ההייטק הישראלי לאן? על חזרת המשקיעים הזרים, בינה מלאכותית ולמה קשה להצליח בתחום הדיפנס?
חן שמילו מנכ"ל עמותת בוגרי 8200 על המגמה החיובית בשנה האחרונה בהייטק הישראלי, על בינה מלאכותית וגם על המורכבות בפיתוח טכנולוגיות בעולם הדיפנס
שנת 2024 מתקרבת אל סיומה, ולמרות שמדינת ישראל נמצאת במלחמה ממושכת ומורכבת ההייטק הישראלי ממשיך לתפקד בצורה חיובית וטובה יותר משנת 2023 כך אומר חן שמילו מנכ"ל עמותת בוגרי 8200 בראיון TV, הסיבה המרכזית להצלחה נובעת מהיכולת להמשיך לתפקד
למרות ירידה בכוח האדם שיצא למילואים והאתגרים הנוספים שהיו במשק הישראלי. נקודת אור נוספת אלו ניצנים של חזרה של משקיעים זרים שחוזרים וגם תמיכה ממשלתית באמצעות רשות החדשנות שעושה טוב להייטק המקומי.
איך אתה מסכם שנת 2024 בהייטק הישראלי?
2024" הייתה שנה טובה. 2023 מכירים את האסון שקרה והשפיע על ההייטק הישראלי, מפרוץ המלחמה ולתוך השנה הנוכחית ראינו חוסן עסקי ארגוני ואישי מפתיע ברמות שלו. זה השפיע על איך שנראה ההייטק הישראלי. סטארט-אפים שמצליחים לשרוד את התקופה
ואפילו ממשיכים לסבב השקעות נוסף, רואים תחזיות לשנת 2024 שבה סך ההשקעות יעלה על שנת 2023. כל אלה ביחד מנבאים תקופה של שיפור ומגמה הרבה יותר טובה עבור ההייטק הישראלי בכלל והסטארט-אפים בפרט . חשוב לציין שיש גם ניצנים חיוביים של חזרת המשקיעים
- אהוד ברק מסתבך? הקונגרס האמריקאי דורש תשובות בקשר לפאראגון
- איפה הכסף? ואיך זה שהרמטכ"לים נכשלים באזרחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזרים, רואים את קרן הון סיכון גריילוק שמסמנת את ישראל כאחד היעדים החשובים עבורה".
זאת הייתה שנה שדיברו בהייטק בעיקר על בינה מלאכותית, איפה ישראל נמצאת במירוץ הזה?
"מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת לא השאירה לבד את האקוסיסטם
של הסטארטאפים, ורואים דרישה הולכת וגוברת במוצרים של AI בחברות סטארטאפ ישראליות. רואים יותר סטארטאפים בתחום ה AI- ישראל עדיין לא המובילה העולמית כמו בסייבר, וזה יעד לאומי. דרוש שיתוף פעולה בין הסקטורים כדי לעודד
יזמים להיכנס לתחום ביצירת התשתיות הלאומיות כדי שיתמכו בפיתוח של AI".
מגמה נוספת שהתעוררה בתקופה האחרונה אלו פיתוחים בעולמות הדיפנס - האם רואים מגמת צמיחה של סטארט-אפים בתחום?
"הצרכים של המלחמה הובילו לשימוש גובר בטכנולוגיה,
- JVP מגייסת 290 מיליון דולר מקרן ההשקעות הענקית TPG
- אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
מתוך הנחה שזה יקסום ליזמים, ליזמות ולמשקיעים מתוך ניסיון עשיר שנוצר כאן במדינה. נראה הרבה יותר פיתוחים בעולמות של הדיפנס. בתוך הסקטור מדברים על שימוש כפול – טכנולוגיות שיכולות להתאים לצורך ביטחוני וגם אזרחי. אנחנו עדיין בתוך זיהוי של טרנד, עוד אין נהירה בפועל
של הרבה יזמים ויש חסמי כניסה משמעותיים כשמדובר במוצר שנמכר לממשלות, לתעשיות ביטחוניות ולצבאות. האם זאת ההבטחה של שנת 2025? כרגע, סימן שאלה" .
ההון האנושי ידוע ביתרונות שלו, אלו חוזקות נוספות אתה מזהה בהייטק המקומי?
"זה לא רק ההכשרות והניסיון שיש בהייטק הישראלי אלא החוסן שהוא הפגין במהלך המלחמה וזה ייחודי בהשוואה עולמית. יש תרבות של תמיכה ביזמים, חיבורים מאוד מהירים וקצרים. ליזם בניו יורק יהיה יותר להגיע למשקיע הבא שלו, או שיצטרך להשקיע יותר זמן מאשר כאן. יש עזרה
הדדית אמיתית ויש תמיכה ממשלתית של רשות החדשנות שנעשית נכון. השילוב של כל הגורמים מוביל את ישראל להיות מקום טוב לחדשנות גלובלית" .
