גיילן בראון
צילום: טוויטר בוסטון

מי זכה לחוזה העשיר בתולדות ה-NBA?

כוכב בוסטון סלטיקס, ג'יילן בראון, סיכם על חוזה לחמש שנים בשווי 304 מיליון דולר. כמה זה גבוה ביחס לחוזה של יוקיץ'?
 
מיכאל וייסרמן |

כוכב בוסטון סלטיקס, ג'יילן בראון, בדרך לעשות היסטוריה  ולחתום על החוזה העשיר ביותר בתולדות ה-NBA כאשר סיכם לחמש שנים תמורת 304 מיליון דולר לכל התקופה. מדובר בהסכם שיחול מהשנה הבאה - משמע, הוא יישאר עד עונת 2028/29. סוכנו של השחקן, ג'ייסון גלושון, אישר את הפרטים וזאת לאחר שנפגש בתחילת השבוע עם הנהלת בוסטון שמשאירה בשורותיה את השחקן שנחשב לאחד הטובים בליגה הטובה בעולם.

החוזה הצפוי של בראון צפוי להיות גבוה יותר מהמצטיין בעונה שעברה, ניקולה יוקיץ', כאש חוזהו עומד על 276 מיליון דולר לחמש שנים.

החוזה של בראון מגיע לאחר עונה אדירה בבוסטון ואף נבחר לאחד המצטיינים של העונה על ידי ראשי NBA.

 

בראון וחברו לקבוצה, ג'ייסטון טייטון, שמסיים את חוזהו בקיץ הבא  מהווים את אחד הצמדים הפוריים ביותר ב-NBA ומהווים אבני יסוד בסגל של הסלטיקס שרוצים אליפות כבר בעונה הבאה.

בראון העמיד ממוצעים טובים בקריירה של 26.6 נקודות ו-49% קליעה בעונה שעברה. הוא ירוויח 31.8 מיליון דולר בעונה הבאה בשנה האחרונה של החוזה הקודם שלו. הוא אמור להרוויח 52.3 מיליון דולר כשהחוזה ייכנס לתוקף בעונת 2024/25 ו-69.1 מיליון דולר ב-2028/29, השנה האחרונה של העסקה.

טייטום ובראון קלעו יחד 56.7 נקודות למשחק בעונה שעברה. שניהם גם קלעו 30 נקודות ב-10 משחקים, הישג שרק שאקיל אוניל וקובי בראיינט השיגו ב-30 העונות האחרונות.

החוזה הגבוה ביותר. בראון (צילום: טוויטר בוסטון סלטיקס)

הסלטיקס הגיעו לפלייאוף בכל אחת משבע העונות של בראון ב-NBA, כולל גמר ה-NBA ב-2022 ושלוש נסיעות לגמר המזרח. מחוץ למגרש, בראון הוא איש עסקים, חובב אופנה ומנטור לאינספור ילדים, כמו גם פילנתרופ בבוסטון ובעולם. כיום הוא מכהן כסגן נשיא ארגון שחקני הכדורסל.

בינתיים, בראון מארח בימים אלה את תוכנית הברידג' השנתית השלישית שלו בבוסטון ל-100 תלמידי בתי ספר ציבוריים בבוסטון. הוא מתכנן גם לנסוע לקניה בפגרה הקרובה כדי לדבר ולהדריך יותר מ-200 תלמידים מקומיים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.