ערוצי הספורט מתייקרים: yes מעלה מחירים, גם FreeTV מצטרפת
שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית ממשיך להתייקר, והפעם מדובר בעיקר בחובבי הספורט שעומדים לשלם את המחיר. yes הודיעה למנוייה כי מחירי חבילות הספורט שלה, שכוללות את ערוצי צ'רלטון, יעלו בתחילת אפריל. חבילת TOGO, למשל, תעלה 99.9 שקל בחודש במקום 93.9 שקל. גם שאר חבילות הספורט של החברה יתייקרו. במקביל, FreeTV של קשת שמציעה חבילות טלוויזיה מוזלות, העלתה את מחירי החבילות שלה ל-44.9 שקל בחודש, אחרי קמפיין מתוקשר שכלל מבצעים לכל החיים.
למה המחירים עולים?
ב-yes מסבירים שההתייקרות נובעת מעלייה בעלויות זכויות השידור של אירועי הספורט. בשנים האחרונות מחירי זכויות השידור נמצאים במגמת עלייה מתמדת, מה שמשפיע ישירות על הצרכנים. צ'רלטון, שמחזיקה בזכויות לליגת העל הישראלית, הפרמיירליג האנגלית, הבונדסליגה ועוד, דורשת סכומים גבוהים יותר על השידורים, ו-yes מגלגלת את העלות על המנויים.
FreeTV, מצד שני, מציעה חבילת ספורט שכוללת עשרה ערוצים ללא תוספת תשלום, בהם ערוצי ספורט 5 ו-ONE. אך נקודת התורפה שלה היא שאין לה הסכם עם צ'רלטון, ולכן אין בה את ערוצי ספורט 1. עבור מי שמחפש גישה לכל הליגות הבכירות, זו מגבלה משמעותית.
איך התחלק שוק השידורים?
שוק שידורי הספורט בעברית נשלט על ידי שלושה שחקנים מרכזיים:
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ערוץ הספורט – מציע שני ערוצים פתוחים במסגרת חבילת הבסיס, ומשדר בין השאר את ליגת העל, ליגת האלופות, היורוליג וה-NBA.
ONE – משדר את הליגה הספרדית והסרייה א' האיטלקית בערוץ אחד פתוח ובחלק מהפלטפורמות בתשלום נוסף.
צ'רלטון – מפעילה את חמשת ערוצי ספורט 1, וכוללת זכויות שידור בלעדיות לליגת העל הישראלית, הבונדסליגה, הפרמיירליג, הליגה הפורטוגלית, הליגה האירופית ועוד – אך רק בתשלום נוסף.
מה זה אומר לצופים?
מי שמשלם על חבילות הספורט ב-yes יצטרך להוציא יותר בכל חודש. מי שמשתמש ב-FreeTV ישלם קצת יותר על החבילה הבסיסית, אבל לפחות יקבל ערוצי ספורט ללא תוספת תשלום. עם זאת, החבילה של FreeTV לא כוללת את השידורים של צ'רלטון, מה שעלול להוות בעיה לחובבי ליגת העל והליגות הבכירות באירופה.
בינתיים, אין סימן לירידת מחירים בשוק הזה – להיפך, ככל שהביקוש לשידורי ספורט גובר, כך ספקי התוכן ממשיכים לייקר את המחירים. השאלה היא האם המנויים ימשיכו לשלם, או שיחפשו אלטרנטיבות זולות יותר.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- 3.מלאכי 26/03/2025 00:47הגב לתגובה זוולעצור את הביזה שמבצעים החרדים בקופת המדינה
- 2.IPTV ואתם מסודרים (ל"ת)שיגלסיס 01/03/2025 18:01הגב לתגובה זו
- 1.FREETV יש TOGO או SPORT1 (ל"ת)דן 18/02/2025 14:37הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
