נובה: הרווח הנקי צמח ל-15 מיליון שקל; החברה סיפקה תחזית צנועה יותר לרבעון הנוכחי
חברת נובה 2.46% מכשירי מדידה (סימול בנאסד"ק: NVMI), ספקית מובילה של פתרונות מדידה לבקרת תהליכים מתקדמת בתעשיית המוליכים למחצה, דיווחה היום (ד') על תוצאות הרבעון השני של 2017 כאשר הציגה שיפור כמעט בכל הפרמטרים התפעוליים בהשוואה לתוצאות הרבעון הקודם וזה המקביל אתשקד. עם פתיחת המסחר מגיבה המניה בקפיצה של 3%.
בתוך כך, ההכנסות עבור הרבעון השני של 2017 הסתכמו ב-56.1 מיליון דולר, המשקף עלייה של 3% בהשוואה להכנסות הרבעון הראשון של 2017, ועלייה של 58% בהשוואה להכנסות הרבעון השני של 2016. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-59%, בהשוואה לשיעור של 60% ברבעון הראשון של 2017, ושל 53% ברבעון השני של 2016. שורת ההוצאות התפעוליות הסתכמה לסך של 17.7 מיליון דולר, בדומה לרבעון הראשון של 2017 ול-15.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2016.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי במונחי Non-GAAP, שאינו כולל הפחתת נכסים בלתי מוחשיים הקשורים לרכישה, התאמות נטו של נכסי מס נדחים והוצאות בגין תגמול מבוסס מניות, הסתכם ל-15.2 מיליון דולר, או 53 סנט למניה בדילול מלא. זאת, בהשוואה לרווח נקי של 14.1 מיליון דולר, או 50 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הראשון של 2017, ובהשוואה לרווח נקי של 4.7 מיליון דולר, או 17 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון השני של 2016. כמו כן, החברה עידכנה כי נכון ל-30 ביוני 2017 היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 135.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-91.7 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2016.
בתוך כך, החברה סיפקה תחזית שמרנית יותר עבור הרבעון השלישי, שיסתיים ב-30 בספטמבר 2017. על בסיס הערכות אלו, ההנהלה צופה כי ההכנסות יהיו בטווח של 51-56 מיליון דולר כאשר רווח למניה בדילול מלא במונחי GAAP בטווח של 27-37 סנט או רווח למניה בדילול מלא במונחי Non-GAAP בטווח של 33-43 סנט.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו ממשיכים להציג ביצועים עודפים ומחזקים את מיצובנו התחרותי באמצעות סל פתרונות מטרולוגיה חדשני וייחודי עבור שוק יעד צומח", אמר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה. "ביצועי השיא שלנו ברבעון השני נובעים מביקוש מתמשך לכל קווי המוצרים שלנו, כולל פתרונות למדידת ממדים קריטיים ופתרונות למדידת חומרים, בכל פלחי השוק אותם אנו משרתים. ההכנסות והרווחיות שלנו ברבעון השני חצו את טווח התחזיות שלנו והתבססו על מגוון רחב יותר של לקוחות הכולל חמישה לקוחות שכל אחד מהם היווה 10% או יותר מההכנסות ממוצרים".
עוד הוסיף אופנהיים כי "הצגנו צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחיות במחצית הראשונה של 2017, צמיחה המביאה לידי ביטוי את המודל העסקי היעיל שלנו, המאפשר לנו להמשיך להשקיע בדור המוצרים הבא ולהשיג את יעדינו האסטרטגיים," הוסיף מר אופנהיים. "תוצאות הרבעון השני משקפות התקדמות לקראת שנה נוספת של צמיחה משמעותית, כאשר עתודות המזומנים של החברה מספקות לנו את המשאבים הנחוצים להרחבת מיצובנו בשוק."
לראיון המלא שקיימנו עם מנכ"ל החברה לקראת פרסום תוצאות הרבעון הראשון - לחץ כאן.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
מניית נובה 2.46% רשמה מאז תחילת השנה תשואה חיובית דו ספרתית של כ-65% לשווי שוק של כ-2.3 מיליארד שקל. את השנה החולפת חתמה המניה בעלייה צנועה יותר של 32%.
תנועת מניית נובה במהלך 12 החודשים האחרונים:
- 4.אבי כ 02/08/2017 15:23הגב לתגובה זונובה אחת המניות האיכותיות בבורסה חברה שמנוהלת היטב עם צמיחה חזקה ולטווח ארוך והיא חזקה מאוד בתחומה ,,,,
- 3.מאיר 02/08/2017 15:22הגב לתגובה זומה שאומר שב 8 שנים המניה עלתה ב 1500%.
- 2.אסתי 02/08/2017 10:25הגב לתגובה זונובה ופרוטרום הן מניות הדגל שלי בתיק ההשקעות ושתיהן לא מאכזבות חברה טובה = מניה טובה לטווח הארוך
- אורי 02/08/2017 11:06הגב לתגובה זובהצלחה למחזיקים.
- 1.חברה טובה שלא מאכזבת (ל"ת)קניה 02/08/2017 09:46הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
