העסקה נחתמה: כור תמכור את השליטה במכתשים לכימצ'יינה ותישאר עם 40%

כימצ'יינה הסינית תרכוש 60% ממניות מכתשים לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר ומכתשים תהפוך לפרטית . נוחי דנקנר: "אבן דרך חשובה בבניית היחסים הכלכליים בין סין לבין ישראל"
תומר קורנפלד | (19)

עכשיו זה רשמי. חברת כור חתמה על העסקה למכירת מכתשים אגן לכימצ'יינה הסינית לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר. במסגרת העסקה תרכוש כימצ'יינה הסינית 60% ממניותיה של מכתשים אגן ואילו כור תחזיק ב-40% הנותרים. לאחר השלמת העסקה מכתשים אגן תהפוך לחברה פרטית.

מכירת המניות תתבצע לפי מחיר של 5.57 דולר עבור כל מניית מכתשים אגן.

בהתבסס על שער הדולר הנוכחי, כל בעל מניות יקבל 19.93 שקלים עבור כל מניית מכתשים אגן שבידו. מדובר בפרמיה של כ-10% מעל מחיר השוק הנוכחי, ו-54% ביחס למחיר המניה ביום שבו הודיעה כור על המו"מ.

בחברת כור מעריכים כי עסקת הרכישה תיסגר באופן סופי ברבעון השני או השלישי של שנת 2011. השלמת העסקה כפופה לאישור בעלי המניות של חברת מכתשים אגן.

חברת כור דיווחה היום כי בעקבות השלמת העסקה היא צפויה לרשום רווח של 148 מיליון שקל. בנוסף, יגדל הונה העצמי של חברת כור ב-49 מיליון שקל עקב שינויים בקרנות הון.

נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, אמר: "השותפות האסטרטגית שנחתמה היום בין כמצ'יינה לבין קבוצת IDB גורמת לנו סיפוק רב בהיותה אבן דרך חשובה בבניית היחסים הכלכליים בין סין לבין ישראל. העסקה משקפת את האסטרטגיה של קבוצת IDB ומגשימה את שאיפתה להיות קבוצה ישראלית מובילה תוך פיתוח הפעילות בשווקים המתעוררים בדגש על סין - מדינה המהווה מנוע הצמיחה המרכזי בכלכלה העולמית.

לדבריו, "אני שמח על ששותפינו בכמצ'יינה רואים בעסקה מהלך חשוב להידוק היחסים עם התעשייה והכלכלה הישראלית ומשוכנע ששיתוף פעולה זה אף יתרום לחיזוק הקשר בין סין לבין ישראל".

מר רן ז'יאנ-שינג, נשיא כמצ'יינה, אמר היום: "בשם כמצ'יינה, אני שמח על שחתמנו עם כור מקבוצת IDB על הסכמים לשיתוף פעולה בקשר עם מכתשים אגן. לאורך המו"מ, נוכחנו כי מר נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, הוא מנהיג רב השראה ונוצרו הערכה וכבוד בינינו לבין מר דנקנר והצוות המוכשר והמסור שלו".

