לא לשימוש
צילום: יח"צ

איתות ראשון מ-Airbnb: יזמים מישראל יארחו בביתם יזמים מחו"ל בשבוע ה-DLD

3 חודשים לאחר שמינתה מנהל לשוק המקומי, Airbnb יוצאת בפעילות שיווקית ראשונה בישראל במסגרת אירועי ה-DLD בת"א. יזמים מחו"ל המגיעים לאירוע יוזמנו להתארח בבתיהם של יזמים מקומיים כגון שחר וייסר מייסד Gett ואור עופר מייסד SimilarWeb
משה בנימין |

לפני כ-3 חודשים פורסם לראשונה באייס על מינויו של אמרי גלאי למנהל הפעילות של Airbnb בישראל. כעת כבר ניתן לראות ניצנים ראשונים לכניסתה של החברה לזירה הישראלית באמצעות פעילות ממותגת שמציגה את יתרונה היחסי, בשיתוף פעולה עם כנס החדשנות DLD.

לקראת שבוע ה-DLD שמרכז מדי שנה עניין רב בקרב קהילת היזמים והסטארט אפיסטים בישראל משיקה Airbnb פלטפורמת אירוח ייעודית עבור אלפי היזמים המגיעים מרחבי העולם לכנס החדשנות שייערך בשבוע הבא בתל אביב, תחת הכותרת "Entrepreneur Hosts Entrepreneur"

כפי שעשתה בעבר בכנס ה-Mobile World Congress בברצלונה, Airbnb תחבר בין יזמים ישראליים ליזמים מחו"ל, כאשר האחרונים יתארחו בבתיהם של הישראליים ולמעשה ישכירו חדר בדירתם, באופן זהה לשירות המוצע ב-airbnb. לטובת הפרויקט הוקם מיניסייט ייעודי בו יזמים ישראליים פרסמו את דירותיהם ויזמים מחו"ל יוכלו להתרשם ולהזמין חדר לתקופת השהייה בישראל. הפעילות תאפשר לראשונה בישראל חיבור בין מארחים למתארחים על פי תחום עניין משותף. לכנס ה-DLD Innovation Festival צפויים להגיע כ-4,000 יזמים מרחבי העולם. 

"עם יוזמה זו אנו יוצרים קשרים אמיתיים שהם מעבר להחלפת כרטיסי ביקור. זוהי הזדמנות ייחודית ליזמים מקומיים ליצור קשרים עמוקים ומתמשכים עם העמיתים הבינלאומיים שלהם ולתת להם חוויה ייחודית ואותנטית בשילוב כל הדברים הנפלאים שיש לעיר תל אביב להציע", אומרת מולי טרנר, מנהלת גלובלית ב-Airbnb לשותפויות עירוניות. יותר מ-30 יזמים תל אביביים כבר נרשמו ב-Entrepreneur Hosts Entrepreneur ויארחו יזמים מחו״ל בבתיהם, בהם יזמים מובילים כמו שחר וייסר מייסד ומנכ״ל Gett ואור עופר מייסד ומנכ״ל SimilarWeb.

 

לדברי עופר: "תל אביב היא החממה המושלמת לחדשנות וה-DLD הוא האירוע שמביא את החדשנות לחיים. Airbnb היא אחת החברות החדשניות ביותר של העשור האחרון ולכן לא מפתיע שהם באו עם הרעיון המדהים הזה לחיבור בין יזמים וחברות חדשניות במסגרת שללא ספק תוביל ללמידה, שיתוף וצמיחה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.