איב סיבוני נדב סופר WALLY
צילום: יח"צ

הישראלים שרוצים למקסם הכנסה בפרסום שידורי ספורט

איב סיבוני ונדב סופר הקימו את ?WALLY שמפעילה מסכים דיגיטליים על גבי קיר ראיונות בשידור ספורט, וצפויה להגדיל את ההכנסות מפרסום. מהשבוע היא נכנסת לליגת העל - ובמו"מ בין היתר עם הליגות הספרדית והגרמנית
אלכסנדר כץ | (8)

הרצון למקסם הכנסות מפרסום בשידורי ספורט, מוביל למיזמים חדשים שחלקם נראים בדיעבד טריוויאליים כל כך. אחד כזה הוא WALLY הישראלי שהוקם לפני כשנתיים על ידי איב סיבוני ונדב סופר, ובסוף השבוע הקרוב יקבל את הדחיפה הגדולה שלו, כאשר יוחדר רשמית לסיקור משחקי ליגת העל בכדורגל.

 

מדובר בקיר ראיונות שעומד ברקע לראיונות שמתקיימים עם שחקנים ומאמנים בתחילת משחק, בסופו או במחצית, וכולל 5 מסכים בגודל של 10 אינץ' - בגובה הראש של המרואיין במיקום פרימיום  מרכז מסך - שמקרינים פרסומות מתחלפות בנות 6 שניות. הפיילוט בליגה נערך במשחק גמר אלוף האלופים בין הפועל באר שבע לבני יהודה תל אביב לפני כחודשיים, ומשבת כאמור הטכנולוגיה שבעיקרה פשוטה לחלוטין, תככב בליגת העל. הקיר גם יוצב במסיבות עיתונאים שתקיימנה הקבוצות.

 

סיבוני וסופר הם המייסדים של החברה ומחזיקים במחצית המניות שלה. שאר האחוזים מתחלקים בין מספר שותפים אסטרטגים, בהם משה נור - מייסד ובעלי קבוצת נור סטאר מדיה, דודו שושן - יזם הייטק בכיר ועוד.

 

"האבולוציה של המיזם שלנו מתחילה למעשה בשלטי הלד לצידי המגרש", אומר סיבוני בשיחה עם אייס. "השלטים לצידי המגרש התחילו לפני 30 שנה מקרטון, עברו בשנים האחרונות למסכי לד עם פרסומות מתחלפות". לדבריו, "ראיתי ששלטי הראיונות נשארו מאחור, וראינו שהראיונות הולכים והופכים לארוכים יותר ויותר - אז למה לא לשדרג אותם מבחינה דיגיטלית ובכך להגדיל את גם את ההכנסות של הקבוצות?".

 

WALLY רשמה את הפטנט בארה"ב, אירופה וישראל, פנתה למנהלת ליגת העל ועניינה אותה במיזם. שם התלהבו, חתמו על הסכם ל-3 שנים עם אופציה ל-3 שנים נוספות, והלכו צעד אחד הלאה: המנהלת גם תפעל לשיווק המיזם למנהלות ספורט ברחבי העולם, ובתמורה תקבל עמלה מהעסקה.

ככה זה נראה. אלי אוחנה מתראיין על רקע המסכים מאחור

 

לאייס נודע כי כעת מתקיימים מגעים עם הליגות הספרדית, הגרמנית, הרומנית והאמריקאית (MLS) לשילוב הטכנולוגיה. המיזם עצמו לא מוגבל רק לכדורגל, אלא גם לענפי ספורט אחרים ולאירועים נוספים כגון אירועי השקה, שטיח אדום, פרמיירות של סרטים ועוד. במסגרת ההסכם עם הליגה הישראלית,  WALLY מספקת איש תפעול שנותן שירות לכל אורך ערב השידורים באצטדיון עצמו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הצדדים מסרבים לחשוף את סכום העסקה, אולם הערכות גורסות כי מדובר בשוק עולמי שעשוי להניב עשרות מיליוני דולרים, בעיקר כשמדובר בליגות כמו הספרדית או הגרמנית, שמשודרות בכל רחבי העולם וזוכות לפופולריות עצומה.

