ביומד ניסוי פארמה מבחנה
צילום: Istock

מדיוונד תחל לטפל בנפגעי כוויות בארה"ב במימון חיצוני

החברה הודיעה היום על השקת תוכנית NEXT, שתאפשר טיפול ב-NexoBrid במקרי מסכני חיים, עוד לפני קבלת אישור מה-FDA
עמית נעם טל |

חברת מדיוונד (סימול:MDWD) הודיעה היום ביחד עם חברת Vericel על פתיחתה של תוכנית הנגשה מורחבת באמצעות פרוטוקול טיפולי שכינויו NEXT, לטיפול בנפגעי כוויות בינוניות וקשות בארה"ב.  וזאת במקביל להכנת הבקשה לאישור שיווק ה-NexoBrid. מניית החברה מגיבה בעלייה של 1.2% הערב. נזכיר כי כלל ביוטכנולוגיה מחזיקה כ-35% ממניות החברה.

NEXT יבוצע במסגרת תוכנית של מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) המאפשרת הנגשה של מוצרים בשלבי פיתוח לטיפול בחולים במצבים מסכני חיים, שלא במסגרת ניסוי קליני, כאשר חלופות הטיפול הקיימות אינן מספקות. תוכנית ה-NEXT צפויה לאפשר למרכזי כוויות בארה"ב לטפל בנפגעי כוויות ב-NexoBrid ולהעריך את השימוש בו, עוד לפני קבלת אישור ה-FDA למוצר ומסחורו במדינה זו. תוכנית זו מאפשרת טיפול בעד 150 נפגעי כוויות הסובלים מכוויות בינוניות וקשות המכסות עד 30% משטח הגוף. עד 30 מרכזי כוויות בארה"ב צפויים להשתתף בתכנית, אשר תוכננה בהתאמה לפרקטיקה הנהוגה כיום לטיפול בכוויות.

שרון מלכה, מנכ"ל  מדיוונד טען היום כי "תוכנית ה-NEXT, אשר ממומנת במלואה על ידי הרשות האמריקאית למחקר ופיתוח ביו-רפואיים מתקדמים (BARDA), מאפשרת למרכזי כוויות בארה"ב לטפל בנפגעי כוויות באמצעות NexoBrid טרום קבלת אישור שיווק למוצר והשקתו בארה"ב וכן להשתמש בו לצורך טיפול בנפגעי כוויות באירוע רב נפגעים שאינו מוגדר כאירוע לאומי בארה"ב. אנו מאמינים שה-NEXT יגביר את המוכנות הלאומית לאירועים רבי נפגעים, בהם יש ל NexoBrid  את הפוטנציאל להשפיע משמעותית על חייהם של נפגעי כוויות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.