שרה נתניהו
צילום: יח"צ אל על

שרה נתניהו חתמה על הסדר טיעון בפרשת המעונות - תשלם 55 אלף שקל

עוד לפי ההסדר, אשת ראש הממשלה תודה ותורשע בעבירה של ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה. כתב האישום המתוקן יוגש ככל הנראה מחר בבוקר

שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, חתמה היום (ד') לבית המשפט השלום בירושלים כדי לחתום על הסדר הטיעון שנקבע עימה בפרשת המעונות. כתב האישום המתוקן במסגרת ההסדר יוגש ככל הנראה מחר בבוקר בבית משפט השלום בירושלים. עוד נמסר כי הדבר מתבצע לבקשת פרקליטי שרה נתניהו ובהסכמת בית המשפט. על פי ההסדר, תשלם נתניהו 55 אלף שקלים, תודה ותורשע בעבירה של ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה.

כזכור במסגרת הליך גישור סוכם כי כתב האישום המקורי לרעיית רה"מ עבירה של מרמה והפרת אמונים ויתוקן כך שעבירת המרמה תימחק. עוד הוסכם כי סכום הארוחות שנתניהו הזמינה למעון יופחת ב-50% ל-175 אלף שקלים בלבד.

 

במסגרת ההסדר היא תשלם 45 אלף ש"ח למימון חלקה בארוחות ועוד 10,000 שקל קנס בגין הרשעתה. נתניהו הייתה אמורה לחתום כבר אמש על ההסדר שסוכם - אולם בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת עורך דינה לדחות את מועד החתימה. בפרקליטות סירבו להתייחס לנושא: "נעדכן ברגע שההסדר יוגש לבית המשפט". (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    עם חיוך כזה כדאי לגנובהכנראה נשאר מספיק בכיס (ל"ת)
    מני 19/06/2019 17:21
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אחד העם 15/06/2019 13:43
    הגב לתגובה זו
    חובה על עיריית ירושלים לפטרה לאלתר (למרות שלא עבדה שם דקה, למזלם של ילדי ירושלים)וגםחובה על משרד הבריאות להודיע על שליחת רישיונה לעסוק בתחום בעתיד!
  • 11.
    כך נראה פרצופה המחייך מאוזן לאוזן של גונבת כספי הציבור (ל"ת)
    העם בוחר בצמד המושחת 15/06/2019 07:46
    הגב לתגובה זו
  • שלום 15/06/2019 21:25
    הגב לתגובה זו
    הגיעו להסדר עם הפרקליטות,יש כנראה הרבה כסף שנעלם בדרך,לא סתם הסכימו לחתום העו"ד שלה על הסדר כזה
  • 10.
    Hr 13/06/2019 14:41
    הגב לתגובה זו
    אין מילים עליבות ... ומדיניות רופסת חסרת עמוד שדרה .. בושה סכום פעוט שמתאים למסכנים דלי אמצעים לא לאנשים שכל מטרתם לחיות על חשבון אחרים .. חבל שכך פני מדינתנו והיושבים בראשה ... תבדקו שוב את עצמכם..
  • 9.
    אזרח! אל תאמר "הגברת" , מעתה אמור "העבריינית" נתניהו! (ל"ת)
    ירושלמי 13/06/2019 09:53
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    Hguy 12/06/2019 22:25
    הגב לתגובה זו
    אשה עשירה. בעלה מכר מניות ב 4.3 מ דולאר. יש לחייבה במלוא הנזק שגרמה למדינה העבריינית הזאת
  • 7.
    עדן 12/06/2019 19:22
    הגב לתגובה זו
    משפחה של נוכלים
  • 6.
    עלובת נפש (ל"ת)
    אור 12/06/2019 12:20
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קובי 12/06/2019 10:32
    הגב לתגובה זו
    כך נראית הגברת הראשונה שננו!
  • 4.
    עכשיו כל קוראי העיתון יחשבו התעללות באשת איש (ל"ת)
    כותב 12/06/2019 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בוזגלו 12/06/2019 10:07
    הגב לתגובה זו
    גנבתי לחם ומרגרינה הייתי רעב (לכאורה) וחטפתי חצי שנה בפנים.
  • 2.
    כמה בזבוז כספי צבור וכותרות בעתון וזה מה שיצא הזוי (ל"ת)
    אחד העם 12/06/2019 09:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אורית 12/06/2019 09:39
    הגב לתגובה זו
    קיבלה הנחת סלב ממש לא בסדר
  • על מה המהומה? סה"כ כמה חמגשיות שעלו לנו מאות אלפי שקל (ל"ת)
    למה מגיע להם עונש?? 15/06/2019 07:48
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.