לראיון המלא:

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.

מינט מדיה מוסיפה יכולות AI ברכישה הגדולה בתולדותיה
החברה הישראלית המתמחה בתוכן ספורט גלובלי מרחיבה את פעילותה עם רכישת Magnifi, פלטפורמה מבוססת AI ליצירה והפצה של תוכן ספורט בזמן אמת
מינט מדיה, המתמחה בתוכן ספורט גלובלי, מודיעה היום על רכישת VideoVerse. המוצר המרכזי של וידאוורס נקרא Magnifi, והוא פלטפורמת SaaS מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת לבעלי זכויות ותוכן לזהות באופן אוטומטי רגעי שיא בספורט, ליצור תקצירים בזמן אמת ולהפיץ תוכן וידאו קצר ואטרקטיבי בצורה יעילה ומהירה.
הרכישה היא הגדולה ביותר של החברה בשנים האחרונות. במרץ 2024 מינט מדיה רכשה את הזיכיון להפצת התכנים של ספורטס אילוסטרייטד, אחד ממותגי הספורט הוותיקים והנחשקים בעולם. הרכישה הפכה את החברה לשחקן מוביל בארה"ב, עם מאות מיליונים של משתמשים בפלטפורמות שלה בכל חודש. מספר חודשים לפני כן, רכשה החברה את STN Video , מה שהעניק לה את זכויות הפצת תוכן של כל הליגות הגדולות בארה"בֿ ובניהן : NBA, NFL, MLB, NASCAR, פורמולה 1 ועוד.
בזכות הרכישות האסטרטגיות של החברה, התוכן של מינט מדיה מופץ בפלטפורמת הוידאו אונליין של STN ומגיע לעשרות מיליוני משתמשים ייחודיים. כל אלו מעניקים לחברה עומק הטכנולוגי, יכולות הפצת תוכן וספריית תוכן ייחודית ומגוונת עבור האקוסיסטם שבנתה הכולל מפרסמים, שותפים ומפיצים. כל מותגי התוכן של החברה (SI,The Players' Tribune, FanSided, 90min), מעניקים לאוהדי הספורט תוכן מגוון על תעשיית הספורט שכולל רגעי שיא , תקצירי משחקים, תוכן אישי של סופרסטארים בעולם הספורט, תוכן של אוהדים ועוד.
הוספת VideoVerse לפורטפוליו של מינט מדיה תאפשר לחברה להעניק ערך חסר תקדים לאקוסיסטם של תוכן הספורט. עם השלמת העסקה, החברה מתכננת להשיק פתרון משולב מלא ליצירה, הפצה ומוניטיזציה של תוכן, ולהעמיק את שיתופי הפעולה האסטרטגיים עם קבוצות, ליגות והתאחדויות ספורט ברחבי העולם. בנוסף, לקוחות Magnifi יוכלו ליהנות מפתרונות ההפצה והמוניטיזציה המובילים של Minute Media, לשיפור החזר ההשקעה על נכסי הווידאו שלהם. בעולם הספורט הדינמי, Magnifi של VideoVerse מאפשרת לשותפים לספק לאוהדים את הרגעים הגדולים בזמן אמת ובדיוק מרבי. פלטפורמת ה-AI עושה שימוש בראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה כדי לנתח רמזים חזותיים וקוליים, לזהות רגעי שיא ולהעשיר את התוכן עבור האוהדים. המוצר משלב תכונות GenAI מתקדמות, כולל כתוביות בשפות שונות, יצירת תמונות ממוזערות באופן אוטומטי, הפקת מטא-דאטה ומנוע דינמי לאוטומציה של כל תהליך העריכה, מה שהופך אותו לכלי עבודה מקצה לקצה המעצים את צוותי התוכן.
- דיפסיק תשיק מודל בסוף שנה - התעשייה דרוכה
- האם הרשות להגנת הפרטיות תשתק את החדשנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אסף פלד, מייסד ומנכ"ל Minute Media: “יכולות הוידאו AI של Magnifi מהוות נקודת מפנה ביצירת תכנים והפצה שלהם. עם הרכישה הנוכחית החברה תהפוך לחברת ה- SportTech, המובילה בעולם. הרכישה לוקחת את היכולות שלנו לשלב הבא ביכולות לעבוד עם הליגות הגדולות בעולם ולהרחיב את שיתופי הפעולה האסטרטגיים בתחום. בשונה מחברות אחרות שצריכות לסגל יכולות AI, אנחנו רוכשים היום חברה שנבנתה מראשיתה כחברת AI - זה נותן לנו דריסת סגל לצוות גדול של מפתחי AI בשוק אסטרטגי כהודו, מה שירחיב את היכולות הטכנולוגיות הגלובאליות של החברה".