על הסכם ל-3 שנים עם אופציה ל-3 שנים נוספות, והלכו צעד אחד הלאה: המנהלת גם תפעל לשיווק המיזם למנהלות ספורט ברחבי העולם, ובתמורה תקבל עמלה מהעסקה.

ככה זה נראה. אלי אוחנה מתראיין על רקע המסכים מאחור

 

לאייס נודע כי כעת מתקיימים מגעים עם הליגות הספרדית, הגרמנית, הרומנית והאמריקאית (MLS) לשילוב הטכנולוגיה. המיזם עצמו לא מוגבל רק לכדורגל, אלא גם לענפי ספורט אחרים ולאירועים נוספים כגון אירועי השקה, שטיח אדום, פרמיירות של סרטים ועוד. במסגרת ההסכם עם הליגה הישראלית,  WALLY מספקת איש תפעול שנותן שירות לכל אורך ערב השידורים באצטדיון עצמו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הצדדים מסרבים לחשוף את סכום העסקה, אולם הערכות גורסות כי מדובר בשוק עולמי שעשוי להניב עשרות מיליוני דולרים, בעיקר כשמדובר בליגות כמו הספרדית או הגרמנית, שמשודרות בכל רחבי העולם וזוכות לפופולריות עצומה.

 

מעבר להצגת הפרסומות שזהו המהלך הפשוט יחסית, ה-WALLY מתבסס על טכנולוגיית DBR שמאפשרת פרסום מבוסס מיקום צופה, כלומר הפרסומות שתוקרנה על המסכים במהלך הראיונות, יהיו שונות ממדינה למדינה. בנוסף עובדים בחברה על 2 פיתוחים חדשים: הראשון הוא זיהוי פנים בזמן אמת (face recognition online), כך שהמערכת תזהה ששחקן X מתראיין, ותשלח און-ליין הודעת פוש בפייסבוק ובטוויטר לכל העוקבים אחרי אותו שחקן לגבי הריאיון המתקיים עמו. לגבי הריאיון עצמו לצופים הודעה בטוויטר או בפייסבוק לגבי הריאיון שמתקיים. איזו חשיפה גדולה יכולה להיות למותג שיוקרן על קיר הראיונות במהלך ראיון עם כריסטיאנו רונאלדו למשל, ורק בזכות החשיפה ברשתות החברתיות.

 

מיליונים ייחשפו. רונאלדו (צילום: GettyImages IL)

הפיתוח השני עליו עובדים בחברה הוא מערכת מדידה שיודעת לאתר באיזה אתרים פורסמו אותם ראיונות על רקע קיר הראיונות, ואז למדוד כמה אנשים הקליקו פליי על אותו ריאיון משך הזמן בו צפו וסך כל החשיפות לאותו ראיון מהאינטרנט בלבד.

 

גורם בשוק התקשורת אמר לאייס שמדובר בפוטנציאל ענק לחברה. "זה מסוג הדברים שאתה טופח לעצמך על המצח ואומר - 'איך לא חשבתי על זה לפני כן'". ואכן, במנהלת מתלהבים מהמיזם ומההכנסות הפוטנציאליות שלו, והוא יוצג בכנס חדשנות בספורט שתארח המנהלת ב-19 באוקטובר אליו יגיעו נציגים מ-32 מנהלות ליגות ברחבי אירופה. בכנס זה תציג המנהלת שלל חברות ישראליות שיחשפו פיתוחים שלהן בתחומי המידע, הסטטיסטיקה, הצילום והעריכה און ליין, בהן WALLY שגם תפעיל עמדת ראיונות רשמית.

 

במנהלת אומרים כי היא קיבלה את אירוח אותו כנס בשל הזיהוי של ישראל כסטארט-אפ ניישן. גורמים במנהלת ליגת העל אומרים כי המנהלת מאמינה במיזם הזה, ולמעשה ההסכם עם WALLY מגלם בתוכו פרמיה מסוימת למנהלת בשיווק המיזם הזה למנהלות זרות. אותם גורמים אמרו לאייס כי "אנחנו ממש חממה טכנולוגית שעובדת עם עוד כמה חברות, שיוצגו בכנס. המטרה היא איך ממקסימים את המשאב הזה שנקרא כדורגל ישראל, וזה מה שהביא את הכנס אלינו. זירת הליגה הישראלית הופכת למעשה לפיילוט - שדה ניסויים לפיתוחים שונים, בין היתר של WALLY". 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אלון 10/10/2017 16:10
    הגב לתגובה זו
    עם מוצר כזה חזק הליגה שלנו מראה שאנחנו מדינה של המצאות ושחושבים בגעונות על כל דבר. יפה מאוד בהצלחה. לפחות אנחנו מקום ראשון במשהו שקשור לספורט :)
  • 7.
    וואלי גאונים אין דברים כאלה?? !!! (ל"ת)
    גיא 10/10/2017 08:50
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מדהים מאילו דברים דבילים אפשר להתעשר (ל"ת)
    שי 09/10/2017 00:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    גל 08/10/2017 22:25
    הגב לתגובה זו
    רעיון גאוני כל הכבוד !! אין ספק שיצליח בענק
  • 4.
    אורן 08/10/2017 16:35
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד אלופים????????????
  • 3.
    רמי 08/10/2017 16:20
    הגב לתגובה זו
    זה לא קיים? באמת איך לא חשבו על זה קודם!!!! רעיון מגניב, בהצלחה!!!
  • 2.
    RDF 08/10/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
    רעיון מדהים!! באמת איך לא חשבו על זה קודם.... כל הכבוד לשני המייסדים שחשבו על הרעיון מגיע להם על זה הרבה פרגון והצלחה רבה.
  • 1.
    אלון 08/10/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    כמה כיף לראות יזמים צעירים ונמרצים שנוקטים פעולה ומקדמים את עולם הפרסום בעזרת לשיבה מקורית. כחובב ספורט מושבע שצופה בהדיקות בראיונות לדעתי זה יעבוד ויתפשט לליגות הבכירות. תצליחו!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.