המלצה למליסרון עם אפסייד של 18% - מה יקרה בענף לאחר תוספת של אלפי מטרי מסחר חדשים בת"א?

שי לימן מאותת לגבי סימן השאלה הגדול בענף ומספק הערכה לגבי הרבעון השני של השנה ברקע לתוצאות חברות האופנה
גיא בן סימון | (3)
נושאים בכתבה עזריאלי

חברות האופנה דיווחו בשבוע שעבר על הפסדים ברבעון הראשון של השנה עם הרעה ברוב הפרמטרים לעומת הרבעון המקביל של 2015, אך המכירות לא ירדו וחלקן אף הציגו עלייה. למרות ההפסדים, החברות המחזיקות בקניונים בהן רובן פעילות, כמו: מליסרון ועזריאלי השולטות בענף, רשמו עלייה בפידיונות של 8% ו-7% בהתאמה. 

האנליסט שי ליפמן מ-ValuBase, החל לסקר את עזריאלי בהמלצה 'תשואת שוק' במחיר יעד של 161 שקל - בדומה למחיר השוק. למליסרון ליפמן הותיר את ההמלצה על 'קנייה' במחיר יעד של 180 שקל - אפסייד של 18% על מחיר השוק.

וכך כותב ליפמן: "להערכתי הצמיחה העתידית של שתי החברות תבוא בעיקר מייזום בתחום המשרדים, שכן תחום הקניונים רווי (מבחינת ייזום עתידי) ורכישה של קניון משמעותי כנראה לא תאושר להן במחינת ההגבלים העסקיים. פעילות הייזום של מליסרון כיום תגדיל את שטחי ההשכרה של החברה בכ-122 אלפי מ"ר בשנים הקרובות (חלק החברה), סך ההשקעה הנדרשת צפוי לכ-1.4 מיליארד שקל (כאשר 555 מיליון שקל מסכום זה הושקע עד כה). השלמת הייזום צפויה להניב לחברה תוספת משמעותית של כ-125 מיליון שקל ל-NOI הגוזרת תשואת ייזום של 9% - מה שניב לחברה רווחי הון נוספים בעת הפיכת הנכסים למניבים".

"בעזריאלי הייזום נרחב יותר עד 2020 להנבה כ-333 אלפי מ"ר של משרדים, מסחר ודיור מוגן, בהשקעה של כ-4.2 מיליארד שקל הצפויה להניב NOI של כ-400 מיליון שקל - מה שגוזר תשואת ייזום של כ-10%", כתב ליפמן.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הקניונים גמורים הציבור עובר לקנות ברשת ובערים (ל"ת)
    כמו שקרה בארה"ב 06/06/2016 22:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מליסרון 05/06/2016 23:17
    הגב לתגובה זו
    בכל המעו"ף המקרטע זאת המנייה היחידה שממשיכה לעלות ושווה השקעה
  • 1.
    אברום 05/06/2016 21:43
    הגב לתגובה זו
    כאשר מסתובבים בת"א ורואים את כמות מבני המשרדים הנבנים, נראה כי לכל תושב יהיה משרד. חייבים לנצל את בניני המשרדים גם למגורים. כאשר החניות מתחלקות בין באי המשרדים לדיירים הקבועים. ניתן לתכנן דירות סטודיו דירות חדר ושנים שיתן מענה לזוגות צעירים שצריכים דירות קטנות במחיר שפוי.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.