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    שקוע 10/01/2011 09:00
    הגב לתגובה זו
    קלקלה נכונה מי שמוכר להם שותף לפשעי התעשרות של אלה שלא חסר להם לכם יחסרו עבודה והכנסות מדינה קלקלה מאז עליית הקלקלה החופשית
  • 16.
    לא למכור 09/01/2011 23:03
    הגב לתגובה זו
    השמדת ערך סדרתית ואתם יודעים על-ידי מי...
  • 15.
    לא למכור שישפרו את ההצעה!!!!! (ל"ת)
    בעל מניות 09/01/2011 21:21
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    בעל מניה 09/01/2011 16:41
    הגב לתגובה זו
    אנחנו 60%, רק אם 10% יסכימו יכריחו גם את השאר. אל תמכרו לסינים! תקנו ותחזיקו שדנקנר לא יעשה תרגיל. מוכן למכור למדינה גם בהפסד.. אבל לא למדינה אחרת שתחסל מקומות עבודה - בשום מחיר.
  • 13.
    מודאג 09/01/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    נקווה שהחתימה הזו לא תבשר על תחילת הסוף של מקום פרנסה של אלפי משפחות
  • 12.
    נואש 09/01/2011 15:33
    הגב לתגובה זו
    היכן המדינה האם לכולנו מותר לעשות סיבוב ולזרוק חברה שהיא פאר תעשיה למה כולם שותקים , המומחיות של דנקנר בהוצאת כספים לא לו שוב פועמת ומצליחה
  • 11.
    מדינה 09/01/2011 15:31
    הגב לתגובה זו
    העיקר להעביר כסף , כסף אין מדינה , אין תעשיה , אין ראיה קדימה
  • 10.
    ל 8 ו 9 09/01/2011 14:53
    הגב לתגובה זו
    ואז יתקבל 5.57 דולר בשקלים לפי הערך באותה תקופה כך שיקבלו המשקיעים אולי קצת יותר ואולי קצת פחות. אם שער הדולר יגיע ל 3.3 אז המשקיעם יקבלו 18.38 שקל ואם שער הדולר יגיע ל 3.8 אז יקבלו 21.16
  • 9.
    מתי השער אמור להגיע ל 19.93?? ברבעון 2\\3 ? (ל"ת)
    מני 09/01/2011 13:38
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ניסו 09/01/2011 11:44
    הגב לתגובה זו
    מתי נוכל לקבל את הכסף בשער 1993???
  • 7.
    איציק 09/01/2011 10:01
    הגב לתגובה זו
    לפי הכתבה, האם כדאי לרכוש את המנייה היום? אם כן באיזה מחיר?
  • 6.
    r 09/01/2011 09:49
    הגב לתגובה זו
    בניגוד למניה, האג\"ח ימשיך להיסחר כרגיל ולכן החברה תמשיך להיות מדווחת עד לפירעון סופי.
  • 5.
    הצעד הבא-הוצאת כל עבודה אפשרית לסין (ל"ת)
    יוסי-פ\"ת 09/01/2011 09:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מתי 09/01/2011 09:37
    הגב לתגובה זו
    עוד עסקה כלכלחית על גבו של הצבור.המוצר שמכתשים אגן מייצרת הוא נכס לאומי.ובמקום שיהיה בבעלות המדינה הוא בידיים פרטיות.אז עם כל הכבוד לשותף האסטרטגי מסין.אין צורך לשתף זרים ברווחים מנכס לאומי ואם דנקנר לא יכול להחזיק את הנכס אז שיחזיר אותו לממשלה.הוא מוכר נכס שלא שלו ומכניס את הכסף לכיסו.
  • 3.
    רוני פעמוני 09/01/2011 09:35
    הגב לתגובה זו
    שימו לב 2 מניות חזקות שצפויות להניב תשואות גבוהות למחזיקים בהם. מידע אישי פנימי.
  • 2.
    יוסי 09/01/2011 09:19
    הגב לתגובה זו
    להלוואה הזאת יש שווי כספי. כור מוכרת רק 7% והציבור מוכר 53%, לעומת זאת כור מקבלת הלוואה שיש לה שווי כספי מלבד הכסף שהיא תקבל תמורת המניות . אסור להיות פראיירים ולהסכים לאפלייה הזאת.
  • 1.
    יצחק 09/01/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    מה יקרה לאג\"ח שלה אשר נסחרות בבורסה??? אנא תשובה ממי שיודע... יצחק
  • מודיעין 09/01/2011 16:49
    הגב לתגובה זו
    תשקיע כסף
  • הנביא 09/01/2011 10:04
    הגב לתגובה זו
    אך לא בטוח שיצחק תשובה קשור לעניין.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.