'פיני' במגעים למכירת הפורמט לאירופה: "פרצנו את החומה בזכות האנגלית"
יוצרי הדרמה הקומית האינטרנטית 'פיני', נמצאים בתקופה האחרונה במגעים מתקדמים עם גוף מדיה באירופה, למכירת הפורמט - כך נודע לאייס. הקשר בין אודי שדמי - הבמאי של 'אל תשאל' עם שי שטרן ב'קשת', ותומר ברזידה - שמגלם גם את 'פיני', נוצר באמצעות חברת הפצה אירופאית, והאפשרויות שנמצאות כרגע על השולחן, הן למכור את התכנית כפי שהיא, או להפיק את תסריטים עם אדפטציות מתאימות לשוק האירופאי המקומי.
'פיני' עוקבת אחר פיני בן טובים, צעיר ישראלי אחרי שירותו הצבאי, שמנסה להפוך מטבח בקריה לשף מדופלם בלונדון בעזרת קסם אישי וחוצפה ישראלית טיפוסית. פערי המנטאליות, מחסום השפה והבדלי התרבות מייצרים סיטואציות קומיות האופייניות לישראלים. הסדרה דוברת בעיקר אנגלית, אבל גם עברית וצרפתית, וצולמה בלונדון ובפריז. לעונה השנייה הצטרפו השחקנים שרלוט בקט, סטיבן הו, שרה ג'ינאק, מרת'ה בארנט, והדוגמנית הישראלית טל ברקוביץ', ומיום ראשון נרשמו כ-100 אלף צפיות.
ב-ynet החליטו לשים יותר דגש על תכני וידאו באתר, בין היתר באמצעות סדרות אינטרנטיות. כך גם נחתם החוזה הראשון עם 'פיני', שהניב כ-2 מיליון צפיות בתום העונה הראשונה, ו"אור ירוק" ל-2 עונות חדשות. "ההשקעה בפרויקט הוגדלה ברמות של פי 10 ממה שהיו מוכנים בהתחלה להשקיע", מספר שדמי לאייס. "העונה הראשונה לא אכזבה אותם, לא מבחינת צופים ולא מבחינת מפרסמים. העונה הראשונה הייתה אפילו רווחית, בעונה השנייה זה אמור להיות אפילו קל יותר".
עלויות הפקה של סדרה אינטרנטית עדיין נמוכות משמעותית מזה של הפקה בטלוויזיה, אבל הפערים הולכים ומצמקים. על פי הערכות, עלות כל אחת מ-2 העונות - השנייה והשלישית - עומדת על כ-800 אלף עד מיליון שקלים. בחישוב לפרק, מדובר על 80 אלף שקלים לפחות, שהם יותר מ-20 אלף דולר, מול כמה אלפי דולרים לפרק בעונה הראשונה. לשם השוואה, עלות פרק של 25 דקות בטלוויזיה, עומדת על כ-50-100 אלף דולר, כזכור, כאשר מספר הדקות כפול מזה של 'פיני', שאורך פרק ממוצע בעונה השנייה עומד על 12 דקות (מול 5 דקות בעונה הראשונה, א"כ).
"בעונה השנייה אנחנו כבר עושים קפיצת מדרגה מבחינת אורך הפרקים, מספר השחקנים, איכות הכתיבה וההשקעה הכספית בתכנית", מספר שדמי, "אם בעונה הראשונה נאלצנו להתפשר מבחינה הפקתית ותוכנית, העונה השנייה היא נטולת פשרות, וכך גם השלישית".
כ-20% מהצפיות בעונה הראשונה, היו מחוץ לגבולות ישראל - מאירופה, ארה"ב, ואפילו מאיראן, והכל בזכות השפה האנגלית והוויראליות של הרשת. "תראה" מודה שדמי, "במהלך העונה הראשונה הייתה פנייה מאחת מזכייניות ערוץ 2, אבל מכל מיני סיבות, בעיקר משום שהסדרה דוברת אנגלית, המגעים לא הבשילו. מאידך, ואת האמת שלא חשבנו על זה כשיצאנו לפרויקט של 'פיני', אבל פרצנו את החומה בזכות השפה האנגלית".
- 2.אורן 05/02/2012 11:26הגב לתגובה זולא הבנתי איך זה לא קרה עד עכשיו.
- 1.שובל 02/02/2012 18:36הגב לתגובה זוהיא הורגת אותי. הפרק האחרון היה טוב

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.