אסון גדול: מנהל קרן מרקסטון אמיר קס נהרג בתאונה בזמן שרכב על אופניו

מרקסטון: "משפחת מרקסטון והחברות הבנות המומות וכואבות את לכתו בטרם עת של חברנו אמיר קס"; בן 52 במותו
אבי שאולי | (12)

אמיר קס (52), שותף מנהל לצד רון לובש, בקרן מרקסטון, נהרג היום בתאונת דרכים. ככל הידוע - רכב על אופניים ונהרג במקום על ידי רכב נוסע. אמיר קס היה רוכב אופניים מקצועי ונהג להגיע כך לעבודה מביתו. התאונה התרחשה בצומת נווה ירק בכביש 40.

קרן מרקסטון הוקמה בשנת 2004 על ידי רון לובש ואמיר קס והצליחה לגייס 786 מיליון דולר.

עד שנת 2010 ביצעה קרן הפרייווט אקוויטי השקעות במגוון חברות עד שנת 2010. הקרן רשמה שני אקזיטים מוצלחים עם החברות "זרעים גדרה" ו"דפי זהב", שכמעט וקרסה לאחר מכירתה לחברה אוסטרלית.

למרקסטון רשימה ארוכה של השקעות שהצליחו פחות: בית ההשקעות פריזמה, אלרן נדל"ן, רשת סטימצקי, תומקאר ועוד.

מקרן מרקסטון נמסר כי "משפחת מרקסטון והחברות הבנות המומות וכואבות את לכתו בטרם עת של חברנו. אמיר היה שותף אמיתי לדרך ולעשייה רבת שנים בה מנהיגותו העסקית והחברתית בלטה למרחוק. אנו מרכינים ראש היום ומשתתפים באבלה הכבד של משפחתו. כפי שעשתה תמיד, קרן מרקסטון תמשיך לעמוד בכל מחויבויותיה כלפי המשקיעים, העובדים וכלל החברות המוחזקות על ידה".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שביל אופניים 04/04/2014 10:49
    הגב לתגובה זו
    המיסים שלי נועדו גם לסלילת שביל אופניים בטוח לרוכבים. כל רוכב חוסך זיהום דלק. מגיע לספורטאים תנאי רכיבה הוגנים!!!
  • 6.
    אכן אסון גדול (ל"ת)
    ברי סנדרס 04/04/2014 10:07
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עופר 04/04/2014 01:18
    הגב לתגובה זו
    לפני כמה ימים עצרתי לפני מעבר חציה לאפשר לאבא ובתו הרטנה לחצות אני מסתכל במראה הימנית ורואה רכב נוסע במהירות מטורפת ומנסה לעקוף אותי משמאל מהר יצאתי מהרכב טרקתי את הדלת שלי וסימנתי לו בשתי ידי לעצור. הנהג " מסובב" בראש עצר בחריקת בלמים צורמת, צעקתי עליו וגם נהגים אחרים יצאו וקללו אותו, אתם יודעים מה הוא אמר לי? לעולם לא תנחשו תגובה של נהג ישראלי דפוק במוח..." לך תזדיין יא מניאק" לנהג כזה ואחרים צריך לשלול רשיון ל-10 שנים על העירה חוזרת ל-20 שנה על עבירה שלישית לכל החיים שיסע על אופניים. כמו כן כל רכב שנהגו עבר אירוע והוא אשם הרכב יחולט לטובת המדינה. יש לחוקק חוקים נגד נהגים שמקללים או יורקים או חוסמים או מוציאים אצבע משולשת או נהגים שעושים דווקא, צריך לחפש שיטות איך לצמצם את התאונות המזוויעות האלה. כל המופרעים החוצה, שיסעו באוטובוס.
  • 4.
    מצער מאוד, בחור נחמד . תנחומי למשפחה. (ל"ת)
    susu 03/04/2014 22:41
    הגב לתגובה זו
  • ירון זהבי 04/04/2014 10:57
    הגב לתגובה זו
    אבל נחמד הוא לא היה, לפחות לא בעסקים. תנחומים למשפחה
  • 3.
    עדה מנתיב נגדי 03/04/2014 21:57
    הגב לתגובה זו
    במקרה נהגתי היום באותו כביש. ראיתי את זה אחרי שכבר היה מובן שהנדרס לא בחיים. צריכים לבדוק באיזה מצב היה אותו נהג המשאית שהייתה מעורבת בתאונה. לא בהכרח רוכבי אופניים אשמים.יש גם נהגים שלא נוסעים כמו בני אדם! או לא ישנים לילות ועולים לרכב במצב לא כשיר. בכל מקרה מזעזע שם את הכל בפרופורציות.יהיה זכרו ברוך!
  • 2.
    שי 03/04/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    משתתף בצער המשפחה אבל כל אלה שנוסעים על הכביש עם אופניים הם חסרי אחריות. אופניים ומכוניות לא הולכים יחד ומי שמת זה אלה על האופניים
  • לפני שתכתוב רוע. אמיר לא נסע על הכביש (ל"ת)
    רות 03/04/2014 21:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    א 03/04/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    לא למדו שזה מסוכן לרכב בכביש? כל הכסף שבעולם לא יעזור לו עכשיו..
  • אחד 03/04/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    חבל שהוא רק עו"ד פשוט..
  • הנבל 03/04/2014 18:43
    אבל כל מיקרה כזה של תאונה זאת טרגדיה ולא משנה מאיזה נהג נהרג רוכב האפניים ומי אשם וכמה אשם הכביש לא מקום לרוכב אפניים ועל נהגי הרכב ליהיות זהירים וערניים ולקחת בחשבון שתמיד יכול לצוץ מיכשול או מכשיל
ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

המהפך הטורקי: ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות

פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה


עמית בר |

טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות. 

בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין

טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות. 

המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.

שיתופי פעולה גרעיניים 

בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR - Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.