 

מעבר להצגת הפרסומות שזהו המהלך הפשוט יחסית, ה-WALLY מתבסס על טכנולוגיית DBR שמאפשרת פרסום מבוסס מיקום צופה, כלומר הפרסומות שתוקרנה על המסכים במהלך הראיונות, יהיו שונות ממדינה למדינה. בנוסף עובדים בחברה על 2 פיתוחים חדשים: הראשון הוא זיהוי פנים בזמן אמת (face recognition online), כך שהמערכת תזהה ששחקן X מתראיין, ותשלח און-ליין הודעת פוש בפייסבוק ובטוויטר לכל העוקבים אחרי אותו שחקן לגבי הריאיון המתקיים עמו. לגבי הריאיון עצמו לצופים הודעה בטוויטר או בפייסבוק לגבי הריאיון שמתקיים. איזו חשיפה גדולה יכולה להיות למותג שיוקרן על קיר הראיונות במהלך ראיון עם כריסטיאנו רונאלדו למשל, ורק בזכות החשיפה ברשתות החברתיות.

 

מיליונים ייחשפו. רונאלדו (צילום: GettyImages IL)

הפיתוח השני עליו עובדים בחברה הוא מערכת מדידה שיודעת לאתר באיזה אתרים פורסמו אותם ראיונות על רקע קיר הראיונות, ואז למדוד כמה אנשים הקליקו פליי על אותו ריאיון משך הזמן בו צפו וסך כל החשיפות לאותו ראיון מהאינטרנט בלבד.

 

גורם בשוק התקשורת אמר לאייס שמדובר בפוטנציאל ענק לחברה. "זה מסוג הדברים שאתה טופח לעצמך על המצח ואומר - 'איך לא חשבתי על זה לפני כן'". ואכן, במנהלת מתלהבים מהמיזם ומההכנסות הפוטנציאליות שלו, והוא יוצג בכנס חדשנות בספורט שתארח המנהלת ב-19 באוקטובר אליו יגיעו נציגים מ-32 מנהלות ליגות ברחבי אירופה. בכנס זה תציג המנהלת שלל חברות ישראליות שיחשפו פיתוחים שלהן בתחומי המידע, הסטטיסטיקה, הצילום והעריכה און ליין, בהן WALLY שגם תפעיל עמדת ראיונות רשמית.

 

במנהלת אומרים כי היא קיבלה את אירוח אותו כנס בשל הזיהוי של ישראל כסטארט-אפ ניישן. גורמים במנהלת ליגת העל אומרים כי המנהלת מאמינה במיזם הזה, ולמעשה ההסכם עם WALLY מגלם בתוכו פרמיה מסוימת למנהלת בשיווק המיזם הזה למנהלות זרות. אותם גורמים אמרו לאייס כי "אנחנו ממש חממה טכנולוגית שעובדת עם עוד כמה חברות, שיוצגו בכנס. המטרה היא איך ממקסימים את המשאב הזה שנקרא כדורגל ישראל, וזה מה שהביא את הכנס אלינו. זירת הליגה הישראלית הופכת למעשה לפיילוט - שדה ניסויים לפיתוחים שונים, בין היתר של WALLY". 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אלון 10/10/2017 16:10
    הגב לתגובה זו
    עם מוצר כזה חזק הליגה שלנו מראה שאנחנו מדינה של המצאות ושחושבים בגעונות על כל דבר. יפה מאוד בהצלחה. לפחות אנחנו מקום ראשון במשהו שקשור לספורט :)
  • 7.
    וואלי גאונים אין דברים כאלה?? !!! (ל"ת)
    גיא 10/10/2017 08:50
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מדהים מאילו דברים דבילים אפשר להתעשר (ל"ת)
    שי 09/10/2017 00:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    גל 08/10/2017 22:25
    הגב לתגובה זו
    רעיון גאוני כל הכבוד !! אין ספק שיצליח בענק
  • 4.
    אורן 08/10/2017 16:35
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד אלופים????????????
  • 3.
    רמי 08/10/2017 16:20
    הגב לתגובה זו
    זה לא קיים? באמת איך לא חשבו על זה קודם!!!! רעיון מגניב, בהצלחה!!!
  • 2.
    RDF 08/10/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
    רעיון מדהים!! באמת איך לא חשבו על זה קודם.... כל הכבוד לשני המייסדים שחשבו על הרעיון מגיע להם על זה הרבה פרגון והצלחה רבה.
  • 1.
    אלון 08/10/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    כמה כיף לראות יזמים צעירים ונמרצים שנוקטים פעולה ומקדמים את עולם הפרסום בעזרת לשיבה מקורית. כחובב ספורט מושבע שצופה בהדיקות בראיונות לדעתי זה יעבוד ויתפשט לליגות הבכירות. תצליחו!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.