ארלינג הולאנד (X)
ארלינג הולאנד (X)

ערוצי הספורט מתייקרים: yes מעלה מחירים, גם FreeTV מצטרפת

עמית בר | (3)
נושאים בכתבה yes FREE TV

שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית ממשיך להתייקר, והפעם מדובר בעיקר בחובבי הספורט שעומדים לשלם את המחיר. yes הודיעה למנוייה כי מחירי חבילות הספורט שלה, שכוללות את ערוצי צ'רלטון, יעלו בתחילת אפריל. חבילת TOGO, למשל, תעלה 99.9 שקל בחודש במקום 93.9 שקל. גם שאר חבילות הספורט של החברה יתייקרו. במקביל, FreeTV של קשת שמציעה חבילות טלוויזיה מוזלות, העלתה את מחירי החבילות שלה ל-44.9 שקל בחודש, אחרי קמפיין מתוקשר שכלל מבצעים לכל החיים.

למה המחירים עולים?

ב-yes מסבירים שההתייקרות נובעת מעלייה בעלויות זכויות השידור של אירועי הספורט. בשנים האחרונות מחירי זכויות השידור נמצאים במגמת עלייה מתמדת, מה שמשפיע ישירות על הצרכנים. צ'רלטון, שמחזיקה בזכויות לליגת העל הישראלית, הפרמיירליג האנגלית, הבונדסליגה ועוד, דורשת סכומים גבוהים יותר על השידורים, ו-yes מגלגלת את העלות על המנויים.

FreeTV, מצד שני, מציעה חבילת ספורט שכוללת עשרה ערוצים ללא תוספת תשלום, בהם ערוצי ספורט 5 ו-ONE. אך נקודת התורפה שלה היא שאין לה הסכם עם צ'רלטון, ולכן אין בה את ערוצי ספורט 1. עבור מי שמחפש גישה לכל הליגות הבכירות, זו מגבלה משמעותית.

איך התחלק שוק השידורים?

שוק שידורי הספורט בעברית נשלט על ידי שלושה שחקנים מרכזיים:

מה זה אומר לצופים?

מי שמשלם על חבילות הספורט ב-yes יצטרך להוציא יותר בכל חודש. מי שמשתמש ב-FreeTV ישלם קצת יותר על החבילה הבסיסית, אבל לפחות יקבל ערוצי ספורט ללא תוספת תשלום. עם זאת, החבילה של FreeTV לא כוללת את השידורים של צ'רלטון, מה שעלול להוות בעיה לחובבי ליגת העל והליגות הבכירות באירופה.

בינתיים, אין סימן לירידת מחירים בשוק הזה – להיפך, ככל שהביקוש לשידורי ספורט גובר, כך ספקי התוכן ממשיכים לייקר את המחירים. השאלה היא האם המנויים ימשיכו לשלם, או שיחפשו אלטרנטיבות זולות יותר.

קיראו עוד ב"ביזספורט"


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מלאכי 26/03/2025 00:47
    הגב לתגובה זו
    ולעצור את הביזה שמבצעים החרדים בקופת המדינה
  • 2.
    IPTV ואתם מסודרים (ל"ת)
    שיגלסיס 01/03/2025 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    FREETV יש TOGO או SPORT1 (ל"ת)
    דן 18/02/2025 14:37
    הגב לתגובה זו
נועה קירל ודניאל פרץ
צילום: דניאל פרץ אינסטגרם

עשרות מיליונים בשנה: כמה מרוויחים בני הזוג נועה קירל ודניאל פרץ?

בני הזוג שנחשבים לטובים בתחומם בגזרה הישראלית מגלגלים לחשבונות הבנק הנפרדים סכומי כסף גבוהים, אך כמה הם שווים בפועל? המספרים בפנים
מערכת Bizportal |
בני הזוג דניאל פרץ ונועה קירל הדהדו את עולם הבידור הישראלי כשהשיקו זוגיות חדשה בספטמבר האחרון, עם כותרות בכל מקום. למרות המרחק, בני הזוג הצליחו לשמור על המכנה המשותף כשהם משגשגים כל אחד בתחומו - פרץ בכדורגל וקירל בשירה. אך כעת נשאלת השאלה, כמה כל אחד מרוויח? במדי באיירן. פרץ (באיירן מינכן טוויטר)
נתחיל מקירל, שאת עיקר ההון עושה מקמפיינים מסחריים, כמו ל-"יס" וקוקה קולה. על פי ההערכות, הקמפיינים מכניסים לכוכבת משהו כמו 2-3 מיליון שקל בשנה, כשההופעות שבכיכובה מכניסות לה כמיליון שקל בחודש. יש לזמרת גם הכנסות מהשמעות (כמה עשרות אלפי שקלים בחודש) והיא הרוויחה לא מעט כסף גם עבור ההופעות בפארק הירקון. זה, כמובן, לא הכל. בעבר קיבלה 400 אלף שקל על ייצוג בחברת אופנה; חברת הספורט פילה שילמה לה עוד 300 אלף שקל; חברת האיפור מק שילמה לה 500 אלף שקל לשנה, לא כולל רווחים; 500 אלף שקל לפרסומת עבור המותג "כיף"; פרסומות לחברת הביטוח שהכניסה לה מאות אלפי שקלים; 400 אלף שקל מקידום מכשיר סלולר; ועוד ועוד. קירל גם משחקת, כשעבור סדרת הטלוויזיה שבכיכובה "כפולה" קיבל 150 אלף שקל עבור העונה החמישית בלבד, ו-900 אלף שקל עבור הפסטיגל האחרון בו השתתפה. בחישוב מהיר, קירל שווה יותר מ-10 מיליון שקל בשנה משירה, משחק וקמפיינים ויותר מ-50 מיליון שקל מאז החלה בקריירה המוסיקלית שלה לפני 8 שנים. לא רע עבור ילדה בת 22.
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".